Vesti iz zemlje

22.07.2020. 09:05

Promo

Autor: Nova Ekonomija

Uticaj krize na uslužne delatnosti: Najbolje prolaze oni koji ulažu u specijalizovano obrazovanje

Intervju sa Urošem Uroševićem, izvršnim direktorom winsedswiss (World Institute of Service Education) u Srbiji.Šta je winsedswiss?Uroš Urošević: winsedswiss (World Institute of Service Education) je...

Foto: Promo

Intervju sa Urošem Uroševićem, izvršnim direktorom winsedswiss (World Institute of Service Education) u Srbiji.

Šta je winsedswiss?

Uroš Urošević: winsedswiss (World Institute of Service Education) je švajcarska obrazovna grupa koja ima za cilj da ponudi programe doživotnog učenja za sve  od vrtića preko univerziteta, do usavršavanja svih profila zaposlenih stručnjaka. Programi pokrivaju uslužne delatnosti – od ugostiteljstva i hotelijerstva, upravljanja maloprodajnim i zdravstvenim uslugama, sve do sporta i luksuza. winsedswiss uspostavlja partnerstva sa najpriznatijim obrazovnim institucijama iz navedenih oblasti, pružajući tako najkvalitetnije obrazovanje, po licencama vodećih svetskih škola.

Naša grupa predstavlja most između potreba na tržištu i potražnje za kvalifikovanim osobljem, između budućih potreba kako zaposlenih, tako i poslodavaca, a sve sa ciljem da svojim studentima ponudimo rešenja i odgovore koji im omogućavaju da dostignu visoke profesionalne ciljeve. Istovremeno, winsedswiss na nacionalnom i međunarodnom nivou povezuje vrhunske akademske i poslovne profesionalce oko zajedničkog verovanja da je kupac centralna tačka u svakom ekonomskom sektoru. 

winsedswiss kao integrisana institucija ulazi na domaće tržište da bi ponudila niz profesionalnih i stručnih programa i viših i visokih škola u uslužnoj industriji, poput ugostiteljstva i hotelijerstva, maloprodaje, zdravstvene zaštite, zabave, umetnosti, sportskog menadžmenta i drugih.

Na kojim sve tržištima poslujete, kakvi su vam planovi za dalji razvoj?

UU: winsedswiss education group (WEG) je kao matična institucija osnovana u Švajcarskoj i ima svoja winsedswiss predstavništva u Rumuniji  i Srbiji.

Na međunarodnom nivou, investiraćemo u različite oblike obrazovanja, od vrtića do univerziteta, polazeći od principa da se obrazovanje mora primenjivati, što znači da ono što učenik ili student nauči na času mora da pronađe neposrednu primenu i van nastave, u okviru projekata koji se razvijaju u školi i još važnije, u saradnji sa poslovnim okruženjem i zajednicom. Naš plan je da otvorimo nekoliko vrtića, osnovnih i srednjih škola u nekoliko gradova u Rumuniji. Sledi otvaranje edukativnih centara na nekoliko nivoa u Srbiji i ostalim zemljama, a sve sa osnovnim ciljem da i u ovo vreme kada je sve stalo, dovedemo švajcarske standarde na sva ova tržišta. 

winsedswiss grupa je zapravo, multidisciplinarni holding sa dugoročnim ciljem obrazovanja radne snage, u cilju pružanja kvalitetnih usluga tamo gde je ključ uspeha direktna saradnja sa klijentom, što znači gde je iskustvo klijenta bar jednako važno, kao i proizvod koji je klijent dobio. 

Odlučili smo da počnemo sa hotelijerstvom i ugostiteljstvom, jer su oni najteže pogođeni trenutnom krizom i njihov oporavak će se u najvećoj meri oslanjati na kvalitet ljudskih resursa. Istovremeno, ulažemo u postdiplomske programe, konsalting i menadžment u ovoj oblasti.

Istovremeno, važno je napomenuti da se stručne i univerzitetske diplome nude uz licencu, pod pokroviteljstvom Ecole hôtelière de Lausanne (EHL), Business School Lausanne i Luxury School of Paris. 

Trenutno smo fokusirani na aktivnosti i razvoj programa u Švajcarskoj, Rumuniji, Srbiji, Kipru, Bugarskoj, ali i u zapadnoj Evropi. Bićemo veoma aktivni u ovim regionima, posebno jer ćemo uložiti značajne napore u identifikovanje radnih mesta i prilika za stažiranje za naše diplomce. Naša misija se ne završava kada neko diplomira na winsedswiss programu. Kvalitet koji nas izdvaja je posvećenost praćenju naših diplomaca tokom celog života. 

WEG razvija programe za nove obrazovne sisteme, utemeljene na filozofiji dualnog obrazovanja koje uzima u obzir potrebe na tržištu i potražnju za kvalifikovanim osobljem. Da li je takav sistem prijemčiv za tržišta poput ovdašnjeg gde se obrazovanju pristupa na tradiocionalniji način?

UU: Investiraćemo u dualne centre za obuku, kako na nivou srednjih i viših škola, tako i na univerzitetskom nivou, u hotelijerstvu i ugostiteljstvu, sportskom menadžmentu i upravljanju luksuznim uslugama. Takođe, razmatramo ulaganje u bar jedan inkubator za istraživanje i inovacije u oblastima koje su povezane sa industrijom uslužnih delatnosti. Smatramo da su ovakvi modeli obrazovanja već dokazano potrebni našem tržistu i da je ceo region spreman za ovakav vid edukacije.

Imajući u vidu da je dualno obrazovanje u neposrednoj vezi sa industrijom, winsedswiss doprinosi ispunjavanju osnovne potrebe za dostupnošću obučenih ljudskih resursa koji su optimalno prilagođeni tržištu usluga koje se neprekidno razvija. Kroz više stručno obrazovanje, winsedswiss unapređuje sposobnosti mladih koji već poseduju osnovne kvalifikacije, te im tako omogućava napredovanje u karijeri. 

Istovremeno, oslanjajući se na sistem dualnog univerzitetskog obrazovanja u oblasti primenjenih nauka, winsedswiss razvija ključne kompetencije menadžera sutrašnjice, koji će postati lideri ekonomskog i društvenog života. 

U Srbiji trenutno razvijamo dve moguće lokacije za dualno više obrazovanje, kao i usluge hrane i pića, keteringa i smeštaja, koje bi omogućile trenutno zapošljavanje diplomaca. Na ovom tržištu takođe nameravamo da započnemo aktivnosti ovog septembra, ali smo svesni globalno teške situacije, stoga je prirodno da koncentrišemo svoje napore i da se fokusiramo na nekoliko opcija koje se tiču najboljeg trenutka za izlazak na tržište sa našim dugoročnim obrazovnim programima.

Ono čime se zaista ponosimo u ovom momentu, je činjenica da kao jedan od prvih projekata, pokrećemo VET by EHL program obuke, kroz koji zapravo donosimo u Srbiju franšizu najpoznatije svetske hotelijerske skole Ecole hôtelière de Lausanne (EHL). Vocational Education & Training by Ecole hotelière de Lausanne (Profesionalno obrazovanje i obuka, VET by EHL) studentima nudi potreban okvir rada u hotelima i restoranima, koji im je neophodan za razvoj profesionalnih sposobnosti.

Sadržaj kursa zasnovan je na švajcarskom referentnom standardu koji se tiče profesionalnih kompetencija u hotelijerstvu i ugostiteljstvu. VET by EHL programi su koncipirani kao balans teorije i prakse, tokom kojih polaznici stiču vrhunske veštine i mogu da se uključe na tržište rada na brojnim pozicijama u industriji. 

Naše tržište odavno ima potrebe za kadrovima koji su stekli svoja znanja i veštine zasnovane upravo na ovom modelu, i moglo bi se reći  da model dualnog obrazovanja u oblasti svih uslužnih delatnosti ima izuzetnu perspektivu.

Zadnjih meseci svedoci smo ubrzanog prelaska na onlajn poslovanje i obrazovanje. I vi ste pokrenuli onlajn programe edukacije, da li je to budućnost koju treba da očekujemo?

UU: Situacija koja nam je nametnuta pojavom pandemije, sigurno će doprineti ubrzanom razvoju onlajn učenja i to na globalnom nivou. Naime, jedan dobar deo naših obrazovnih programa zasniva se na sticanju praktičnih znanja i veština svih naših polaznika, što nam govori da učenje na daljinu neće biti moguće implementirati u svim oblastima edukacije, ali svakako će deo edukativnh sadržaja biti prilagođen novim okolnostima i to je nešto na čemu sada rade svi univerziteti i škole širom sveta.

Budući da solidarnost i povezanost predstavljaju goruću potrebu u uslužnoj industriji, winsedswiss je, kako bi doprineo oporavku i redefinisanju hotelijerstva i ugostiteljstva i njihovih glavnih aktera, ubrzao pokretanje onlajn kurseva koje je pripremao kroz program Hospitality Resilience (finansiran od strane winsedswiss-a).  Zajedno sa našim partnerima i saradnicima započeli smo onlajn obuke pod nazivima Hospitality Resilience Talks i Hospitality Resilience Journey, koje okupljaju najpriznatije međunarodne eksperte, sa ciljem pružanja brze podrške u optimizaciji i reformi usvojenih poslovnih modela.

Upravo u ovom momentu, u toku je novi serijal obuka pod nazivom Hospitality Journey Adria Edition, koje vode dvojica eminentnih profesora sa prestižnog fakulteta Ecole hôtelière de Lausanne (EHL) i namenjene su profesionalnom usavršavanju srednjeg i višeg menadžmenta u hotelima i restoranima, a ponuđene teme „Revenue menadžment u doba krize“ i „Optimizacija troškova u sektoru hrane i pića“, upravo su takve da nude znanja koja doprinose redefinisanju poslovnih procesa u cilju oporavka biznisa. 

Možemo reći da je onlajn učenje već sadašnjost, koja će se nadalje razvijati i zauzeti svoje mesto u svetu edukacije, ali i da u određenim oblastima neće biti moguće u potpunosti implementirati ovaj model, koliko god tehnologija bude napredovala. Zamislite samo kako bi izgledala obuka za kuvara bez mogućnosti praktičnog rada i izvođenja vežbi. Da li bi neko želeo da zaposli kuvara sa onlajn sertifikatom? Verovatno ne.

Kako vidite oporavak sektora ugostiteljstva i uslužnih delatnosti i možemo li u novoj krizi koristiti iskustva iz one sa kojom se svet suočio 2008. godine, kada je ovaj sektor pokazao fleksibilnost i izvesnu otpornost?

UU: winsedswiss, kao grupa, ima važnu misiju u svim zemljama u kojima namerava da deluje: da kreira i vodi obrazovne programe za sve periode u životu pojedinca, od vrtića do univerziteta, pa sve do penzije. Izlazimo na tržište u ovim teškim trenucima, jer sada, više nego ikad, postoji krajnja potreba i preovladava mišljenje da je obrazovanje nacionalni prioritet. Na kraju, čak je i pranje ruku nešto što se uči. Stoga, konsolidovani obrazovni sistem doprinosi i razvoju efikasnog sistema zdravstvene zaštite. 

Da precizno odgovorim na pitanje, što se tiče uslužnih delatnosti – hoteli, restorani i povezane usluge bili su prvi na udaru krize izazvane pandemijom na evropskom nivou. Za očekivati je da će posle krize konkurencija za radna mesta u industriji biti velika, a oni koji su najbolje pripremljeni i koji imaju odgovarajuće, specijalizovano obrazovanje, imaće najviše koristi.

Uslužnim delatnostima je u ovim trenucima zaista potrebna pomoć, a oporavak će biti izazovan i iscrpljujuć.

Kao obrazovna institucija, bliski smo poslovnim ljudima u hotelijerstvu, ugostiteljstvu i povezanim uslugama, tako da zajednički možemo ovaj izazov da transformišemo u priliku za preispitivanje i ponovno pokretanje biznisa, kao i za pripremu sektora za period nakon završetka krize. 

Ne bih govorio preterano o iskustvima nakon krize iz 2008. godine, jer situacija u kojoj smo se sada našli ima dosta sličnosti sa prethodnim krizama (uključujući i krizu sa virusom H1N1) ali i značajno puno ključnih razlika. Upravo te razlike čine ovovremenske izazove nedovoljno poznatim i teško savladivim. Svetska ekonomska kriza je imala drugačije posledice i samim tim je i oporavak imao različite oblike i razmere. Jedno je sigurno, svaka kriza ima svoj rok trajanja, i tu smo da sada zajednički, kao društvo, prevaziđemo sve izazove i učinimo sve da posledice ne ostave dubok trag u našim poslovnim i privatnim životima.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.