Kao preko noći, čini se da su napici na biljnoj bazi odjednom našli u skoro svakoj kafeteriji ili domaćinstvu u našem okruženju. Bilo da traže zamenu za životinjske proizvode, opredeljuju se za proizvode bez laktoze ili žele da konzumiraju proizvode koji imaju manji uticaj na životnu sredinu u odnosu na tradicionalne, potrošači širom sveta sve češće posežu za proizvodima na biljnoj bazi.
Prema podacima agencije Future Market Insights, globalno tržište proizvoda na biljnoj bazi će do 2033. godine dostići vrednost od 35,9 milijardi dolara, sa očekivanom godišnjom stopom rasta od 12,2% u periodu od 2023 – 2033. godine . #1
Prema iskustvu kompanije Tetra Pak, koja na globalnom nivou već godinama sarađuje sa brojnim kompanijama koje pokreću ili imaju proizvodnju prehrambenih proizvoda na biljnoj bazi, potrošači na ovom tržišnom segmentu su sve izbirljiviji, a ukus i kvalitet proizvoda igraju sve veću ulogu prilikom njihovog opredeljivanja. Takođe, uočljiv je i trend da se sve veći broj kompanija koje tradicionalno posluju u mlečnoj industriji odlučuje da se oproba i u alternativnim proizvodima na biljnoj bazi, pokušavajući na taj način da zauzme poziciju i u ovom tržišnom segmentu.
„Našu kompaniju potrošači uglavnom prepoznaju po ambalaži. Ali, pored opreme za pakovanje i preradu prehrambenih proizvoda mi kompanijama u industrijama hrane i pića možemo pomoći na svakom koraku njihovog puta, bilo da je u pitanju razvijanje ideje, nabavka sirovina, lansiranje novih ili inoviranje postojećih proizvoda, unapređenje i optimizacija proizvodnje, plasman proizvoda na tržište ili praćenje potrošačkih i društvenih trendova. Kada su u pitanju proizvodi na biljnoj bazi, kao i u svim ostalim slučajevima, uvek polazimo od konkretne potrebe naših klijenata i zajedno sa njima radimo na pronalaženju najoptimalnijeg rešenja koje će im omogućiti da uđu na ovaj tržišni segment“, navodi Sonja Šljivić, marketing mendažerka za Istočnu Evropu u kompaniji Tetra Pak.
Prvo biljno mleko proizvedeno u Srbiji
Pažljivo osluškujući potrebe tržišta i potrošača u Srbiji i kompanija Imlek se nedavno opredelila da se upusti u potpuno nov segment tržišta – proizvodnju napitaka na biljnoj bazi. „Želeli smo da potrošačima ponudimo kvalitetnu alternativu za mlečne proizvode, za koje mogu da se opredele, kada to požele, bez bojazni da će žrtvovati ukus koji vole. Istovremeno, bilo nam je važno da novi proizvodi imaju visok kvalitet, da budu bezbedni i održivi kako bi zadovoljavali iste vrhunske standarde kao i naši tradicionalni mlečni proizvodi. Prepoznajući višegodišnje globalno iskustvo koje kompanija Tetra Pak ima u proizvodnji napitaka na biljnoj bazi odlučili smo da upravo sa njima razvijamo novi brend biljnih napitaka“, rekla je Tanja Bogojević, brend menadžerka u kompaniji Imlek.
Integralna podrška kompanije Tetra Pak
Tako su se, uz stručnost kompanije Tetra Pak, na domaćem tržištu našli prvi domaći napici 100 odsto biljnog porekla – Imlek Oaza Badem i Imlek Oaza Ovas. U okviru ove saradnje, u inicijalnoj fazi analizirano je tržište biljnih napitaka u Srbiji, ali i globalni trendovi u ovoj kategoriji, na bazi čega su izdvojeni upravo ukusi ovsa i badema kao oni koji će biti najatraktivniji za domaće potrošače. Kao sledeći korak, organizovane su dve radionice – jedna za kreiranje brenda, i druga za kreiranje samog proizvoda, u okviru kojih su predstavnici marketinga i prodaje kao i tehnolozi obe kompanije zajednički radili na pozicioniranju novog brenda, testiranju receptura, ali i obezbeđivanju neprikosnovenog kvaliteta novih proizvoda.
Paralelno sa tim, predstavnici kompanije Tetra Pak analizirali su tehničke mogućnosti za proizvodnju ove vrste napitaka u Imlekovoj fabrici u Padinskoj Skeli, kako bi kroz adaptaciju postojećeg proizvodnog postrojenja, bilo postignuto najefikasnije i najoptimalnije rešenje u praksi. Uz podršku stručnjaka za procesnu opremu kompanije Tetra Pak ostvarena su rešenja koja daju optimalne rezultate u pogledu receptura, ali su istovremeno u skladu sa tehničkim i tehnološkim trendovima i najboljim praksama na globalnom nivou. Takođe, pruženi su i vredni saveti i smernice koje se tiču kontrole kvaliteta u toku i nakon proizvodnje, što obezbeđuje standardizaciju kvaliteta proizvoda u svakom trenutku.
„Tetra Pak tim, koji su činili marketing menadžeri iz Beograda i Modene u Italiji, direktor i članovi tima za procesnu opremu, tehnolog za biljne proizvode iz našeg razvojnog centra iz Lunda u Švedskoj, kao i kolege iz servisnog i tima za prodaju, radio je zajedno sa stručnjacima kompanije Imlek kako bismo bili sigurni da će novi proizvodi zadovoljiti potrebe domaćeg tržišta. Veoma smo zadovoljni ostvarenom saradnjom, a verujem i kolege iz kompanije Imlek, jer smo pokazali da kroz našu sveobuhvatnu i integralnu podršku kompanije mogu da unaprede sopstveno poslovanje u različitim aspektima, kako bi na najbolji mogući način odgovorili na trenutne tržišne trendove“ – zaključuje Sonja Šljivić.
JKP Beogradski metro i voz obustavilo je javnu nabavku softvera za planiranje, sprovođenje i praćenje javnih nabavki, koju je raspisalo krajem septembra, jer je prestala potreba za ovim softverom, objavljeno...
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...
Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.