Slovenačko Ministarstvo za ekonomski razvoj i tehnologiju saopštilo je da još traži način za osnivanje nove nacionalne avio-kompanije, prenosi ExYuAviation. Slovenija je ranije zvanično odustala od planova za uspostavljanje nove kompanije pomoću sredstava Evropske unije.
Slovenačko ministarstvo navodno pregovara sa privatnicima zainteresovanim za stvaranje nove komercijalne avio-kompanije.
Vlada je razgovarala sa stranim prevoznicima, uključujući LOT Polish Airlines i Air Serbia, kako bi u međuvremenu poboljšala povezanost zemlje u vazdušnom saobraćaju.
Slovenačko tržište bilo je jedno od najpogođenijih u Evropi od početka pandemije koronavirusa. Kompanije Brussels Airlines, Wizz Air, Sviss, easyJet i SunExprees ponovo su odložile obnavljanje letova u Ljubljani.
Situaciju dodatno komplikuje bankrot koji je slovenačka nacionalna avio-kompanija Adria Airways proglasila krajem 2019. godine. Ministarstvo za ekonomski razvoj i tehnologiju saopštilo je ranije da je pokušalo da nađe investitore koji bi sačuvali Adria Airways.
„Ulazak države u njenu vlasničku strukturu nije se pokazao održivim rešenjem, već lošim i za državu i za poreske obveznike, što je jasno saopšteno u jesen 2019. godine“, preneo je portal Sierra5 saopštenje ministarstva.
SLOVENIJA SUBVENCIONIŠE STRANE AVIOPREVOZNIKESlovenački avio-prevoznik u teretnom saobraćaju Solinair razgovarao je sa vladom o mogućnosti da se pokrenu redovni letovi ili da se formira novi nacionalni prevoznik.
Solinair je predložio dve strategije za poboljšanje povezanosti zemlje nakon bankrota Adria Airwaysa i zatražio finansijsku podršku vlade za projekat.
Kompanija je napomenula da bi radila sa flotom od pet aviona Mitsubishi CRJ900, Dash 8 K400 ili ATR72 sa elisno-mlaznim motorom koji bi bio idealan za slovenačko tržište.
Solinair je saopštio i da bi želeo da se dogovori sa nemačkom Lufthansom o preuzimanju linija koje povezuju Ljubljanu i gradove Frankfurt, Minhen i Cirih.