Ko je ko Vesti iz zemlje

17.06.2024. 11:21

Carlsberg

Autor: Nova ekonomija

PIVARSTVO ZA BOLJE DANAS I SUTRA

INTERVJU: Jovana Vještica, menadžerka korporativnih poslova u kompaniji Carlsberg Srbija

Foto: Carlsberg Srbija
Veliki broj projekata je realizovan u Srbiji, počev od stanice za prečišćavanje otpadnih voda, kotla na biomasu, CO2 stanice i drugih investicija, koje su doprinele da se znatno uveća procenat korišćenja obnovljivih izvora energije u ukupnoj potrošnji energije, a naš cilj jeste ostvarivanje svih Carlsbergovih „Zajedno ka nuli“ ambicija u narednom periodu

Kompanija Carlsberg posluje u Srbiji nešto više od 20 godina i u ovom periodu, u proširenje proizvodnih, logističkih i prodajnih kapaciteta, ali i razvoj brendova investirano je oko 200 miliona evra.

„Danas naša kompanija u ponudi ima bogat portofolio koji broji 14 brendova i zapošljava više od 700 ljudi, dok izvoz u zemlje Evrope, Južne Amerike, Afrike i Bliskog istoka, čine oko 44 odsto proizvedenog volumena u pivari u Čelarevu“, kaže Jovana Vještica i dodaje da i ove godine aktivno rade na investicijama kako u proizvodnju i skladištenje, tako i u tehnologiju i procese koji doprinose efikasnijem iskorišćenju energenata i smanjenju uticaja na životnu sredinu.

NE logo za pitanje u intervjuu Kakvi su rezultati programa „Zajedno ka nuli“ koji je Carlsberg uveo 2016. godine i kakvi su dalji planovi po pitanju održivosti proizvodnje?

Svoj progres u ostvarenju ambicija postavljenih programom „Zajedno ka nuli“, koji uključuje sva tržišta na kojima Carlsberg posluje, među kojima je i Srbija,  Carlsberg Grupacija komunicira kroz svoj godišnji ESG izveštaj (Envirnonmental, Sustainability and Governence Report ).

Navešću samo neke od glavnih rezultata u prošloj godini i od lansiranja programa.

Ukupne emisije ugljen-dioksida u našim pivarama smanjili smo za dodatnih šest odsto prošle godine – i za 57 odsto od 2015. godine – na našem putu ka nultoj emisiji. Relativne emisije po hektolitru piva smanjene su za 59 odsto od 2015. godine.

Carlsberg Grupacija naporno radi na minimiziranju uticaja na životnu sredinu tako što činimo sve naše pivare što efikasnijim. Na globalnom nivou, koristili smo samo 2,5 hektolitara (hl) vode za svaki hektolitar piva koji smo proizveli 2023. godine – što je smanjenje od 31 odsto u odnosu na 2015. godinu. Cilj nam je da globalno dostignemo 2,0 hl/hl do godine.

Kada je u pitanju Srbija, veliki broj projekata je realizovan, počev od stanice za prečišćavanje otpadnih voda, kotla na biomasu, CO2 stanice i drugih investicija, koje su doprinele da se znatno uveća procenat korišćenja obnovljivih izvora energije u ukupnoj potrošnji energije, a naš cilj jeste ostvarivanje svih Carlsbergovih „Zajedno ka nuli“ ambicija u narednom periodu.

Žene pre koju deceniju nisu skoro ni razmatrane za rukovodeće pozicije, pa se samim tim u njihov razvoj nije ni ulagalo niti su mogle biti prepoznate kao talenti u organizaciji. Nažalost, uloga žene kao majke još uvek se kod nekih poslodavaca navodi kao razlog za nemogućnost dugoročnog napretka u karijeri
NE logo za pitanje u intervjuu Koje inovativne pristupe u marketingu koristite za privlačenje ciljnih grupa u Srbiji, pogotovo mlađih generacija? 

Uključivanje modernih tehnologija u aktivnosti koje sprovodimo, korišćenje društvenih mreža i saradnja sa ljudima koji se profesionalno bave sadržajem na istim – takozvanim influenserima, definitivno je pravac u kom ide savremeni marketing.

Možda je do pre par godina i bilo moguće, ali danas se sigurno ne može ignorisati uticaj koji društvene mreže imaju u kreiranju trendova, imidža, na kraju i u usmeravanju interesovanja velikog dela društva.

Kao kompanija koja proizvodi i nudi svoje proizvode širokoj ciljnoj grupi, neminovno je da veliki broj aktivnosti upravo usmeravamo ka ovim kanalima komunikacije. Posebno kada su u pitanju brendovi poput Tuborga, Somersbyja ili Blanca, čiji su konzumenti značajni korisnici modernih tehnologija i društvenih mreža.

Pritom, ne govorim samo o brend komunikaciji, novije tehnologije, poput različitih aplikacija i slično, koriste se i u brojne trejd aktivnosti, kako sa kupcima, tako sa krajnjim potrošačima.

NE logo za pitanje u intervjuu Po čemu se razlikuje pristup potrošačima u Srbiji i u nekim drugim evropskim zemljama ili na drugim tržištima?

Ne postoji mnogo razlike osim što, iskustveno govoreći, evropski trendovi dolaze na domaće tržište sa određenim zakašnjenjem, pa samim tim neke inovacije predstavljamo nakon što su određeni period već bile aktuelne na drugim tržištima.

NE logo za pitanje u intervjuu Šta prepoznajete kao najveću barijeru za napredak žena ka rukovodećim pozicijama u našem društvu? 

Jedna barijera zasigurno ima svoje istorijsko uporište, gde žene pre koju deceniju nisu skoro ni razmatrane za rukovodeće pozicije, pa se samim tim u njihov razvoj nije ni ulagalo niti su mogle biti prepoznate kao talenti u organizaciji. Nažalost, uloga žene kao majke još uvek se kod nekih poslodavaca navodi kao razlog za nemogućnost dugoročnog napretka u karijeri. A upravo obrnuto, mislim da treba raditi na zajedničkom pronalaženju načina da se ženi koja ima potencijala, na kraju krajeva i ambicije za profesionalni razvoj, omogući da taj potencijal maksimalno iskaže u okolnostima u kojima ona ima i druge uloge u društvu i pre svega porodici.

NE logo za pitanje u intervjuu Koliko je teško biti uspešna žena i graditi karijeru u pivskoj industriji koja bi mogla da se okarakteriše kao muška branša?

Ja sam imala sreću da prvo zaposlenje upravo bude u kompaniji koja i te kako vodi računa o rodnoj ravnopravnosti i u svom razvoju u Carlsbergu nisam se susretala sa poteškoćama koje su bile zasnovane na rodnoj pripadnosti. Činjenica je da je zbog percepcije pivske kao muške industrije, broj žena koji uopšte aplicira na neke pozicije, pre svega u komercijalnom sektoru, izuzetno mali. Zato sada prilikom zapošljavanja, veoma obraćamo pažnju da naši oglasi budu jednako primamljivi i ženama kao i muškarcima, jer je percepcija muške industrije zasnovana na čistim predrasudama.

Osećaj jednakosti i slobode da izraze svoju različitost bez ikakve bojazni, daje motivaciju ljudima da daju svoj maksimum tu gde jesu
NE logo za pitanje u intervjuu Kakva je politika kompanije Carlsberg, s obzirom na to da je matično iz Danske, kad je u pitanju podsticanje rodne ravnopravnosti? Da li se primenjuju rodne kvote i u kojim zemljama?

Ovo pitanje deo je strateške orijentacije Carlsberg Grupacije. Kao kompanija, posvećeni smo rodnoj ravnopravnosti i integrisali smo rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena u našu poslovnu strategiju. Pivarstvo jeste istorijski industrija u kojoj dominiraju muškarci, i osećamo značajnu odgovornost da unapredimo našu posvećenost rodnoj ravnopravnosti i osnaživanju žena u Carlsbergu.

Verujemo da postizanje rodne ravnoteže otvara put ka raznovrsnijoj reprezentaciji kompanije tako da smo na globalnom nivou postavili vremenski ograničene ciljeve za udeo žena na liderskim pozicijama – cilj je da do kraja 2024. godine dostignemo udeo od 30 odsto žena na liderskim pozicijama, i minimum od 40 odsto tokom vremena. Ako govorimo o lokalnim tržištima Carlsberg Srbija Grupe (Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Albanija), trenutna zastupljenost žena u menadžerskim timovima (menadžeri i direktori) iznosi nešto preko 30 odsto, ali aktivno radimo na dodatnom uvećanju ovog procenta.

Pored toga, želela bih da naglasim da je pored našeg Kodeksa ponašanja, politike ljudskih prava i politike raznovrsnosti, jednakosti i inkluzije, naša kompanija u 2023. godini uvela obaveznu obuku o prevenciji seksualnog uznemiravanja za sve zaposlene globalno. Ova inicijativa ima za cilj da ojača posvećenost kompanije negovanju sigurnog i inkluzivnog radnog okruženja za sve.

NE logo za pitanje u intervjuu Koliko je za lični uspeh žene koja gradi svoju karijeru važno da kompanija ima podsticajnu klimu koja je otvorena za rodnu ravnopravnost? 

Veoma je važno da se zaposleni u kompaniji osećaju jednako tretiranim od strane organizacije po svakom kriterijumu. I taj osećaj jednakosti i slobode da izraze svoju različitost bez ikakve bojazni, daje motivaciju ljudima da daju svoj maksimum tu gde jesu.

NE logo za pitanje u intervjuu Šta vidite kao benefite za kompaniju koja ima ravnopravno zastupljena oba pola na vodećim pozicijama i u liderskim timovima?

Mislim da smo svi mi različiti i te različitosti doprinose širini posmatranja poslovanja, što je veliki benefit. Ne bih mogla da kategorizujem žene kao rukovodioce po nekim karakteristikama, jer mislim da bi i to na neki način bile predrasude, već radije smatram da je raznolikost lidera na vodećim pozicijama u kompaniji, prednost kompanije pri dugoročnom planiranju svog razvoja.

NE logo za pitanje u intervjuu Kada ste počeli da radite za Carlsberg i kako se vaša karijera razvijala do tada?

U Carlsbergu sam od 2008. godine kada sam primljena kao student na stručnu praksu u komunikacijama. Mogu reći da je moj put razvoja u ovoj kompaniji knjiški i svaka godina donela mi je napredak i na profesionalnom planu i kao ličnosti. Danas pokrivam mnogo više oblasti nego na svojim počecima, ali je elan sa kojim radim isti, ako ne i veći, jer je okruženje motivišuće.

NE logo za pitanje u intervjuu Kako uspostavljate balans između privatnog i poslovnog života?

Balans postižem isključivo postavljanjem prioriteta, i kada je posao u pitanju, a i u privatnom životu. Trudim se da jasno sebi definišem šta je to što je meni u životu zaista važno i šta je ono što me ispunjava i čini srećnom. A to je negde kombinacija kvalitetnog vremena sa porodicom i razvoj u profesionalnom smislu.

“Ko je ko – Uspešne poslovne žene”

PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.