Srbija
Infrastruktura železnice Srbije objavila je javni poziv za prodaju starih šina, starog kolosečnog pribora i starih skretnica, putem prikupljanja zatvorenih ponuda. Početna cena po kilogramu tog "otpadnog materijala" je 12,14 dinara, a početna cena javnog nadmetanja prikupljanjem zatvorenih ponuda iznosi oko 299 miliona dinara."Osim značajnih prihoda koje će na ovaj način ostvariti Infrastruktura železnice Srbije, biće ukloljena stara infrastruktura i pruge, od kojih se na mnogima već decenijama ne odvija saobraćaj vozova, čime će lokalnim samoupravama u Vojvodini biti omogućeno da se brže i bolje razvijaju", piše u saopštenju.Javnim pozivom predviđena je prodaja 19.500 tona starih šina, 1.370 tona raznih delova za skretnice i 3.755 tona starog kolosečnog pribora, što je ukupno 24.625 tona starog gvožđa i čelika.Prema saopštenju, ponude za učešće u tom javnom nadmetanju biće otvorene 14. januara 2022. godine u 12.30 sati, u prostorijama preduzeća Infrastrukture železnice Srbije u Beogradu. Prvobitno je bilo predviđeno da se ponude otvaraju 11. januara 2022. godine, ali je taj rok pomeren.Ko želi da učestvuje u ovom javnom nadmetanju, neophodno je da uplati depozit nešto veći od 149,4 miliona dinara.Ovim se praktično ukidaju sledeće deonice: Bečej – Senta, Senta – Кanjiža, Sečanj – Jaša Tomić, Sombor – Bački Breg, Sombor – Riđica, Vladimirovci – Кovin, Bečej – Vrbas, Zrenjanin Fabrika – Vršac, Horgoš – Кanjiža, Кaravukovo – Bač, Petrovaradin – Beočin, Žabalj – Bečej, Čurug – Bečej, Кikinda – Banatsko Aranđelovo, Sombor – Apatin Fabrika i Sopot Požarevački – Кostolac.Moderni vozovi i radnici na minimalcuDvesta na sat, ali za minimalac (VIDEO)
Bilo je očekivano da se pruga ukloni jer nije isplativa, kaže za RTS Nikola Dobrić, bivši radnik Železnice iz Jaše Tomića, ali ocenjuje kako je iznenađenje odluka da se prodaju šine sa pruge ka Vršcu koja je rekonstruisana pre nešto više od dve decenije."Prugu od Zrenjanina do Vršca koja je u savršeno dobrom stanju. Ne znam kome je to palo na pamet da skida i da prodaje. Most je rađen u Sečnju, rađen je onaj u Konaku na Brzavi. Tako da je veći deo pruge dobar. Lakše ga je održavati po malo, nego uhvatiti sad i prodati u bescenje".Meštani iz Jaše Tomića i Sečnja su se potajno nadali da bi ovdašnje pruge mogle da se koriste."Ako može Šarganska osmica da se napravi, zašto nije moglo da se napravi od Sečnja do granice. Pa možda i do Temišvara ta neka turistička priča. Država strašno mnogo pomaže u poslednjih par godina ruralnom turizmu. Zar to ne bi možda bila ta jedna od ideja?", kaže Spaso Mladenovski, hroničar sela Jaša Tomić.