Rekonstrukcija i prenamena Glavne železničke stanice u objekat Istorijskog muzeja Srbije trajaće nešto više od dve godine, vidi se u dokumentaciji na Portalu javnih nabavki.
Naime, Istorijski muzej Srbije objavio je pre nekoliko dana tender za rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju Glavne železničke stanice u Beogradu i promenu namene u objekat Istorijskog muzeja Srbije.
Rok za izvođenje radova je, kako se navodi, 26 meseci od dana uvođenja izvođača u posao.
Pošto je sanacija fasada i krova na ovom objektu već izvedena, budući radovi se odnose isključivo na unutrašnjost objekta i promenu namene celokupnog prostora uz minimalne intervencije na fasadnoj stolariji i na krovu.
Za sada nije navedeno koliko će radovi koštati.
Firme koje su zainteresovane za posao (rekonstrukcije, sanacije, promene namene objekta železničke stanice) mogu da podnesu ponude do 16. avgusta.
Postojeći objekat Železničke stanice, predstavlja kulturno dobro od velikog značaja za Srbiju. Izgrađen je 1884. godine, po idejnom rešenju bečkog arhitekte fon Flatiha, i projektu srpskog arhitekte profesora Dragutina Milutinovića.
Glavna železnička stanica u Beogradu je 1. jula 2018. godine, posle 134. godine, zatvorena, a saobraćaj je obustavljen.
Objekat se sada prenamenjuje u Istorijski muzej Srbije, Odlukom Vlade za nosioca prava trajnog korišćenja objekta Glavne železničke stanice imenovan je Istorijski muzej Srbije.
Pristup planiranoj rekonstrukciji može se podeliti na nekoliko delova: 1. rekonstrukcija ulaznog dela i prolaza ka peronima, 2. rekonstrukcija podruma i odvajanje tavana od ostatka objekta, 3. sanacija tavanica prvog sprata, 4. rekonstrukcija stepeništa i ugradnja planiranih liftova, 5. ispunjavanje svih muzikoloških kriterijuma (rušenje nepotrebnih zidova, izgradnja novih laganih zidova), 6. formiranje nove trafo stanice, prostora za dizel agregat.
U svim prostorijama namenjenim posetiocima planirana je ugradnja granitne keramike luksuznijeg tipa mat završne obrade.
Vinil podovi planirani su u zoni kafea, multifunkcionalne sale i dečje radionice, dok je u biblioteci i kancelarijama planiran parket.
Planirano je i celokupno skidanje starih plafona na trsci i postavljanje novih spuštenih plafona.
Ulaz za posetioce je planiran preko glavnog ulaza u objekat sa Savskog trga i zamišljen je kao prijemni hol sa zonama za sedenje, desno garderobom sa lokerima i levo sanitarnim čvorom.
Foto: Printskrin/Tehnički opis
U dokumentaciji se navodi da je pozicija glavnog ulaza nametnula da se izložbeni prostor prostire od glavnog centralnog ulaza i hola na levu i desnu stranu kroz prizemlje i prvi sprat.
Plan je da se na centralno postavljenom pultu u prizemlju dobijaju informacije i kupuju karte, a pozicijom pulta biće jasno razdvojene linije kretanja posetioca, odnosno ulaza i izlaza u muzejski izložben deo.
Izložbeni prostor će da se prostire u prizemlju u centralnom delu i protezaće se kroz desni i levi krak objekta, dok na prvom spratu obuhvata centralni galerijski prostor hola i desni krak objekta.
Ova dva nivoa će za posetioce biti povezana novim galerijskim stepeništem i liftom za posetioce i invalide.
U prizemlju je planiran bivši „Kraljev salon“ ( levo od glavnog ulaza) sa posebnim ulazom.
Taj prostor je namenjen tematskim povremenim izložbama i koristi se nezavisno od preostalog izložbenog prostora. U sklopu ovog prostora se nalazi i sanitarni čvor i kancelarija.
Kafe muzeja nalaziće se na desnoj strani objekta u prizemlju.
Organizacija same muzeoloske postavke je, kako se naglašava, predmet Muzeoloskog projekta.
Generalni direktor Elektroprivede Srbije (EPS) Dušan Živković izjavio je danas da je EPS u zimsku sezonu ušla spremna, da je proizvodnja uglja i električne energije stabilna i da će u 2025. godini ta kompani...
Za sva domaćinstva koja papirni račun za struju zamene elektronskim i plate ga do 20. u mesecu, „Elektroprivreda Srbije“ omogućava popust od sedam odsto. Međutim, građani od strane EPS-a imaju i još neke opc...
Nešto više od pola godine pošto je prethodno Infrastruktura železnice Srbije (IŽS) raspisala javnu nabavku za detaljan pregled i ispitivanje Novog železničkog mosta na Savi u Beogradu, koji je izgrađen pre s...
Uredba kojom se ograničavaju trgovačke marže na snazi je nešto duže od tri meseca. Iako su, čini se, predstavnici vlasti od ove mere imali veća očekivanja, najavljivane do 20 odsto niže cene - nisu u potpuno...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost