U izložbenom delu Festivala predstavili su se domaći proizvođači sa svojim aktuelnim kulturama, dobavljačima koji su se istakli u odgovornoj proizvodnji uručena priznanja za doprinos održivom poslovanju, i održana dva stručna panela...
Prvi Maxi Nacionalni festival hrane otvoren je danas u Hali 5 Beogradskog sajma u prisustvu uglednih zvanica iz zemlje i okruženja. Kompanija Delez Srbija organizator je manifestacije priređene u čast lokalnih poljoprivrednih proizvođača koji svoje domaće, sveže proizvode proverenog kvaliteta, svakodnevno plasiraju na police ovog trgovinskog lanca.
Svečanom otvaranju prisustvovali su ministar unutrašnje i spoljne trgovine u Vladi Republike Srbije Tomislav Momirović, amabador Kraljevine Holandije Jost Reinces, predstavnici resornih ministarstava i Privredne komore Srbije, uglednih međunarodnih institucija, ambasada, kao i članovi akademske zajednice, privrednici, brojni partneri i lokalni dobavljači sa kojima Delez Srbija uspešno sarađuje godinama unazad.
Na štandovima u Hali 5 izloženi su brojni sveži proizvodi, koji se inače plasiraju u trgovinskom lancu Delez Srbije. Danas su, svoje kulture, direktno sa njiva, izložili dobavljači iz Ašanje, Debeljače, Saraoca, Futoga, Čačka i drugih mesta širom Srbije. Posetioci su imali priliku da saznaju ko sve stoji iza voća i povrća koje nalazimo svakodnevno na Maxi pijacama i da se upoznaju sa porodicama zaslužnim za proizvodnju i snabdevanje.
Na prvom Maxi Nacionalnom festivalu hrane dodeljena su i priznanja za poseban doprinos održivom poslovanju. Predstavnicima dobavljača La Linea Verde, Poljoprivrednog gazdinstva Blanuša i Superior Foods-a priznanja je uručio generalni direktor Delez Srbije Jan-Vilem Dokhejr.
„Srbija je bogata poljoprivredna zemlja i veoma smo ponosni na više od 200 domaćih dobavljača zahvaljujući kojima najbolje voće i povrće svakog dana dolazi na rafove Maxi pijace. Najveći deo asortimana u našim supermarketima je lokalne proizvodnje, a kao deo globalnog trgovinskog lanca u prilici smo da tržištu ponudimo najbolje prakse i da dobavljači kroz saradnju sa nama unapređuju svoju proizvodnju, podižu nivo kvaliteta, standardizuju se i tako postanu konkurentniji. Duboko verujemo u partnerski odnos i da tržište zaslužuje najbolju sinergiju državnih institucija, privrede i nauke, a to je upravo ono čemu Delez i teži u poslovanju“, rekao je na otvaranju Jan-Vilem Dokhejr, generalni direktor Delez Srbija.
Jan Vilem Dokhejr, generalni direktor Delez SrbijeFoto: Maxi
Nacionalni festival hrane je ugostio i eminentne stručnjake koji su svoja iskustva i znanja podelili sa publikom na dva stručna panela.
Na panelu „Domaće, sveže i proverenog kvaliteta“, govornici su podsetili koliki je značaj lokalne poljoprivrede u ukupnoj privredi Srbije. Ocenjeno je da i Delez Srbija primenjuje najviše standarde kvaliteta, kao i da sa partnerima iz akademskih institucija razvija inovativne zdravije proizvode. Sa Festivala je poručeno i da je samo za prvih 10 meseci ove godine Maxi otkupio čak 46.000 tona voća i povrća iz Srbije, kao i da je strategija da se te količine dodatno povećavaju.
Ocenjeno je da je udeo domaćih poljoprivrednih proizvoda u ukupnom plasmanu sve veći, ali da ima prostora i da se dodatno uvećava jer građani vrednuju domaći kvalitet i poreklo namirnica. Trgovinski lanac Delez Srbija već sarađuje sa više od 200 domaćih proizvođača voća i povrća, i u prvih deset meseci ove godine je od njih otkupljeno čak 46.000 tona voća i povrća.
„Delez Srbija gradi partnerski odnos sa svojim dobavljačima već godinama unazad i u tom procesu rastemo svi zajedno. Sigurni smo da se u Srbiji uzgaja voće i povrće izuzetnog kvaliteta. Namera nam je zato da dodatno povećamo udeo domaćih proizvoda i da uvozimo samo one koji zbog klimatskih uslova ne uspavaju kod nas. Dobavljači kroz saradnju sa našim lancem i ugovorenu godišnju nabavku znaju da mogu da računaju na siguran plasman svojih proizvoda. Dodatno sa naše strane dobiju smernice i podršku za usvajanje i primenu visokih standarda kvaliteta i bezbednosti iz oblasti proizvodnje, poput GLOBAL GAP-a, što im je neophodno za izlazak na EU tržište. Ovako ćemo uticati i na njihovu konkurentnost i van granica naše zemlje. Nastavićemo i da uvodimo i razne inovacije, koje ne bi bile moguće bez sinergije privrede i nauke, i zato na tom putu već usko sarađujemo sa brojnim stručnjacima i akreditovanim institucijama, pre svih sa Fakultetom veterinarske medicine i Poljoprivrednim fakultetom Univerziteta u Beogradu. Ostaćemo kreatori dobre prakse i primer kompanije koja neguje partnerstvo i odgovornost prema zajednici“, rekla je Jelena Pavlović, članica Izvršnog odbora i potpredsednica pravne službe, kvaliteta i održivosti kompanije Delez Srbija.
Ministar unutrašnje i spoljne trgovine, Tomislav Momirović istakao je važnost da trgovinski lanci prepoznaju kvalitet domaće proizvodnje i da dugoročno planiraju povećanje učešća lokalnih proizvoda u nabavci.
„U okolnostima kada se ceo svet suočava sa krizom globalnog lanca snabdevanja na tržištu, mi uspevamo da stabilizujemo cene, obezbedimo kontinuiranu snabdevenost tržišta i sve proizvode za naše građane. Veoma je važno da međunarodni trgovinski lanci, koji na tržište donose najviše standarde u oblasti bezbednosti i kvaliteta hrane, prepoznaju kvalitet domaće proizvodnje i da se najbolji proizvodi iz naše zemlje nalaze na njihovim rafovima“, istakao je ministar Momirović.
Ambasador Kraljevine Holandije Jost Reinces govorio je o izazovima koje klimatske promene donose sektoru proizvodnje hrane globalno, i prednostima ka okretanju ka lokalnoj proizvodnji.
„Saradnja u industriji poljoprivrede je važan aspekt bilateralnih odnosa Srbije i Holandije. Postoji redovan dugogodišnji kontakt najviših državnih zvaničnika u ovoj oblasti, a svake dve godine se sastaje i Radna grupa koja kroz razgovor dolazi do zajedničkih zaključaka i konkretnih planova za unapređenje odnosa. Holandija je partner Srbiji na njenom putu ka priključenju Evropskoj Uniji, a jedna od oblasti u kojima blisko sarađujemo je i jagodičasto voće gde udruženim snagama pomažemo razvoj sektora i transfer znanja“ istakao je ambasador Reinces.
Igor Grabež ispred Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede je istakao da je najbolji put za dalje razvijanje poljoprivrede, kao strateške grane, osvajanje novih tržišta.
“Jedan od načina je još viši stepen prerade, odnosno da manje izvozimo sirovine, a više gotove proizvode, kao što su džem, ajvar, sok od maline. Tako mogu da se osvoje nova tržišta što je svakako prioritet. Naši poljoprivredni proizvođači imaju šta da ponude, naročito kada su u pitanju organski proizvodi”, ocenio je Igor Grabež.
Redovni profesor Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu Ilija Đekić govorio je o sponi nauke i privrede i o kvalitetu i bezbednosti hrane u Srbiji. Profesor je podsetio da je Univerzitet u Beogradu već šestu godinu zaredom među prvih 100 Univerziteta u svetu u oblasti nauke o hrani, a da Poljoprivredni fakultet u veoma velikoj meri doprinosi tom rezultatu. U skladu sa tim je naglasio da fakultet ima određenu obavezu da svoja naučna saznanja, konkretno iz oblasti bezbednosti hrane, podeli sa svim učesnicima u lancu, što podrazumeva aktivnu saradnju sa proizvođačima, kao i informisanje potrošača o različitim dimenzijama bezbednosti hrane. Kao jednu od inovacija u ovoj oblasti, profesor je pomenuo i koncept „Bez ostataka pesticida“ .
Ovaj projekat je upravo, u saradnji sa kompanijom Delez Srbija, razvijen za primarne proizvođače voća i povrća. Među njima je i najveći poljoprivredni proizvodjač lubenica na Balkanu Goran Blanuša. On se na panelu osvrnuo na prednosti rada sa velikim trgovinskim lancima kao što je Delez. Istakao je da je pionirski projekat u kome je učestvovalo njegovo gazdinstvo omogućio da ovog leta kupci u Maxiju uživaju u lubenicama i dinjama bez ostataka pestcida.
U završnici panela je zaključeno da stub razvoja poljoprivrede predstavljajaju uspešna dugogodišnja partnerstva, poput ovih koja Delez Srbije neguje sa svojim dobavljačima. Takva partnerstva se realizuju kroz podršku, konsalting i svakodnevni rad na unapređenju procesa proizvodnje, kvaliteta i bezbednosti proizvoda.
Na panelu „Budućnost maloprodaje“ sagovornici su govorili o novim navikama modernog kupca, trendovima u procesu digitalizacije i online prodaje, kao i društvenoj odgovornosti. Tom prilikom je istaknuto i da rast Maxi online prodavnice od 80 odsto dolazi iz unapređenja koje ova platforma nudi kupcima i činjenice da ljudi sve više uviđaju prednosti koje donosi digitalizacija. Najavljeno je otvaranje prvog magacina u Srbiji za online dostavu hrane u koje investira Maxi, kao i niz novih pogodnosti koje očekuju korisnici aplikacije lojalnosti „Moj Maxi“.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kompanija Energoprojekt urbanizam i arhitektura dobila je posao izrade projekta enterijera EXPO Village vredan ukupno 17,9 miliona dinara bez PDV-a (oko 154.000 evra). Kompanija je osnovana 1989. godine i će...
Jedna od novina u usvojenom budžetu za 2025. godinu je da je u Srbiji prvi put uveden “zeleni budžet” - spisak projekata koji pozitivno utiču na životnu sredinu, koje država planira da sprovede. Interesantno...
U Srbiji je, od početka rada Portala za strance 1. februara ove godine, zaključno sa 30. novembrom, dodeljeno 34.146 "Jedinstvenih dozvolu za privremeni boravak i rad stranih državljana".Samo u novembru ...
Ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović Handanović rekla je danas da će potrošači struje i gasa u novu godinu ući sa starim cenama, a cilj je da se one zadrže do kraja grejne sezone.Ona je, go...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok