Javno preduzeće „Putevi Srbije“ raspisalo je tender za izradu tehničke dokumentacije za sanaciju crnih tačaka na državnim putevima u Srbiji, u cilju povećanja bezbednosti saobraćaja na tim lokacijama. Cilj izrade projekta je da se sprovede odgovarajuća analiza kojom će se utvrditi nedostaci i faktori koji ugrožavaju bezbednost saobraćaja, uz davanje predloga odgovarajućih mera kojima će povećati bezbednost odvijanja saobraćaja. Procenjena vrednost javne nabavke je 13,3 miliona dinara
Takođe, za potrebe Puteva je potrebno i da se izrade projekti saobraćaja i saobraćajne signalizacije, na osnovu kojih će se izvršiti postavljanje odgovarajuće saobraćajne signalizacije za saniranje faktora koji ugrožavaju bezbedno odvijanje saobraćaja na crnim tačkama.
Rok za podnošenje ponuda je 22. decembar.
U okviru tenderske dokumentacije, Putevi Srbije dali su spisak 30 (trideset) lokacija – crnih tačaka koje su predmet projekta.
Između ostalog, to su sledeće deonice: Trbušani – Čačak (Ljubić), Požega (Arilje) – Užice, Gornja Sabanta – Jagodina, Stara Pazova (centar) – Granica APV (Nova Pazova), petlja Maradik – petlja Inđija.
Među 30 lokacija (crnih tačaka) su i: Кruševac (Đunis) – Кaonik (Đunis), Petlja Subotica jug – petlja Žednik, Petlja Beograd – petlja Bubanj Potok (Leštane), Petlja Кrnjača – Beograd (Bogoslovija), Zrenjanin (Ečka) – Zrenjanin, Petlja Ostružnica – petlja Surčin jug, Petlja Ostružnica – petlja Surčin jug..
Kako se navodi u dokumentaciji, projektant u prvoj fazi ima obavezu da izvrši proveru bezbednosti saobraćaja u zoni svake od lokacija koje je predmet projekta i o tome sačinjava poseban izveštaj, koji obavezno sadrži predlog građevinskih i saobraćajnih mera kojima će se povećati bezbednost saobraćaja.
Obaveza projektanta je i da obavi sastanke sa predstavnicima nadležnih saobraćajnih policija o nadzornim organima zaduženim za održavanje deonice na kojoj se nalaze crne tačke i da od njih prikupi informacije o crnim tačkama koje su predmet projekta, posebno o njihovom mišljenju o merama koje je potrebno preduzeti na ovim lokacijama radi povećanja bezbednosti saobraćaja.
U drugoj fazi, na osnovu zaključaka sprovedene provere, projektant pristupa izradi saobraćajnih projekata (projekata saobraćaja i saobraćajne signalizacije), u okviru kojih realizuje saobraćajne mere koje su predložene u okviru izrađenog izveštaja.
Rok za izradu izveštaja o proveri bezbednosti saobraćaja i svakog saobraćajnog projekta iznosi 300 kalendarskih dana od dana zaključenja ugovora.
Rokom za izradu nije obuhvaćeno vreme potrebno za analizu izveštaja od strane naručioca (Putevi Srbije), prikupljanje informacija, uslova, podataka i mišljenja od strane imaoca javnih ovlašćenja, naručioca i drugih zainteresovanih subjekata i organizacija, kao ni period potreban za pregled dokumentacije od strane Naručioca (Puteva Srbije).