U uslovima kad su mnogi ostali bez posla i smanjene su im plate, skoro tri četvrtine potrošača u Srbiji očekuju da im kompanije ponude popuste i promocije, pokazalo je najnovije istraživanje Marketing mreže.
Marketing mreža, u okviru svoje biznis platforme AdNetwork, sprovela je istraživanje na više od 2.000 potrošača u Srbiji uzrasta od 18 do 65 godina.
Prema istraživanju, 29% očekuje kvalitetniju uslugu i bolje korisničko iskustvo. Nešto više od 21% ispitanika očekuje više loyalty programa i konkretne benefite.
Gotovo svi ispitanici smatraju (95%) da kompanije treba da komuniciraju ohrabrujućim tonom u doba pandemije i ponude pozitivnu perspektivu.
Više od 38%, takođe, smatra da bi kompanije trebale da komuniciraju na potpuno identičan način kao što su to radili pre krize, dok 55% misli da bi trebali govoriti o sopstvenom brendu na bezbrižan i lagan način.
Samo 12% ispitanih reklo je da bi brendovi trebali komunicirati šaljivim tonom.
Kada je u pitanju uloga kompanija u doba pandemije, 87% potrošača veruje da bi im brendovi trebali pomoći u svakodnevnom životu, 61% da bi trebali informirati ljude o tome šta rade, a 81% da kompanije ne bi trebalo da koriste aktuelnu situaciju zarad profita.
Čak 91% ispitanika smatra da kompanije u ovom trenutku treba da stave fokus na brigu o zaposlenima, kao i da im njihovo zdravlje treba da bude ključni prioritet.
Oko 34% potrošača želi videti kompanije kako planiraju zaštititi isporuku usluga ili proizvoda, dok više od 86% želi videti kompanije koje daju donacije svojih proizvoda ugroženom stanovništvu.
Samo 38% ispitanika smatra da bi brendovi trebali da doniraju novac Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje Republike Srbije. Generalno, 57% potrošača očekuje od svojih omiljenih brendova da komuniciraju svoje CSR aktivnosti u medijima.
Kako se navodi u saopštenju, uprkos rezultatima istraživanja, mnoge kompanije povlače oglasne kampanje i revidiraju budžeta za oglašavanje.
Istraživanje na 100 kompanija u Srbiji u organizaciji Marketing mreže otkrilo je da je 57% brendova odložilo ili revidiralo svoje kampanje za mesec april/maj ove godine, dok je 64% smanjilo ili revidiralo budžete i feejeve prema agencijama. Od početka vanrednog stanja, 23% kompanija otkazalo je saradnju na projektu ili ugovore sa marketinškim agencijama.