Vesti iz zemlje

13.07.2023. 17:10

Autor: Katarina Baletić

Raspisan tender za proširenje graničnog prelaza Kelebija

Granicni prelaz

Republička direkcija za imovinu raspisala je tender za proširenje granično prelaza Kelebija, jednog od najfrekventnijih prelaza u Mađarsku. Rešenje bi trebalo da obuhvata i izmene prostornog plana i izradu projekta.

Procenjena vrednost tendera je 25 miliona dinara (212.800 evra), bez PDV-a.

Proširenje kapaciteta graničkog prelaza „Kelebija“ trebalo bi da smanji gužve i vreme čekanja, a naročito „u kritičnom periodu“ kada su godišnji odmori ili praznici, piše u tenderskoj dokumentaciji.

„Neodgovarajući kapacitet i protočnost postojećih saobraćajnica, kvalitet i kapacitet postojećih objekata, kao i nedostatak određenih sadržaja i objekata, trenutno otežavaju korišćenje graničnog prelaza“, navodi se u dokumentaciji.

Na graničnom prelazu se predviđa izgradnja ukupno 12 saobraćajnih traka.

To su dve trake za teretna vozila na ulazu u zemlju, sedam saobraćajnih traka za putnička vozila i autobusa na ulazu i izlazu iz zemlje, dve trake za teretna vozila na izlazu iz zemlje i jedna saobraćajna traka ua vangabaritna vozila i na ulazu i na izlazu iz zemlje.

U zoni putničko-carinskog terminala u planu je izgradnja upravnog objekata do 500 kvadrata, objekat pasoško-carinske kontrole, kontrolne kabine MUP-a i Uprave carine, javni toalet, kamionska vaga, objekat za detaljan pregled vozila do 50 kvadrata i objekti trećih lica.

U zoni robno carinskog terminala planirana je izgradnja kontrolne kabine MUP-a i Uprave carine, administrativni objekat za potrebe Uprave carine do 200 kvadrata, objekti trećih lica (špedicija, menjačnica, AMSS, restoranske usluge…), kao i kamionska vaga i skener.

Predviđena je i platforma sa nadstrešnicom za istovar, magacin i još jedan javni toalet.

U okviru tendera se napominje da na graničnom prelazu „Kelebija“ postoje dve trake za teretni saobraćaj, ali samo jedna vaga ispred carinske prostorije koja dalje vodi direktno u terminal čiji je držalac preduzeće „Graprek“ iz Kelebije. Zbog toga svi kamioni, uključujući i prazne, moraju da uđu u terminal, na kojem se naplaćuje parking.

Podsetimo, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je krajem marta, prilikom posete Mađarskoj, da će biti prošireni granični prelazi Bački Breg i Kelebija, kako bi se rasteretio prelaz Horgoš.

„Razgovarali smo o tri granična prelaza da se rekonstruišu, s tim što se Horgoš već rekonstruiše. Razgovarali smo o Kelebiji i Bačkom Bregu i šta će mađarska strana uraditi kako bi ih povezala auto-putem da bi postali konkurentniji Horgošu. Tu je posebno važan Bački Breg, pošto će se graditi brza saobraćajnica između Bačkog Brega kod Sombora i Nakova kod Kikinde“, rekao je Vesić novinarima nakon sastanka, a preneo RTV.

Radovi na Horgošu poskupeli za skoro dva miliona evra

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.