Vesti iz zemlje

12.04.2024. 11:27

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Sada i zvanično: Beograd „privatizuje“ više od 30 linija javnog prevoza

Nova ekonomija/Paola Felix Meza

Gradska uprava Beograda i zvanično je danas putem javnog poziva zatražila privatnike koji bi preuzeli linije javnog prevoza na potezima 100 (Palilula) i 700 (Zemun).

Podsetimo, Privremeni organ Grada Beograda nedavno je odobrio projekat javno-privatnog partnerstva, kroz koji če više od 30 linija GSP-a poveriti privatnom partneru.

Za tu uslugu, prema projektu, privatnik bi trebalo da dobija nakandu od oko 5,44 milijarde dinara godišnje (46,45 miliona evra), narednih deset godina.

Rok za slanje ponuda je 3. jun.

Iako je poziv otvoren za sve, firme koje žele da dobiju ovaj posao moraju da ispunjavaju određene kriterijume.

Na primer, ponuđač treba da ima poslovni prihod od najmanje šest milijardi dinara bez PDV-a u poslednje tri finansijske godine, kao i da je tokom istog perioda vršio usluge prevoza putnika kroz barem jedno javno-privatno partnerstvo u gradovima sa najmanje 100.000 stanovnika.

Takođe, firma koja namerava da preuzme ovih tridesetak linija mora da ima 340 profesionalnih vozača D kategorije, kao i 169 autobusa registrovanih za sedenje i stajanje (neprihvatljiva su turistička vozila-autobusi).

Od tog broja vozila, 130 treba da budu solo autobusi, 34 zglobni autobusi i pet minibuseva, sa prvom registracijom u 2017. godini ili mlađe i minimum EURO 6 motorima.

Obaveza privatnog partnera u narednoj deceniji biće ne samo da prevozi putnike, već i da finansira i nabavlja nova vozila, implementira sistem za brojanje putnika, usluge video nadzora i bežičnog interneta.

Sa druge strane, Grad kao javni partner u obavezi je da redovno izvršava plaćanje ugovorene naknade privatnom parteneru za vršenje poverene usluge.

Privatni partner biće u obavezi da u potpunosti preuzme linije i redove vožnje najkasnije 90 dana od zaključenja ugovora.

Beograd je kao dodatni podsticaj predvideo ekološku subvenciju u vidu uvećanja od 15 odsto na ponuđenu i ugovorenu cenu za sva vozila i kilometražu koja se pređe sa hibridnim i/ili električnim vozilima tokom trajanja ugovora.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.