Srbija

15.07.2024. 12:15

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Novi uslovi: Kako da vaš auto zvanično registrujete kao „oldtajmer“?

Pixabay

Srbija

15.07.2024. 12:15

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture doneo je Pravilnik o utvrđivanju statusa vozila od istorijskog značaja, odnosno „oldtajmera“.

Ubuduće, oldtajmer može postati motorno ili priključno vozilo, koje je proizvedeno ili registrovano pre 30 i više godina, koje je u voznom stanju, održavano u originalnom ili približno originalnom stanju, i zbog toga predstavlja „materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa“, definiše se u pravilniku.

Obaveza donošenja ovog pravilika, koji regulište status oldtajmera, utvrđena је u Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Tu se navodi da postupak utvrđivanja statusa, oduzimanja statusa i razvrstavanja vozila od istorijskog značaja propisuje ministar nadležan za poslove saobraćaja, a na predlog Agencije za bezbednost saobraćaja.

Pravilnikom koji je 12. jula objavljen u Službenom glasniku sada su precizno propisani svi navedeni postupci, kao i način evidentiranja i izgled/sadržaj potvrde o vozilima od istorijskog značaja.

Pravilnikom se propisuju i bliži uslovi koje mora da ispuni pravno lice za ispitivanje tehničkih karakteristika i očuvanosti oldtajmera.

Vozila od istorijskog značaja se razvrstavaju u jednu od tri klase: standardno istorijsko vozilo, replika istorijskog vozila, reprodukcija istorijskog vozila, navodi se u pravilinku.

Agencija za bezbednost saobraćaja vodiće evidenciju o vozilima od istorijskog značaja u elektronskom, odnosno pisanom obliku.

Sam tekst pravilinka može se videti na sledećem linku.

Kako će se utvrđivati status oldtajemera?

Utvrđivanje statusa vozila od istorijskog značaja sprovodiće se ispitivanjem tehničkih karakteristika i očuvanosti vozila.

Taj proces obuhvata proveru usaglašenosti vozila sa podnetom dokumentacijom, utvrđivanje tehničkih karakteristika vozila, utvrđivanje originalnosti vozila, odnosno očuvanosti vozila u originalnom ili približno originalnom stanju, utvrđivanje funkcionalnosti vozila sa ciljem provere da li je vozilo u voznom stanju…

Ispitivanje će da sprovodi Agencija za bezbednost saobraćaja ili pravno lice koje ona ovlasti, pri čemu u postupku ispitivanja učestvuje tehnička komisija.

Sastav tehničke komisije utvrđuje Agencija, sa spiska stručnih lica koji prethodno utvrdi.

Vozilo koje se ispituje mora biti kompletno, čisto, bez značajnih oštećenja i u voznom stanju.

Troškove pregleda dokumentacije, ispitivanja i izrade izveštaja o ispitivanju (pozitivnog ili negativnog) i izdavanja Potvrde o vozilu od istorijskog značaja ili duplikata, snosi podnosilac zahteva.

Pravilnik propisuje da za vozilo za koje je izdata FIVA karta (međunarodni dokument standardizovan od strane FIVA – Fédération Internationale des Véhicules Anciens), a kojoj nije istekao rok važenja, vlasnik vozila ovlašćenom pravnom licu podnosi FIVA kartu i potrebnu dokumentaciju.

Za ispitivanje vozila za koje je izdata FIVA karta nije neophodno formirati tehničku komisiju, već predstavnik ovlašćenog pravnog lica kojem je podnet zahtev, a koji se nalazi na spisku stručnih lica, samostalno sprovodi aktivnost identifikacije vozila, a ukoliko smatra da je potrebno sprovodi i ostale aktivnosti predviđene pravilnikom.

Potvrda važi deset godina

Na osnovu pozitivnog izveštaja o ispitivanju Agencija izdaje podnosiocu zahteva dva primerka potvrde o vozilu od istorijskog značaja.

Potvrda važi deset godina ili do nastanka bitne promene na vozilu, prepravke, promene stanja u pogledu originalnosti, značajnih oštećenja, odnosno narušene očuvanosti.

Ministar Goran Vesić najavio je ranije da će ovim pravilnikom o oldtajmerima biti rešeni „svi problemi kada su u pitanju oldtajmeri“.

Vesić je naveo da će Ministarstvo unutrašnjih poslova moći da registruje takva vozila po svom pravilniku koji će napraviti kada Pravilnik o oldtajmerima bude usvojen.

Vesić je tada naveo da je to veoma važno i zbog muzeja i čuvanja takvih automobila u privatnom vlasništvu i naveo da će tako oldtajmeri biti zaštićeni, uz opasku da je Srbija jedina zemlja u okruženju koja nema ovakav pravilnik, premda „ima mnogo oldtajmera i građana koji ih vole“, preneli su mediji.

Mnoštvo novih taksi: Poskupljuju registracija oldajmera i forenzičke usluge

 

 

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.