Za lansiranje novog tehnološkog rešenja nazvanog CBIO, koje podrazumeva tarifiranje u relanom vremenu, kompanija Erikson izabrala je Srbiju.
Direktor Eriksona za Srbiju Antonio Pasarela kaže da Srbija ima dobre stručnjake u ICT industriji i da je je ocenjena kao tržište pogodno da lansira nove trendove u region.
Za Infobiz direktor Eriksona je govorio o promenama koje donosi digitalizacija i poslovnom okruženju u Srbiji
Erikson je već 20 godina u Srbiji, a od ove godine donosi novo rešenje u oblasti telekomuinikacija, platformu CBIO. Šta to donosi korisnicima?
„To je rešenje koje omogućava mobilnim operaterima da u osnovi pojednostave naplatu usluga, odnosno naplatu u realnom vremenu. To je velika promena i za korisnike. Zahvaljujući tom rešenju operateri lansiraju nove usluge u mnogo kraćem periodu i mogu da ih kombinuju. Tako, na primer, dobijate jedinstven račun za mobilnu i fiksnu telefoniju, internet i kablovski tv program“, navodi Pasarela.
Dodaje da su analize pokazale da će do 2020. godine 70 odsto sadržaja ljudi gledati na mobilnim uređajima. To ne znači da će TV program nestati, nego će biti intergrisan u novi sistem i možemo videti da medijske kompanije kupuju operateri, to je jedan novi eko sistem, u kome će oni raditi zajedno i ponuditi zajednički proizvod.
Na pitanje da li proces digitalizacije znači i da će, kako govore neka istraživanja, u narednih pet godina 50 odsto radnih mesta biti izgubljeno i da li strategija za rešenje tog problema, Pasarela kaže da tu ne možemo da govorimo o strategiji, a ono o čemu možemo da razgovaramo jeste koji će poslovi nestati, a koja su to nova zanimanja koja će ih zameniti.
„Pogledajte šta se danas događa. Nastale su dve velike kompanije – Uber i Airbnb. Prva je zamenila taksi službu, a da nije imala nijedno vozilo, preko druge nalazite smeštaj svugde u svetu, a da firma nije vlasnik nijedne jedine sobe. Nove tehnologije, internet stvari, 5g, cloud tehnologija, sve će to stvoriti nova radna mesta, nove poslove, a u istoriju poslati one kojima su zamena aplikacije“, kaže on.
Da li to znači da moramo svoja znanja da menjamo onoliko brzo koliko se menja i tehnologija?
„Mislim da tempo promena kakav vidimo danas nikada pre nije zabeležen. Svako od nas mora da ima u sebi preduzetnički duh, u smislu toga da moramo stalno da učimo i usavršavamo se“.