Vesti iz zemlje

09.08.2022. 12:29

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Unija poslodavaca traži izmene Zakona o dualnom obrazovanju

Foto: Nova ekonomija

Na inicijativu Unije poslodavaca Srbije, započeo je rad na izmenama Zakona o dualnom obrazovanju i Zakona o srednjem obrazovanju i vaspitanju. Ta organizacija ocenjuje da obrazovni profili koje formira domaće školstvo, kao i znanje sa kojim đaci izlaze iz obrazovnih ustanova, „u najvećoj meri ne odgovaraju potrebama koje ima privreda“.

„Trogodišnja primena Zakona o dualnom obrazovanju pokazala je da postoji prostor za unapređenje postojećih rešenja“, navodi se u Polaznim osnovama za izmenu ovog zakona.

Kao primer odredbi koje se mogu poboljšati navodi se odnos časova učenja kroz rad i časova nastave u školi, zatim akreditacija poslodavca za dualno obrazovanje, plaćanje naknade za učenje kroz rad i druge.

MLADI U SRBIJI ŽELE DOSTUPNO OBRAZOVANJE USKLAĐENO SA POTREBAMA TRŽIŠTA

Unija poslodavaca Srbije već duže vreme ukazuje na potrebu da se temeljno reformiše obrazovni sistem u Srbiji.

METLA ILI DNEVNIK, SVEJEDNO JE

„Zato smo pokrenuli i formalnu inicijativu za izmene zakona i obrazovne prakse i sa zadovoljstvom primećujemo da je nekoliko naših predloga već našlo mesto u osnovama za izmenu zakona. To su, na primer, predlozi da se uspostavi gradacija u novčanoj nadoknadi za rad, da se uvedu subvencije za poslodavce koji učestvuju u dualnom obrazovanju, kao i da se olakša proces akreditacije preduzeća za dualno obrazovanje“, saopštila je Unija poslodavaca Srbije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.