Upotreba Roršahovog testa u predizbornom spotu predsedničkog kandidata Aleksandra Vučića je „protivzakonita i predstavlja kršenje autorksih prava“, a nanosi štetu psiholozima u kliničkoj praksi, ocenjuje se u saopštenju Društva pshiloga Srbije.
„Zakon o uslovima za obavljanje psihološke delatnosti izričito naglašava da je upotreba psiholoških mernih instrumenata usključivo u nadležnosti psihologa i da svaka upotreba od strane drugih lica predstavlja kršenje Zakona“, navodi se u saopštenju koje potpisuje predsednica udruženje Tamara Džamonja Ignjatović.
Da li će Vučić upasti u sopstvenu klopku?Dodaje se da upotreba Roršahovog testa na ovaj način predstavlja kršenje autorskih prava koja su regulisana na međunarodnom nivou.
„Distributeri test mogu preuzeti od sva ovlašćena proizvođača (u Švajcarskoj i Nemačkoj), a da lje ga mogu izdavati samo fizičkim licima ili institucijama koje imaju zaposlene profesionalce u oblasti mentalnog zdravlja“, piše u saopštenju.
Takođe, javno prikazivanje psiholoških testova na televiziji u potpunosti narušava njihovu validnost za primenu u praksi.
Predizborni cirkus u dubokoj krizi Srbije„Javno prikazivanje testovnog materijala direktno nanosi štetu psiholozima u kliničkoj praksi, jer je veoma važno da ispitanici nisu unapred upoznati sa sadržajem tesotva, kako bi njihovi odgovori imali interpretativnu, dijagnostičku vrednost“, navodi se u saopštenju.
I „interpretacija“ Roršahove karte na način kako je prikazan u spotu je „potpuno iskrivljen način upotrebe ovog testa u praksi“.
„Ovakav naivan i gotovo karikaturalan pristup tumačenju odgovora narušava ugled naše profesije“, piše.