Vesti iz zemlje

17.08.2023. 09:33

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Traži se idejni projekat za železničku stanicu Novi Beograd

Mladen Djordjevic/Wikimedia

Infrastruktura železnice Srbije raspisala je tender za izradu idejnog projekta izgradnje novog staničnog objekta, sa pristupnim trgom u železničkoj stanici Novi Beograd u bloku 42. U javnom pozivu zainteresovanim ponuđačima nije navedena procenjena vrednost nabavke. Tender nema procenjenu vrednost, a rok za podnošenje ponuda je 14. septembar.

Izabrana firma imaće zadatak da izradi idejni projekat (idejno rešenje, idejni projekat, studiju opravdanosti, i studiju o proceni uticaja na životnu sredinu).

Glavni objekat železničke stanice imaće prizemlje, dva sprata i povučeni sprat, vidi se iz specifikacije koja je data uz javnu nabavku.

Objekat, kako piše, treba da se projektuje uz novoplaniranu ulicu Nova 1 i da bude orijetisan prema staničnom trgu ka Ulici Milituna Milankovića. Odatle se očekuje pristup najvećeg broja korisnika, imajući u vidu i novoplanirani GSP terminal uz ovu ulicu.

Železnička stanica i stanični objekat deo su planiranog kompleksa autobuske i železničke stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu.

Kako se navodi u tenderu, dokumentacija treba da bude koncipirana na Idejnom arhitektonsko-urbanističkom programskom prostornom rešenju „multimodalnog saobraćajnog terminala u Bloku 42“, Novi Beograd – Železnička stanica, iz jula 2019. godine.

Radi se o rešenju koje je izradio autorski tim Vladimir Lojanica i Milan Lojanica i koje je izabrano na konkursu za izradu urbanističko-arhitektonskog rešenja autobuske i železničke stanice Novi Beograd i poslovno komercijalnog kompleksa u bloku 42 u Novom Beogradu.

Vlada osnovala radnu grupu za nabavku brzih vozova iz Kine

Prema tenderskoj dokumentaciji, u prizemlju staničnog objekta treba planirati višeetažni stanični hol, sa pratećim funkcijama kao što su informacije, prodaja karata, toaleti, garderobe i kafei.

Prvi sprat objekta treba da ima direktnu vezu sa železničkim peronima, kao i poslovni prostor za potrebe ekspedicije i službi. Na drugom spratu treba smestiti komandni centar sa vizuelnom vezom ka peronima, kao i kompjuterski centar.

Povučeni sprat rezervisan je za javne sadržaje kao što su sala za skupove i restoran sa terasom i krovnom baštom prema staničnom trgu.

Krajnji rok za završetak posla je 12 meseci od potpisivanja ugovora.

U dokumentaciji je navedeno i da posebnim projektom treba da se predvidi i detaljno parterno rešenje staničnog trga, koje treba nasloniti i povezati sa projektom celine trga koji obuhvata zonu ispred objekta NCR i GSP terminala sa nadstrešnicom.

Ko vozi ovaj voz

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.