
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Infrastruktura železnice Srbije raspisala je tender za izradu idejnog projekta izgradnje novog staničnog objekta, sa pristupnim trgom u železničkoj stanici Novi Beograd u bloku 42. U javnom pozivu zainteresovanim ponuđačima nije navedena procenjena vrednost nabavke. Tender nema procenjenu vrednost, a rok za podnošenje ponuda je 14. septembar.
Izabrana firma imaće zadatak da izradi idejni projekat (idejno rešenje, idejni projekat, studiju opravdanosti, i studiju o proceni uticaja na životnu sredinu).
Glavni objekat železničke stanice imaće prizemlje, dva sprata i povučeni sprat, vidi se iz specifikacije koja je data uz javnu nabavku.
Objekat, kako piše, treba da se projektuje uz novoplaniranu ulicu Nova 1 i da bude orijetisan prema staničnom trgu ka Ulici Milituna Milankovića. Odatle se očekuje pristup najvećeg broja korisnika, imajući u vidu i novoplanirani GSP terminal uz ovu ulicu.
Železnička stanica i stanični objekat deo su planiranog kompleksa autobuske i železničke stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu.
Kako se navodi u tenderu, dokumentacija treba da bude koncipirana na Idejnom arhitektonsko-urbanističkom programskom prostornom rešenju „multimodalnog saobraćajnog terminala u Bloku 42“, Novi Beograd – Železnička stanica, iz jula 2019. godine.
Radi se o rešenju koje je izradio autorski tim Vladimir Lojanica i Milan Lojanica i koje je izabrano na konkursu za izradu urbanističko-arhitektonskog rešenja autobuske i železničke stanice Novi Beograd i poslovno komercijalnog kompleksa u bloku 42 u Novom Beogradu.
Prema tenderskoj dokumentaciji, u prizemlju staničnog objekta treba planirati višeetažni stanični hol, sa pratećim funkcijama kao što su informacije, prodaja karata, toaleti, garderobe i kafei.
Prvi sprat objekta treba da ima direktnu vezu sa železničkim peronima, kao i poslovni prostor za potrebe ekspedicije i službi. Na drugom spratu treba smestiti komandni centar sa vizuelnom vezom ka peronima, kao i kompjuterski centar.
Povučeni sprat rezervisan je za javne sadržaje kao što su sala za skupove i restoran sa terasom i krovnom baštom prema staničnom trgu.
Krajnji rok za završetak posla je 12 meseci od potpisivanja ugovora.
U dokumentaciji je navedeno i da posebnim projektom treba da se predvidi i detaljno parterno rešenje staničnog trga, koje treba nasloniti i povezati sa projektom celine trga koji obuhvata zonu ispred objekta NCR i GSP terminala sa nadstrešnicom.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE