
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Foto: Nova ekonomija, Dragan MiloševićVlada Srbije usvojila je Predlog Zakona o zaduživanju Republike Srbije kod Banke Intesa (Banca Intesa) za potrebe finansiranja projekta izgradnje saobraćajnice Ruma-Šabac-Loznica kojim se odobrava kredit u iznosu od 15 milijardi dinara (oko 127,9 miliona evra).
Kredit je dat za završetak projekta koji je podeljen na tri deonice (autoput Ruma – Šabac, Most preko reke Save i deonica autoputa Šabac-Loznica), uključujući i dodatne (naknadne) radove.
Vrednost projekta procenjena je na 467,5 miliona evra. Ugovor o projektovanju i izgradnji puta Ruma-Šabac-Loznica potpisan je 9. novembra 2019. godine između Vlade Srbije, javnog preduzeća „Putevi Srbije“ i azerbejdžanske kompanije Azvirt kao izvođačem radova.
Prva deonica autoputa Ruma-Šabac, od autoputa E-70 (petlja „Ruma”) do mosta preko Save u Šapcu, dužine je 21,14 kilometara, a predviđeno vreme trajanja izgradnje je tri godine.
Druga deonica predstavlja most preko reke Save u Šapcu, dužine 1,3 kilometara, a vreme predviđeno za izgradnju je takođe tri godine.
Treća deonica autoputa je na relaciji od Šapca do Loznice, u dužini od 54,58 kilometara, a vreme predviđeno za izgradnju ove deonice je četiri godine.
Rok dospeća kredita je deset godina, a ugovorena je kamatna stopa u visini tromesečnog BELIBOR-a plus fiksna marža od 3,3 odsto godišnje.
Ukoliko bude postojala prevremena otplata zajma, naknada za nju iznosi 1,5 odsto od iznosa kredita koji se prevremeno otplaćuje.
Srbija novac iz kredita može da povlači do 30. juna 2025. godine, a rok raspoloživosti može da bude eksplicitno produžen od strane Banke na osnovu prethodnog zahteva.
Projekat podrazumeva izgradnju auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica. Označen je kao jedan od prioritetnih projekata Srbije jer bi trebalo da poveže oko 600.000 u Mačvanskom i Sremskom okrugu, ali i Podrinje i zapadnu Srbiju sa Vojvodinom, kao i taj deo Srbije sa regionom, a posebno sa Bosnom i Hercegovinom.
Podsetimo, predsednik Aleksandar Vučić najavljivao je da će auto-put Ruma-Šabac biti završen do kraja 2022. godine. To se nije dogodilo, kako je pisao Istinomer. Umesto toga, bivši ministar saobraćaja Tomislav Momirović u septembru prošle godine najavio da je cilj da se auto-put Ruma-Šabac završi do septembra 2023. godine, dok je nekoliko meseci ranije dao rok da se brza saobraćajnica Šabac-Loznica završi do septembra 2024. godine.
Srbija se zadužuje 130 miliona evra za projekat Ruma-Šabac-Loznica
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Svi se zadužuju,a što nebi i Srbija. Krediti će biti vračeni ,a putevi i ostala infrastruktura će ostati nama u Srbiji.
Sto se zaduzuje kad se ovde javno zna da puteve radi Rio Tinto, on je i podnosliac zahteva..a i mestanim loznive isplacuje po 10000€ kao bespovratne podsticaje