Srbija

25.07.2024. 15:12

Beta

Autor: Nova ekonomija

Stelantis prijavio veliki pad dobiti u prvom polugođu

Igracka automobil na novčanicama evra Foto: PxHere

Subvencije za kompanije iz automoto i elektro industrije

Srbija

25.07.2024. 15:12

Američko-evropski komzorcijum proizvođača automobila Stelantis objavio je danas veliki pad dobiti u prvom polugodištu ove godine zbog smanjenja prodaje u Evropi i Severnoj Americi i teškoća u proizvodnji automobila.

Neto dobit je prepolovljena u prvom polugodištu ove godine uglavnom zbog slabije prodaje i troškova restrukturiranja, piše agencija AP.

Proizvođač automobila formiran 2021. spajanjem Fijat-Krajslera sa PSA Pežoom, prijavio je neto dobit od 5,6 milijardi evra u prvih šest meseci ove godine, što je pad od 48 odsto u odnosu na 11 milijardi evra u istom periodu iste godine.

Prihodi u tom periodu opali su za 14 odsto na 85 milijardi evra.

Stelantis je većinski vlasnik fabrike automobila u Kragujevcu, dok je manjinski udeo u vlasništvu Republike Srbije, po osnovu ugovora o strateškom partnerstvu koji je 2008. godine sklopila Vlada Srbije sa italijanskim Fijatom.

Veliki pad polugodišnjih rezultata uglavnom je rezultat pada smanjenja u Evropi ali takođe i u Severnoj Americi koja donosi najviše novca grupi, a gde je njen udeo pao, saopštila je uprava.

„Rezultati firme u prvom polugodištu 2024. godine nisu na visini naših očekivanja, i odražavaju težak industrijski kontekst i naše operativne teškoće“, rekao je generalni direktor Karlos Tavares u saopštenju grupe, prenosi Frans pres.

Rekao je da se problemi rešavaju i izrazio nadu da će lansiranje 20 novih modela ove godine popraviti dobit.

Ukazao je da ima dosta posla u Severnoj Americi, uključujući upravljanje inventarom i padom udela kompanije na tržištu.

Tavares je ranije izrazio nezadovojstvo radom nekih američkih fabrika, navodeći nagomilane zalihe gotovih vozila i marketinšku strategiju „ispod optimalne“.

Stelantis se takođe suočava sa privremenim nestašicama u proizvodnji zbog prelaznog perioda obnove nekih od svojih glavnih modela kao što je pikap Ram 1500 i terenac Pežo 3008.

Uprava Stelantisa izrazila je nadu da će mere koje je uprava donela da pobojša rezultate u Severnoj Americi i Evropi, kao i za Maserati, pružiti značajne mogućnosti za povećanje performansi u drugom polugodištu 2024. i u 2025. godini.

Uprava je istakla da je 2024. „prelazna godina“ pre očekivanog snažnog skoka s novim modelima automobila.

Grupa se takođe suočila sa konkurencijom koja ima agresivnu politiku cena i namerava da revidira svoje tarife i promocije posebno u SAD.

Stelantis projektuje, proizvodi i prodaje automobile 14 marki: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall. U vreme kada je ta grupacija formirana, imala je 300.000 zaposlenih, prodaju u više od 130 zemalja i proizvoidnju u 30.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.