
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Nova ekonomijaSindikat kontrole letenja (SKL) pozvalo je danas Vladu Sbije da hitno reaguje, jer jer je rukovodstvo Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) odbilo da započne pregovore o zaključenju novog Kolektivnog ugovora, a potom, kako je naglašeno, protivzakonito produžilo važenje postojećeg Kolektivnog ugovora kome je juče istekao rok, bez pristanka i potpisa SKL.
„Ovim neodgovornim i neshvatljivim potezom, nezapamćenim u okvirima pružaoca usluga u vazdušnoj plovidbi, rukovodstvo SMATSA ne samo da se odlučilo da obriše gumicom osnovna ljudska prava zaposlenih u našoj kompaniji, među koja spada i pravo na udruživanje radi kolektivnog pregovaranja, već je ugrozilo samo funkcionisanje kompanije učinivši opšti akt pravno ništavim“, navedeno je u saopštenju, prenosi Beta.
Zato je SKL pozvao Vladu Srbije na hitnu reakciju, kao i na momentalno otpočinjanje dijaloga kako bi se izašlo iz trenutne situacije na način koji je u interesu svih strana, pre svega svesni odgovornosti i ekonomskih implikacija koje nose usluge kontrole letenja.
„Pored navedenog, ovim činom, rukovodstvo SMATSA pravi i višemilionsku finansijsku štetu našoj kompaniji umanjujući joj potencijalne prihode u sledećoj i narednim godinama, što direktno šteti BDP i budžet Srbije“, ukazali su u saopštenju iz SKL.
Istaknuto je da je SKL najbrojnija sindikalna organizacija u vazduhoplovnom sektoru Srbije i regiona, koja predstavlja gotovo dve trećine zaposlenih u SMATSA, kao i više od 90 odsto kontrolora letenja i vazduhoplovno-tehničkog osoblja koji čine operativnu okosnicu kompanije.
Podseća se i da kontrolori letenja obavljaju jedan od najodgovornijih i najstresnijih poslova, da svaki dan pod njihovim nadzorom svoj let obavi gotovo pola miliona putnika dok rade u jednom od najkompleksnijih vazdušnih prostora, pri čemu su ove godine imali i najveći porast vazdušnog saobraćaja na nivou Evrope.
„Utoliko je ovaj potez rukovodstva SMATSA i odluka da se ne pregovara sa kontrolorima letenja neodgovorniji, kako prema zaposlenima, tako i prema državama osnivačima i preuzetim međunarodnim obavezama“, naveli su iz SKL.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE