Srbija

04.01.2022. 11:35

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Stevan Cvetković (Gajbica): Onlajn dostava voća i povrća sporije raste

Prodaja svežeg voće, povrća i ostalih prehrambenih namirnica u okviru e-trgovine raste sporije u odnosu na drugu robu koja se prodaje „online“, kaže Stevan Cvetković, osnivač i vlasnik „online“ prodavnice Gajbica.rs....

Foto: Gajbica.rs

Srbija

04.01.2022. 11:35

Prodaja svežeg voće, povrća i ostalih prehrambenih namirnica u okviru e-trgovine raste sporije u odnosu na drugu robu koja se prodaje onlajn, kaže Stevan Cvetković, osnivač i vlasnik onlajn prodavnice Gajbica.rs.

„Kupci i dalje žele da vide hranu koju kupuju pre nego što je kupe. Iako je e-komerc grana trgovine koja u Srbiji brzo raste, prodaja svežeg voća i povrća raste najsporije. Ali, primetno je da se i te navike menjaju. Sporo, ali menjaju se. Ipak, u našoj onlajn prodavnici raste prodaja u poslednjih godinu dana”, kaže Cvetković.

Sto evra za početak onlajn prodavnice

Rast onlajn prodaje prehrambene robe, takođe, usporava i to što veliki broj ljudi i dalje radi od kuće, što smanjuje potrebu za uslugom dostave prehrambenih proizvoda. 

“Jednostavno, mnogi ljudi sa kojima smo razgovarali nakon nekoliko sati rada za računarom kod kuće, ne propuaštaju priliku da odu do obližnje prodavnice i “protegnu noge”. Dakle, više slobodnog vremena smanjuje potrebu za ovakvom uslugom”, kaže vlasnik ove onlajn platforme koja je osnovana krajem novembra 2019. godine. 

Foto: Gajbica.rs

Nakon toga, nekoliko meseci, počela je pandemija 2020. godine, što je bila prilika za razvoj e-prodaje, ali na početku usled nedostatka znanja i iskustva u novom poslu kojim su počeli da se bave, kako on kaže, nisu najbolje iskoristili priliku koja im se ukazala početkom pandemije.

“Najviše porudžbina imali smo tokom vanrednog stanja i “zaključavanja” 2020. godine. Tada smo morali da ograničavamo broj porudžbina dnevno zbog nedostatka logističkih kapaciteta. Ipak, u 2020. mnogo smo naučili, nažalost na sopstvenim greškama, ali „stali smo na noge“ prošle godine“, kaže Cvetković. 

Sa početkom pandemije pojavio se veliki broj malih onlajn prodavnica koje su pokušale da iskoriste priliku za dostavu prehrambenih proizvoda na kućnu adresu. 

Foto: Gajbica.rs

„Ipak, mislim da su u ovom segmentu najviše profitirali veliki igrači, trgovinski lanci koji imaju u ponudi onlajn narudžbine. Velike trgovinske kompanije su u svoju postojeću infrastrukturu i resurse lako mogle da uvrste i e- kupovinu, uz minimalna dodatna ulaganja. Marketing kapaciteti i budžeti ovih kompanija su, takođe, na visokom nivou, i teško je takmičiti se sa njima bez neke jedinstvene ponude za kupce. Zato su se mnoge male onlajn prodavnice ugasile brzo nakon što su nastale“, kaže on.

Najveći njihovi kupci su kompanije koje najčešće naručuju voće i grickalice.

„Kompanije najčešće naručuju voće oko 90 odsto voća se dostavlja u odnosu na druge namirnice. Pokušavamo kompanijama da pružimo malo zdravije varijante grickalica i užina lokalnih proizvođača, a prihvatanje ovakvih proizvoda je malo sporiji proces”, kaže on. 

Digitalna pijaca

Prvi put, krajem 2021. godine počeli su da prodaju novogodišnje poklon pakete i imaju u planu, kako kaže, da razvijaju i taj segment prodaje. 

ONLAJN KUPOVINA OPADA NAKON VANREDNOG STANJA, ALI E-NAVIKE OSTAJU

“Cilj nam je bio da prodamo 500 poklon paketa u decembru i malo smo premašili plan, ali znamo da ovih proizvoda može da se proda mnogo više pred novogodišnje praznike”, kaže vlasnnik e-platforme koja ove godine, prema njegovom planu, treba da se transformiše iz onlajn prodavnice u onlajn pijacu. 

Na toj platformi proizvođači će dobiti svoju digitalnu tezgu.

Radni odnosi u digitalnoj ekonomiji: Fleksibilnost ali i nesigurnost

„To praktično znači da će proizvođači dobiti svoj digitalni prostor koji će moći da vode, uređuju i promovišu uz našu pomoć. Ideja je da dostavu proizvoda malih proizvođača omogućimo u celoj Srbiji, sa mini logističkim centrima u većim gradovima“, najavljuje on. 

Svetske trendove u e-trgovini prehrambenih proizvoda, kako navodi, diktiraju kineske kompanije. 

„Na primer, kompanija Miss Fresh, insipirisala nas je sa svojim mini „warehouse“ sistemom, koji im omogućava da porudžbine velike kilaže, dostavljaju u roku od sat vremena, pomoću električnih rikši i bicikala sa kargo nadogradnjom“, kaže Cvetković, navodeći da i oni teže to da postignu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.