Turistička agencija „Guliver“ iz Kraljeva, koja je poslovala kao posrednik u organizaciji putovanja, zatvorena je zbog finansijskih teškoća. Za sada se ne zna se koliko je putnika ostalo bez para i letovanja.
Prema informacijama dobijenim od putnika koji su se obratili Sektoru turističke inspekcije, agencija je obavestila putnike da ne polaze na predstojeća putovanja jer im nisu obezbeđeni vaučeri, kao i da će se javiti u vezi sa informacijama o nadoknadi štete, prenela je Radio-televizija Srbije (RTS).
S obzirom da je poslovnica agencije zatvorena, kontaktirana je zastupnica agencije koja je, kako se dodaje, izjavila da je na bolovanju.
Proverom jedinstvenog registra računa na sajtu Narodne banke Srbije, utvrđeno je da je jedan od dva računa agencije u blokadi, dok je drugi uključen, što znači da agencija nije u blokadi. Do sada je primljeno šest predstavki putnika, dok je inspekcijski nadzor u toku.
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandar Seničić rekao je da je agencija „Guliver“ poteškoće u poslovanju prijavila još prošle godine, da je uspela da nastavi da radi, ali da je ostalo aranžmana koje nisu uspeli da isplate.
Licenca, jedina garancija za klijente turističkih agencija
„Turistička inspekcija će utvrditi broj oštećenih putnika, okolnosti i iznos nerealizovanih aranžmana, a mi ćemo utvrditi način na koji će ti putnici ostvariri svoja prava i biti obeštećeni“, rekao je Seničić.
Pre par nedelja sličan problem se javio i u vezi sa turističkom agencijom City Travel u Novom Sadu, koja je posrednik u prodaji putovanja i koja je putnicima saopštila kako je bankrotirala.
Kako je tada za naš portal objasnio Radomir Ćirilović iz Udruženja za zaštitu prava potrošača Prosperitet iz Novog Sada, kome su se inače javili oštećeni putnici, turistička agencija koja je posrednik u prodaji potpisuje ugovor sa organizatorom putovanja i uzima novac za račun te agencije koja organizuje putovanje.
Ćirilović je tada dodao da su takve agencije koje su posrednici, prema posebnom pravilniku dužne da pošalju novac koji su naplatile od potrošača organizatoru putovanja u roku od 48 sati.
Radi se inače o Pravilniku o bližim uslovima i načinu uplate sredstava od prodatog turističkog putovanja, načinu uređivanja međusobnih odnosa organizatora putovanja i posrednika, kao i odnos organizatora putovanja i posrednika prema putniku.
OD TURISTIČKIH AGENCIJA TRAŽITI ODGOVARAJUĆU LICENCU
„Kako bi se nadoknadila šteta, potrošači što pre treba da pokrenu sudske sporove. Kako se ovakva situacija ne bi ponavljala, potrošači od turističkih agencija ubuduće moraju da traže licencu za posrednika ili organizatora putovanja“, rekao nam je tada Ćirilović u vezi sa slučajem agencije City Travel.
On je tada dodao da licenca podrazumeva garanciju putovanja u slučaju insolventnosti (nesposobnost plaćanja) i u slučaju naknade štete.
„Ako toga nema, onda će potrošači ući u problem kao i sa City Travel-om, agencijom koja nema licencu i koja je 2016. godine upisana u Registru turizma kao posrednik u prodaju turističkih putovanja, to je nakon promenjenog zakona kojim se uvode licence. Međutim, ona u ovom slučaju nije uveden, inače se plaća,“ navodi Ćirilović.
On dodaje i da su sada „vezane ruke“ potrošačima da naplate svoja dugovanja spornoj agenvciji bez sudskog postupka.