Tviter je ažurirao svoju aplikaciju za ajfon mobilne telefone i dodao opciju koja mu omogućava praćenje korisnika i dostavu oglasa, nakon što je Epl softverskim kompanijama otežao prikupljanje podataka kupaca njihovih proizvoda, prenosi portal The Verdge.
Nova Eplova politika, pod nazivom App Tracking Transparency, počela je da se primenjuje zajedno sa verzijom iOS-a 14.5 pre nekoliko nedelja, a izazvala je brojne kontroverze i negodovanje pojedinih kompanija koje prihoduju od oglašvanja, poput Fejsbuka.
One su kritikovale Epl zbog toga što je otežao dostavu relevantnih oglasa svojim korisnicima, dok je Tviter odabrao drugi pristup i od korisnika počeo da traži pristanak za praćenje, uvidom u druge aplikacije i veb stranice, kako bi mogli da im se isporuče ciljani oglasi.
Pristanak na tu opciju, kako se napominje moguće je uvek promeniti u postavkama za podešavanje uređaja.
Za razliku od Fejsbuka, koji je krenuo puno agresivnijim pristupom, upozoravanjem korisnika da u slučaju nepristanka na praćenje više neće moći koristiti njegovu aplikaciju, Tviter praćenje ističe samo kao opciju.
To znači da će aplikacija moći i dalje radi, u slučaju da korisnik ne pristane da njegovi podaci završe u rukama trećih kompanija koje će mu slati ciljane oglase.
Fejsbuk je upozorio Epl da bi mogao da mu naplaćuje pristip svojim aplikacijama u koje spada i ona koja se koristi za pristup Instagramu.