Novi zakon o zaštiti potrošača biće usvojen do kraja godine i predviđaće vansudsko rešavanje potrošačkih prigovora, piše dnevni list Politika od ponedeljka.
Ovaj list navodi da bi u praksi to značilo da kupac ima šansu da spor sa trgovcem reši van suda i izbegne dugotrajne procese i zastarevanje oredmeta, što je do sada bio najčešći razlog zbog kog su potrošači odustajali od borbe.
Pomoćnica ministra trgovine za zaštitu potrošača, Višnjom Rakić, izjavila je u intervjuu za Politiku da će novi zakon podići zaštitu potrošača na viši nivo.
„Vansudsko rešavanje potrišačkih prigovora je postojalo i u važećem zakonu, ali nije nikada dovoljno zaživelo. Sudovi su zatrpani predmetima, vrlo često dolazi do zastarevanja i nismo time zadovoljni“, rekla je Rakić.
Ako potrošač ne bude zadovoljan odgovorom trgovca na reklamaciju, moći će da se obrati organizaciji za zaštitu potrošača, a ako ni to ne uspe zakon im će im pružati mogućnost da se dogovore sa trgovcem. Ukoliko ni to ne uspe, kupac može da tuži prodavca i uđe u sudski spor.
Biće osnovana i tela za vansudsko rešavanje potrošačkih prigovora, a iz budžeta će biti izdvojena sredstva za te namene, dodala je ona.
Potrošačima će na raspolaganju biti licencirani pravnici a odziv trgovaca u ovim slučajevima biće obavezan, što je još jedna novina, piše Politika.
Brisaće se i gornja granica za vrednost spora koji se može rešavati vansudski, a koja je do sada bila 500.000 dinara.
PROČITAJTE JOŠ:
Postovi na Instagramu vas mogu koštati više nego što mislite