Na tehničkim pregledima od 5. jula najavljeno je da će važiti novi, oštriji propisi za registraciju vozila, kao što su merenje ovalnosti diskova i neophodnost katalizatora, ali je primena odložena za dve godine, prenosi eKapija.
Da je počela primena novih, strožih propisa – četvrtina putničkih automobila u Srbiji završila bi na otpadu, jer ne bi prošli tehnički pregled.
Iz resornog ministarstva kažu, primena propisa, po drugi put, odložena je, zato što se vlasnici vozila nisu pripremili.
„Malo je država koje imaju baš na ovaj način propisan stepen ovalnosti kao mi. Razumem potrebu naše države da nešto uradi po pitanju bezbednosti automobila jer, zna se da je naš vozni park star 17,3 godine, i da smo mi na dnu lestvice u Evropi po tom pitanju. Međutim, definitvno je bilo neophodno da se ove odredbe odlože i da se revidira da li je propisani stepen ovalnosti dobar ili nije“, rekao je Petar Veličković sa portala Polovni automobili.
Miroslav Alempić, savetnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture kaže da je jedan od bitnijih faktora neispravnosti vozila ovalnost.
Iz Ministarstva saobraćaja najavljuju da će do 2025. godine biti napravljena podela, prema kojoj će putnička vozila morati da zadovolje ovalnost diskova od 20 odsto, a teretna vozila, priključna i autobusi do 30 odsto, prenosi eKapija.
Odlaganje propisa do 2025. obradovalo je vlasnike više od 100.000 automobila, koji su ponovo dobili vreme da nađu rešenje.
Jedno od ponuđenih, jeste program subvencija za reciklažu starijih dizelaša, koji bi, prema najavi iz ministarstva, trebalo da zaživi sledeće godine.
„Ideja je da se do 2026. godine zameni 140.000 vozila, sa evro 3 motorima. Da, trebalo bi da utiče, smanjio bi se broj automobila sa izduvnim gasovima koji ne zadovoljavaju kvalitet“, rekao je Alempić.
U Srbiji je registrovano oko tri miliona vozila, među njima onih bez katalizatora sve je manje, a sve više onih koji idu na benzin i novijeg su datuma, prenosi eKapija.
Tehnički pregled automobila neće biti skuplji od 6.020 dinara