U poslednjih pet godina (2014-2018) Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd nabavilo je 95 autobusa, s tim da prošle godine nije kupljeno nijedno novo vozilo.
U Programu poslovanja GSP za 2019. navodi se da na kraju 2018. godine prosečna starost autobuskog voznog parka iznosi 10,1 godinu što je povećanje u odnosu na 2017. kad je prosečna starost iznosila 9,47 godina. Razlog je to što tokom 2018. nije bilo nabavke novih vozila, a rashodovano je 38 autobusa, stoji u dokumentu.
Na kraju 2018. vozni park GSP Beograd imao je 1167 vozila, od čega 245 tramvaja, 118 trolejbusa, 799 autobusa i 5 e-buseva.
Podsećamo, GSP Beograd raspisao je tender za nabavku novih autobusa, ali ne 210 vozila, kako je najavljivano, već 70 i to na – lizing. Prethodno su odbornici Skupštine grada Beograda usvojili su rebalans budžeta za 2019. koji, kako je objasnio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, predviđa 35 miliona evra kredita za kupovinu između 210 i 230 autobusa. Prema Vesićevim rečima, još 10 miliona evra će dati GSP iz sopstvenih prihoda.
JKP GSP „Beograd“ obavlja prevoz u okviru zona 1 i 2, a transportno tržište deli sa grupacijom prevoznika čiji je nosilac „Arriva Litas“, kao i sa grupacijom prevoznika čiji je nosilac „Avala bus prevoz“. Prevoz u okviru zona 3 i 4 obavlja grupacija SP „Lasta“.
Na ulici u jutarnjem špicu je 1.350 vozila, a u popodnevnom 1.357 vozila, od čega je 470 autobusa privatnih prevoznika.
Ovo gradsko preduzeće je prošle godine poslovalo sa neto gubitkom u iznosu od 1,93 milijardi dinara, što je veće od planiranog gubitka za 2018. godinu za 269,93 miliona dinara ili 16%. Razlog je hroničan problem u naplati transportne usluge odnosno karata koja nije u nadležnosti GSP već BUS Plus-a, smatraju u GSP-u.
Učešće GSP „Beograd“ u raspodeli prihoda sa privatnim prevoznicima na osnovu realizovanih mesta -kilometara konstantno pada. U 2017. godini je iznosilo 59,6%, dok je učešće za devet meseci 2018. godini palo na 57,2%. Uz odlazak vozača i stara vozila, razlog su i veliki broj radova i izmena saobraćaja na liniji trola.