Vesti iz zemlje

19.07.2023. 10:21

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Pijaca Bajloni se uklanja pa rekonstruiše zbog gradnje metro stanice „Skadarlija“

Printskrin/Idejno rešenje gradske pijace/Portart

Metro stanica „Skadarlija“ gradiće se na prostoru između ulica Cara Dušana, Skadarske i Đorđa Jovanovića, a u okviru kompleksa pijace „Bajloni“. Pijaca će biti rekonstruisana, a objekti koji se sada tamo nalaze biće uklonjeni. 

U projektu, koji će se nalaziti na javnoj prezentaciji od 24. jula do 1. avgusta, piše da prvu fazu izgradnje čini izgradnja metro stanice, a da se gradska pijaca Bajloni i podzemna garaža mogu realizovati zajedno sa metro stanicom Skadarlija ili nakon izgradnje metro stanice (nije dozvoljena izgradnja gradske pijace i podzemne garaže pre izgradnje metro stanice).

Grad Beograd (Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove) je objavio Urbanistički projekat za izgradnju metro stanice „Skadarlija“ i Gradske pijace „Bajloni“.

U projektu se vidi da je osim izgradnje metro stanice, u planu i rekonstrukcija objekata same pijace Bajloni (postojeći objekti biće uklonjeni), kao i izgradnja podzemne garaže ispod dela pijace.

Urbanistički projekat obuhvata prostor između ulica: Drinčićeve, Đorđa Jovanovića, cara Dušana i Skadarske, deo ulice Cara Dušana između Skadarske i Cetinjske i deo Skadarske ulice između ulica Cara Dušana i Đorđa Jovanovića.

Foto: Printskrin/GeoSrbija/Nova ekonomija (Parcele obuhvaćene Urbanističkim projektom: 1476, 1479, 1480, 1481, 1482, 1483, 1484, 1430, 460/2)

Sama metro stanica ʺSkadarlijaʺ planirana ja na prostoru između ulica Cara Dušana, Skadarske i Đorđa Jovanovića, u okviru kompleksa pijace ʺBajloniʺ.

Njoj će se pristupati sa dva ulaza: jedan direktno iznad staničnog objekta (sa strane pijace),  a drugi u zoni raskrsnice Cetinjske ulice i ulice Cara Dušana.

Objekat metro stanice imaće prizemlje, tri podzemna nivoa i projektovan je kao plitka stanica sa jednim mezaninom (međuspratom).

Putnici će sa oba ulaza stizati do velikog hola, gde će prolaziti kroz liniju kontrolnih kapija i pristupati stepenicama, pokretnim stepenicama ili liftovima, koji će opsluživati sve perone.

Metro stanici Skadrlija se nalazi na prvoj metro liniji i planirano je oko 3.260 putnika na sat u oba smera (u vršnom času).

Printskrin/Idejno rešenje gradske pijace/Portart

U dokumentaciji koja je data na javni uvid piše da Sekretarijat za investicije Beograda planira raspisivanje tendera za izradu projekta nove Bajlonijeve pijace.

Tim projektom predviđena je rekonstrukcija svih objekata na Bajlonijevoj pijaci i izgradnja podzemne garaže ispod same pijace (u njenom južnom delu).

Svi postojeći objekti sa uklanjaju, piše u idejnom rešenju za pijacu koje je dato uz urbanistički projekat.  Navodi se da uklanjanje može biti sukcesivno, u etapama (zavisno od investicionog programa izgradnje objekata, saobraćajnica, komunalne  nfrastrukture i uređenja  slobodnih površina).

Parkiranje vozila korisnika metro sistema i pijace ʺBajloniʺ planirano je u novoj podzemnoj garaži sa tri nivoa, ukupnog kapaciteta oko 307 parking mesta.

Projektant metro stanice je francuska firma „Egis rail“, a dok je idejno rešenje za pijace radila firma Portart iz Beograda, vidi se iz dokumentacije.

Urbanistički projekat za izgradnju metro stanice „Skadarlija“ i gradske pijace „Bajloni“ je obradio Urbanistički zavod Beograda, a naručilac je bio JKP „Beogradski metro i voz“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.