Srbija

29.09.2021. 11:33

Nevena Petaković

Autor: Nova Ekonomija

Raspisan konkurs za dizajn 16 stanica beogradskog metroa

JKP "Beogradski metro i voz" raspisao je konkurs za dizajn 16 stanica beogradskog metroa. Javna nabavka procenjena je na 12,9 miliona dinara. Predmet konkursa je idejno arhitektonsko rešenje i dizajn enterijera za šesnaest metr...

Wikimedia

Srbija

29.09.2021. 11:33

JKP „Beogradski metro i voz“ raspisao je konkurs za dizajn 16 stanica beogradskog metroa. Javna nabavka procenjena je na 12,9 miliona dinara. 

Predmet konkursa je idejno arhitektonsko rešenje i dizajn enterijera za šesnaest metro stanica Linije 1 faze 1 beogradskog metroa, a rok za podnošenje radova 14. decembar.  

U konkursu se navodi da idejno arhitektonsko rešenje i dizajn enterijera metro stanica podrazumeva:

  • idejno arhitektonsko rešenje nadzemnih delova stanica (ulaza ili nadzemnih stanica) i parternog uređenja neposredne okoline stanica, kao i dizajn enterijera javnog (putničkog) prostora metro stanica. 

Učesnicima konkursa će se dodeliti nagrade, za prvo mesto tri miliona dinara, za drugo mesto dva miliona, za treće milion dinara. Naručilac je predvideo i tri otkupa od po 650.000 dinara. 

Za članove žirija koji nisu zaposleni kod Raspisivača konkursa predviđena je naknada za vrednovanje konkursnih radova u iznosu od  200.000 dinara, za tri člana ukupno 600.000. Predviđena je i naknada za jednog izvestioca konkursa od 100.000 dinara. 

U putanju je javni, otvoreni, anonimni, jednostepeni i anketni konkurs. 

Ko sve dobija posao za izgradnju Beogradskog metroa?
Prva linija metroa će zaobići i Prokop i Klinički centar
Plan za metro „jedan od najkontroverznijih“ u decenijskom planiranju Beograda

„Prepoznatljivost, autentičnost i prilagođenost morfologiji i vizuelnom identitetu, i kreativnoj viziji razvoja Beograda biće posebno vrednovani. Orignalan dijalog između istorijskog kontinuiteta Beograda i savremene tehnologije mogu biti jedna od značajnih tematizacija kroz konkursna rešenja“, piše u dokumentaciji. 

Radovi treba da obuhvate arhitektonsko rešenje fasade, krova staničnih zgrada, ulaze, izlaze, dizajn nadzemnih ventilacinoh šahtova, podzemnih prolaza. Traži se i  dizajn klupa ili elemenata za sedenje, ograde sa stepeništima, eventualne galerije,  dizajn enterijera komercijalnih prostora, dizajn unutrašnjih ambijenata (perona, stubova, javnih zona, plafona, rasvete). 

Kao kritetijumi za ocenu radova propsiani su, između ostalog: postignut estetski nivo u svim elementima konkursnog rešenja,  rešenje i dizajn na kome se može igraditi bredniranje Beogradskog metroa, urbani kvaliteti prsitupa, relevantnost izbora završnih materijača staničnih prostora, predloženi esetetski kvalitet unutrašnje atmosfere, ambijentalne karakteristike i ekonomska izvodljivost rešenja. 

Predsednik žirija biće glavni gradski urbanista Marko Stojčić, a zamenik predsednika direktor JKP „Beogradski metro i voz“ Stanko Kantar. 

Početak izgradnje prve linije beogradskog metroa najavljen je za novembar ove godine, a završetak 2028. godine. 

Najviše kritika stručne javnosti usmereno je na to što planirane linije metroa idu kroz nenaseljene delove grada.

Prve četiri stanice metroa, kako se navodi u Programu za konkurs, nalaze se u delovima koji nisu urbanizovani.  Kako se navodi,  Žarkovo, Bele vode, Železnik i Makiš nalaze se na greenfield području i „nemaju interakcije sa urbanim okruženjem“. 

Prva linija koja bi se gradila od Makiša do Ade Huje i kasnije Mirjeva na gotovo 50 odsto trase prolazi kroz neurbanizovana područja ili samo po obodima naselja male gustine, pisao je ranije stručni portal Beobuild.

Trasa prve linije zaobićiće i Prokop i Klinički centar Srbije

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.