Javno preduzeće „Putevi Srbije“ planira da postavi saobraćajne znakove za preporučenu brzinu na najmanje 50 lokacija. Za ove potrebe „Putevi Srbije“ su angažovale kompanije koje treba da odrede lokacije na koje treba da se postave znakovi, vidi se iz sprovedene javne nabavke.
Ugovor vredan 8,3 miliona dinara bez PDV-a (10 miliona sa PDV-om) za identifikovanje lokacije dobili su AMSS – Centar za motorna vozila, S Projekt iz Beograd i DMV Industrijski kontrolni sistemi iz Niša.
Pametni saobraćajni znakovi bi trebalo da prikazuju preporučenu brzinu u skladu sa stanjem na putu, vremenskim prilikama i uslovima u saobraćajnom toku.
Posao identifikacije lokacija obuhvata tri faze, navodi se u tenderskoj dokumentaciji.
„Putevi Srbije“ procenjuju koliko saobraćajnice utiču na broj poginulihU okviru prve, treba da izradi metologiju za izbor lokacija koja se, između ostalog, odnosi na određivanje „crnih tačaka“, kao i određivanje lokacija koja su već prepoznata od strane MUP-a.
Nakon što „Putevi Srbije“ odobre metodologiju, treba da se odabere najmanje 50 lokacija za postavljanje pametnih saobraćajnih znakova za preporučenu brzinu na državnim putevima.
U okviru druge faze, na tri odabrene lokacije će biti sproveden pilot projekat.
Nakon postavljanja znakova u okviru treće faze, odabrana preduzeća su dužna da u periodu od 60 dana od dana instalacije u stavljanja u rad neprekidno prate rad saobraćajnog znaka i redovno izveštavaju „Puteve Srbije“ o prikazivanim brzinama, parametrima na osnovu koji je dolazilo do promene brzine na znaku i broju eventualnih kvarova.
Obustavljen tender: Putevi Srbije „potcenili“ izgradnju puta do GolupcaKako će raditi pametni saobraćajni znakovi?
Pametni saobraćajni znakovi bi trebalo da imaju senzore koji konstantno prate stanje u okolini, kao što je stanje površine kolovoza, vremenske prilike i uslove u staobraćajnom toku. Zatim bi samostalno analizirali podatke dobijene sa senzora i odlučivali o najbezbednijoj brzini kojim bi trebalo da se kreću vozila, piše u tenderskoj specifikaciji.
Pametni saobraćajni znakovi treba da rade bez upravljanja i podrške iz centra ili pomoći čoveka.
Putevi Srbije oblače zaposlene na naplati putarineOni treba da budu potpuno samostalni u radu i da funkcioništu i u klisurama ili kotlinama u kojima nema internet konekcije niti je moguće uspostavili bilo koju drugu vezi sa klaudom ili serverom.
Takođe moraju da budu autonomni u pogledu napajanja. To znači da se na lokacijama gde ne postoji mogućnost povezivanja na električnu mrežu koriste solarni paneli.
Opseg preporučene brzine mora da se kreće od 40 do 80 kilometara na čas.
„Algoritam na kome se zasniva odlučivanje i rad autonomnog i samostalnog pametnog saobraćajnog znaka za preporučenu brzinu mora biti autorsko delo domaćih stručnjaka i mora biti deponovan kao autorsko delo u Zavodu za intelektualnu svojinu Republike Srbije“, piše u tehničkoj specifikaciji.