Srbija

11.01.2023. 09:03

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Prenoćišta za godinu dana poskupela 20 odsto

hotel Foto: Pixabay

Srbija

11.01.2023. 09:03

Prenoćišta u Srbiji u decembru 2022. godine poskupela su u proseku 20,4  odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, dok su cene hrane u ugostiteljskim objektima veće za 16,9 odsto u odnosu na lane. 

Ugostiteljske usluge u Srbiji u decembru 2022. godine poskupele su za 16,9 odsto u odnosu na decembar 2021, vidi se iz podataka Republičkog zavoda za statistiku (RZS).

Hrana je poskupela 16,9 odsto. Od toga, cene toplih i hladnih predjela su više za  19,5 odsto, gotovih jela 12,3 odsto, a pečenja i jela po porudžbini 17,7 odsto.

Variva su u decembru poskupela 19,6 odsto, salate 20 odsto, hleb 16,6 odsto, kolači 18,4 odsto (u odnosu na decembar 2021.)

Alkoholna pića su u ugostiteljskim objektima bila skuplja 14,6 odsto u odnosu na decembar 2021, a bezalkoholna pića 15 odsto.

Preživljavanje uz kredit

U Vojvodini cene veće 20,2 odsto

U Vojvodini su cene ugostiteljskih usluga veće za 20,2 odsto u odnosu na decembar 2021. godine.

Hrana u ugostiteljskim objektima u Vojvodini bila je skuplja 24,5 odsto, alkoholna pića 15 odsto, bezalkoholna pića 19,3 odsto.

Prenoćišta u Vojvodini su u decembru bila skuplja 6,5 odsto u odnosu na isti mesec 2021.

Indeksi cena ugostiteljskih usluga predstavljaju meru promene opšteg nivoa cena usluga u ugostiteljskim objektima.

Izveštajne jedinice su hoteli i restorani.

Istraživanjem je obuhvaćeno oko 40 vrsta ugostiteljskih usluga, jela, pića i prenoćišta.

Cene se prate u 96 ugostiteljskih objekata na teritoriji Srbije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.