Srbija

07.03.2019. 21:58

Business Intelligence Balkans

Autor: Ivana Pavlović, novinarka Nove ekonomije

Za pet godina GSP kupio 95 autobusa, prošle godine nijedan

U poslednjih pet godina (2014-2018) Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd nabavilo je 95 autobusa, s tim da prošle godine nije kupljeno nijedno novo vozilo....

Srbija

07.03.2019. 21:58

U poslednjih pet godina (2014-2018) Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd nabavilo je 95 autobusa, s tim da prošle godine nije kupljeno nijedno novo vozilo.

U Programu poslovanja GSP za 2019. navodi se da na kraju 2018. godine prosečna starost autobuskog voznog parka iznosi 10,1 godinu što je povećanje u odnosu na 2017. kad je prosečna starost iznosila 9,47 godina. Razlog je to što tokom 2018. nije bilo nabavke novih vozila, a rashodovano je 38 autobusa, stoji u dokumentu. 

Na kraju 2018. vozni park GSP  Beograd imao je 1167 vozila, od čega 245 tramvaja, 118 trolejbusa, 799 autobusa i 5 e-buseva. 

Podsećamo, GSP Beograd raspisao je tender za nabavku novih autobusa, ali ne 210 vozila, kako je najavljivano, već 70 i to na – lizing.  Prethodno su odbornici Skupštine grada Beograda usvojili su rebalans budžeta za 2019. koji, kako je objasnio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, predviđa 35 miliona evra kredita za kupovinu između 210 i 230 autobusa.  Prema Vesićevim rečima, još 10 miliona evra će dati GSP iz sopstvenih prihoda. 

JKP GSP „Beograd“ obavlja prevoz u okviru zona 1 i 2, a transportno tržište deli sa grupacijom prevoznika čiji je nosilac „Arriva Litas“, kao i sa grupacijom prevoznika čiji je nosilac „Avala bus prevoz“. Prevoz u okviru zona 3 i 4 obavlja grupacija SP „Lasta“. 

Na ulici u jutarnjem špicu je 1.350 vozila, a u popodnevnom 1.357 vozila, od čega je 470 autobusa privatnih prevoznika. 

Ovo gradsko preduzeće je prošle godine poslovalo sa neto gubitkom u iznosu od 1,93 milijardi dinara, što je veće od planiranog gubitka za 2018. godinu za 269,93 miliona dinara ili 16%. Razlog je hroničan problem u naplati transportne usluge odnosno karata koja nije u nadležnosti GSP već BUS Plus-a, smatraju u GSP-u. 

Učešće GSP „Beograd“ u raspodeli prihoda sa privatnim prevoznicima na osnovu realizovanih mesta -kilometara  konstantno pada.  U 2017. godini je iznosilo 59,6%, dok je učešće za devet meseci 2018. godini palo na 57,2%. Uz odlazak vozača i stara vozila, razlog su i veliki broj radova i izmena saobraćaja na liniji trola. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.