Srbija

19.01.2024. 09:42

Politika

Autor: Nova ekonomija

Srbija gradi integrisani dispečerski centar za vozove

Beogradski metro Foto: Nova ekonomija

Srbija

19.01.2024. 09:42

Jedinstveni dispečerski centar (JDC), koji će objediniti funkcije četiri regionalna centra koja trenutno postoje, u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i Užicu, nalaziće se u Makišu i biće izgrađen u objektu u kojem se sada nalazi „Telekomanda”. Vrednost posla iznosi 114,78 miliona evra, piše Politika.

Izvođač radova je kompanija RŽD „Internešenel”, pripreme za početak radova su u toku, a dispečerski centar treba da bude završen do kraja 2025. godine, navode za „Politiku” u „Infrastrukturi železnice Srbije”.

Finansiranje je obezbeđeno iz novog ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica ukupne vrednosti 230 miliona evra, a uključuje i sredstva iz budžeta Srbije.

„Dispečerski centar biće moderan sa sistemima za upravljanje i kontrolu železničkog saobraćaja. Omogućiće podizanje nivoa bezbednosti železničkog saobraćaja na najviši nivo, efikasnije upravljanje tog saobraćaja na srpskim prugama, kao i optimalnu iskorišćenost infrastrukturnih kapaciteta za potrebe teretnog i putničkog saobraćaja“, navode u „Infrastrukturi“.

Radovi u ovom objektu izvodiće se fazno, kako bi „Telekomanda” u Makišu tokom radova ostala u funkciji.

S obzirom na to da je reč o objektu izgrađenom pre skoro pola veka, zgrada „Telekomande” biće potpuno obnovljena, pa će tako biti rekonstruisano oko 4.000 kvadrata prostora, uređeno oko 2.200 kvadrata fasade, zamenjeni krov, prozori i vrata, instalacije, transformatori, klimatizacija, sistem za gašenje požara, ali i uređeno oko 4.500 kvadrata prostora oko samog objekta – nabrajaju u „Infrastrukturi”.

Inače, jedinstveni dispečerski centar obuhvatiće sve pruge kojima trenutno upravlja „Infrastruktura železnice”, kao i buduću prugu za velike brzine između Beograda i Subotice.

Jedinstveni dispečerski centar omogućiće automatsku kontrolu vozova, kao i trenutnu prenos dodatnih informacija od značaja za bezbednost saobraćaja, kao što su: deformacije šina, kretanje i pozicije vozova, odroni, krađe ili neovlašćena kretanja u zoni pruge.

Postojeći sistem tehnološki zastareo

Dispečersko upravljanje saobraćajem vozova u Srbiji danas postoji kroz tri centra za daljinsko upravljanje (Topčider, Niš, Novi Sad) i tri telekomandna centra (Makiš, Požega, Niš), koji su u funkciji već više decenija.

Postojeći sistem za upravljanje železničkim saobraćaje izgrađen je u najvećoj meri pre tri-četiri decenije i tehnološki je zastareo, raznovrstan po tipu telekomunikacionih i signalno-sigurnosnih uređaja, razjedinjen i u tehničko-tehnološkom smislu teško zadovoljava potrebe i postojećeg saobraćaja.

Prema tome, ne može ni da odgovori zahtevima modernizovane infrastrukture i brzih pruga za 200 kilometara na sat.

Infrastruktura železnice unapređuje poslovanje uz podršku EBRD

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.