Vesti iz zemlje

04.07.2022. 11:36

Katarina Baletić

Autor: Nova Ekonomija

Putevi Srbije biraju 50 lokacija za postavljanje pametnih saobraćajnih znakova

Foto: Nova ekonomija

Javno preduzeće „Putevi Srbije“ planira da postavi saobraćajne znakove za preporučenu brzinu na najmanje 50 lokacija. Za ove potrebe „Putevi Srbije“ su angažovale kompanije koje treba da odrede lokacije na koje treba da se postave znakovi, vidi se iz sprovedene javne nabavke.

Ugovor vredan 8,3 miliona dinara bez PDV-a (10 miliona sa PDV-om) za identifikovanje lokacije dobili su AMSS – Centar za motorna vozila, S Projekt iz Beograd i DMV Industrijski kontrolni sistemi iz Niša.

Pametni saobraćajni znakovi bi trebalo da prikazuju preporučenu brzinu u skladu sa stanjem na putu, vremenskim prilikama i uslovima u saobraćajnom toku.

Posao identifikacije lokacija obuhvata tri faze, navodi se u tenderskoj dokumentaciji.

„Putevi Srbije“ procenjuju koliko saobraćajnice utiču na broj poginulih

U okviru prve, treba da izradi metologiju za izbor lokacija koja se, između ostalog, odnosi na određivanje „crnih tačaka“, kao i određivanje lokacija koja su već prepoznata od strane MUP-a. 

Nakon što „Putevi Srbije“ odobre metodologiju, treba da se odabere najmanje 50 lokacija za postavljanje pametnih saobraćajnih znakova za preporučenu brzinu na državnim putevima.

U okviru druge faze, na tri odabrene lokacije će biti sproveden pilot projekat.

Nakon postavljanja znakova u okviru treće faze, odabrana preduzeća su dužna da u periodu od 60 dana od dana instalacije u stavljanja u rad neprekidno prate rad saobraćajnog znaka i redovno izveštavaju „Puteve Srbije“ o prikazivanim brzinama, parametrima na osnovu koji je dolazilo do promene brzine na znaku i broju eventualnih kvarova.

Obustavljen tender: Putevi Srbije „potcenili“ izgradnju puta do Golupca

Kako će raditi pametni saobraćajni znakovi?

Pametni saobraćajni znakovi bi trebalo da imaju senzore koji konstantno prate stanje u okolini, kao što je stanje površine kolovoza, vremenske prilike i uslove u staobraćajnom toku. Zatim bi samostalno analizirali podatke dobijene sa senzora i odlučivali o najbezbednijoj brzini kojim bi trebalo da se kreću vozila, piše u tenderskoj specifikaciji.

Pametni saobraćajni znakovi treba da rade bez upravljanja i podrške iz centra ili pomoći čoveka.

Putevi Srbije oblače zaposlene na naplati putarine

Oni treba da budu potpuno samostalni u radu i da funkcioništu i u klisurama ili kotlinama u kojima nema internet konekcije niti je moguće uspostavili bilo koju drugu vezi sa klaudom ili serverom. 

Takođe moraju da budu autonomni u pogledu napajanja. To znači da se na lokacijama gde ne postoji mogućnost povezivanja na električnu mrežu koriste solarni paneli.

Opseg preporučene brzine mora da se kreće od 40 do 80 kilometara na čas.

„Algoritam na kome se zasniva odlučivanje i rad autonomnog i samostalnog pametnog saobraćajnog znaka za preporučenu brzinu mora biti autorsko delo domaćih stručnjaka i mora biti deponovan kao autorsko delo u Zavodu za intelektualnu svojinu Republike Srbije“, piše u tehničkoj specifikaciji.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.