Zaštitnik građana primio je prošle godine 149 pritužbi na rad zdravstva, preneo je RTS.
Prema rečima zaštitnika građana Zorana Pašalića, najveći broj pritužbi se odnosio na kvalitet lečenja, na primenu dijagnostičkih metoda, odnosno na neprimenu najsavremenijih kao i na neprimenu najsvremenijih medikamentoznih terapija.
On je kazao da u slučajevima kad zdravstvene ustanove odbiju da daju potvrdu da nisu mogli da im pruže pregled u roku od 30 dana, građani se obraćaju Zaštitniku.
Na pitanje RTS-a gde su radnici Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, sede li oni u zdravstvenim ustanovama pa da pre nego što odemo kod Vas najpre potražimo njihovu pomoć i da nam budu dostupni u ustanovi u kojoj smo i u kojoj imamo problem, Pašalić je rekao:
„Aprila meseca 2019. godine, Zakonom o zdravstvenom osiguranju oni više kao takvi nisu poznati. Mi smo davali nekoliko komentara, tražili da oni ostanu. U pogledu naših komentara na Zakon, nije se imalo sluha, ali se nadamo da će se u pogledu toga zaista omogućiti pacijentima da ostvaruju svoja prava, brže i najjednostavnije“.
Ono što je zanimljivo, zaštitniku građana su se obraćali i lekari opšte prakse i navodili da neretko imaju poteškoće da pacijentima zakažu pregled kod specijalista.
Kažu da u mesecu samo nekoliko dana u sistemu ima slobodnih termina za zakazivanje tih pregleda, da se oni brzo popune i da pacijenti neretko čekaju nedeljama i mesecima da zakažu te preglede.
„Prinuđeni da dajemo pacijentu uput za prvi pregled bez termina, onda pacijent dolazi u jednu vrlo nezavidnu situaciju kada sa takvim uputom ode ili u bolnicu ili u dom zdravlja na specijalistički pregled“, kaže doktorka Milice Nikolić Urošević.
Ističe da medicinska sestra pacijenta tada vrati ponovo izabranom doktoru da bi zakazao termin koji je doktor mogao da zakaže i u prvom momentu da je imao termina, ali termina nema.