Vesti iz zemlje

09.03.2023. 17:10

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Domaći startapi planiraju 3.000 novih zaposlenih ove godine

Bavi se poslovanjem startapa čije je sedište u Srbiji...

Foto: Inicijativa Digitalna Srbija

Bjelotimić iz Inicijative Digitalna Srbija

Startapi koji posluju u Srbiji prošle godine zaposlini su oko 2.000, a ove godine planiraju da zaposle još 3.000 radnika, navodi se u analizi „Startap skener 2023“ koju je objavila Inicijativa „Digitalna Srbija“.

Ovo istraživanje predstavlja sveobuhvatnu analizu okruženja u kome posluju inovativne domaće tehnološke kompanije koje su fokusirane na globalno tržište.

„Kada uporedimo rezultate prošlogodišnjeg Skenera sa aktuelnim, primećujemo i potvrđujemo činjenicu da startap ekosistem poslednjih nekoliko godina beleži ubrzani rast. Procenjujemo da je samo u 2022. godini ekosistem porastao za preko 20 odsto“, Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija i direktor projekta Preduzmi ideju.

Kako dodaje, to najbolje pokazuje brojka od preko 3.000 novih radnih mesta koje startapi planiraju da popune u 2023. godini.

„Na osnovu istraživanja procenjujemo da je prošle godine u startap ekosistemu zaposleno preko 2.000 novih članova timova. Takođe, skoro dve trećine startapa očekuj rast biznisa za preko 50 odsto u ovoj godini. Pored širenja svojih timova, startapi su većinski okrenuti ka povećanju prodaje i prikupljanju kapitala”, dodao je Bjelotomić.

Kako se objašnajva u saopštenju digitalne Srbije, istraživanje je sprovedeno na uzorku od 167 startapa, a realizovano je u okviru projekta „Preduzmi ideju“, koji konzorcijum okupljen oko Inicijative Digitalna Srbija sprovodi uz podršku USAID-a.

Objavljen startap skener – kako izgleda srpski startap ekosistem u brojkama?

Godišnji izveštaj o startap ekosistemu u Srbiji pruža uvid u glavne karakteristike domaćih startapa, njihove planove, globalne ambicije i modele finansiranja, i omogućava dodatno razumevanje trendova, obrazaca, izazova i mogućnosti koji prate domaću startap zajednicu.

„Prethodna godina obeležena je velikim brojem aktivnosti, investicija i drugih dešavanja u oblasti startap preduzetništva, koje su uticale na razvoj poslovanja inovativnih biznisa. Mi se trudimo da pratimo takva kretanja i kreiramo programe koji će domaćim startapima omogućiti rast i otvoriti vrata globalnoj sceni“, istakao je Bjelotimić.

Srpska startap scena tek u fazi povoja, ali raste brže od regiona

Prema njegovim rečima, podaci koje donosi Startap skener 2023 upravo daju priliku da se vidi do koje tačke razvoja je stigao  ekosistem i proceni koja su polja na kojima treba najviše raditi kako bi inovativni biznisi mogli da se takmiče na različitim tržištima.

Startap skener svim zainteresovanima pruža podatke o tome kako se naši startapi finansiraju, ko su njihovi osnivači, ali i kakvi su njihovi planovi u kontekstu zapošljavanja novih članova tima i širenja poslovanja.

Iako se u poslednje tri godine, beleži rast broja startapa u domaćem ekosistemu za 20 do 30 procenata svake godine u odnosu na prethodnu, startapi se suočavaju i sa određenim izazovima.

Prema mišljenju ispitanika ovog istraživanja, tri najveća izazova za srpske startape su finansiranje, zapošljavanje i pridobijanje kupaca.

Inicijativa Digitalna Srbija kroz svoje projekte i kroz saradnju sa drugim akterima u ekosistemu, nastoji da pomogne startapima u suočavanju sa navedenim izazovima i otvaranju prolaza ka novim tržištima. Startap skener je jedan od načina da razumemo gde je potrebno ulaganje dodatnih napora i podrške za startape.

Završen prvi NINJA program — otvaraju se nove šanse za startape iz Srbije

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.