Vesti iz zemlje

18.04.2023. 17:04

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Novo gradsko preduzeće nabavlja opremu i softver za monitoring u GSP-u

Paola Felix Meza/Nova ekonomija

Foto: Nova ekonomija

Nedavno osnovano JKP „Naplata prevozne usluge Beograd“ oglasilo je tender za imlepementaciju rešenja za monitoring i obračun u javnom prevozu. Konkretno, preduzeće planira nabavku opreme za prikupljanje i monitoring informacija sa vozila, kao i softvera sa modulom za monitoring i modulom za obračun. 

Realizacija ugovora obuhvatiće i usluge ugradnje te opreme u vozila javnog prevoza i održavanje novog sistema.

Kako piše u specifikaciji,  nabavka obuhvata ugradnju „potrebne, specijalne opreme“ na vozila javnog prevoza za prikupljanje informacija u realnom vremenu i monitoring vozila.

Nabavka obuhvata i postavljanje Android aplikacije na mobilne telefone vozača, koji putem mobilne aplikacije vrše automatsku komunikaciju sa opremom i razmenjuju informacije, podatke i obaveštenja.

Predmet nabavke je i postavljanje komunikacione mreže koja povezuje opremu u vozilima i softver za monitoring i obračun naplate.

Softver se isporučuje sa razvojnim kodom i ostaje u vlasništvu naručioca, što je u ovom slučaju „Naplata prevozne usluge Beograd“.

Firma  koja bude izabrana mora da obezbedi i održavanje svih modula za sve vreme trajanja ugovora (bez dodatnog troška po naručioca), kao i održavanje opreme u garantnom roku.

Kentkartu i Srbiji šest meseci da mirno reše spor – u suprotnom međunarodna arbitraža

Informacije koje se prikupljaju sa vozila u realnom vremenu su, između ostalog, stanje otvorenosti putničkih vrata na vozilu sa senzora vozila, upaljeno/ugašeno vozilo, napon akumulatora, izabrane rute vožnje, automatski identifikovan vozač preko mobilnog telefona i mobilne android aplikacije, piše u specifikaciji.

Broj vozila javnog prevoza na kojima će se postaviti potrebno rešenje je 1.600 vozila u nekoliko garaža i jedna lokacija Кontrolno- Operativnog centra.

Trajanje ugovora je tri godine, vidi se u javnom pozivu dok procenjena vrednost traženih dobara i usluga nije navedena.

U modelu ugovora, koji je objavljen kao deo konkursne dokumentacije, piše da se prodavac obavezuje da isporuči opremu do mesta isporuke, da je instalira, da opremu integriše sa softverom, izvrši testiranje i puštanje u rad.

Dalje, prodavac treba da implementira softver, izvrši obuku za korišćenje softvera, organizuje korisničku podršku (korisnički centar sa help deskom i call centar) za pružanje informacija kupcu, da vrši prijem i obradu reklamacija, vrši nabavku i zamenu neispravne opreme, organizuje službu za prijavu i otklanjanje kvarova.

U tehničkoj specifikaciji piše da rešenje koje treba da se implementira predstavlja jedinstveni sistem.

Objašnjava se da se radi o sistemu koji se sastoji iz:

  1. opreme (koja se instalira u vozila javnog prevoza i obaveza je ponuđača koji bude izabran na ovom tenderu),
  2. senzora (koji postoje na vozilu),
  3. mobilnog telefona vozača (koje poseduje naručilac ovog tendera, a to je Naplata prevozne usluge, odnosno prevoznik i koje duže vozači),
  4. komunikacione mreže (radio mreža u opsegu od 175 megaherca do 900 megaherca – obaveza je ponuđača),
  5. softvera sa modulima za monitoring i obračun prevoza angažovanih prevoznika (koji se instalira u Кontrolno-Operativni centar naručioca i obaveza je ponuđača koji bude bio izabran),
  6. vozila (autobusi, trolejbusi i tramvaji u vlasništvu anagžovanih prevoznika na teritoriji grada Beograda.

„Naplata prevozne usluge Beograd“ objavila više tendera

U uslovima za izbor privrednog subjekta piše da je potrebno da je ponuđač u poslednje tri godine vršio monitoring na najmanje 1000 vozila (na istoj aplikaciji kod jednog naručioca), kao i da je u poslednje tri godine isporučio softver za monitoring transporta i obračun zajedno sa isporukom opreme koja je predmet nabavke.

Takođe je potrebno i da je ponuđač u poslednje tri godine isporučio i ugradio opremu za gašenje i zaštitu elektronske opreme vozila kod najmanje jednog naručioca.

Rok za podnošenje ponuda je 3. maj, dok je rok za završetak posla šest meseci. 

„Naplata prevozne usluge Beograd“ je preduzeće koje je osnovao Grad Beograd u septembru 2022. godine, sa ciljem da preuzme poslove naplate karata u prevozu od  privatne kompanije Kentkart.

Novo preduzeće, kako je najavljeno, baviće se organizovanjem i naplatom prevozne usluge, poslovima kontrole karata, izdavanjem posebnih karata u vozilu (za lica zatečena bez karte), te organizovanjem prodajne mreže.

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić od septembra 2022. godine najavljuje da će Grad da raskid ugovora sa Kentkartom, jer nije zadovoljan naplatom karata u javnom prevozu. Posao naplate i kontrole, prema njegovim najavama u medijima, treba da preuzme Grad Beograd.

Turska kompanija Kentkart Global je odbila sporazmni raskid ugovora, a  20. marta je uputila republičkim organima obaveštenje o nameri pokretanja postupka protiv Srbije. 

Srbija i Turska imaju potpisani bilateralni sporazum o zaštiti stranih investcija, na osnovu koga je predviđeno da ukoliko dođe do kršenja ugovora strani investitor o tome treba da obavesti nadležne organe.

U  okviru perioda od šest meseci, putem pregovora i konsultacija, strane spor treba da pokušaju da reše spor mirnim putem (pre pokretanja međunarodne arbitraže). 

Odbornici Skupštine Beograda usvojili su prošle nedelje  odluku o jednostranom raskidu ugovora o javno-privatnom partnerstvu sa turskom firmom Kentkart u obavljanju delatnosti eksploatacije i održavanja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u gradu, prenela je Beta.

 

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.