Srbija će uzeti kredit u visini od 178.382.740 evra kod filijale Dojče banke u Hong Kongu za izgradnju depoa Beogradskog metroa na Makiškom polju, što je posao poveren kineskoj firmi Power China.
Depo je deo prve faze izgradnje metroa, vredan ukupno 209,9 miliona evra, a kreditom će se finansirati 85 odsto vrednosti radova.
Ugovor za gradnju depoa prošle godine u septembru potpisali su beogradski sekretarijat za saobraćaj, JKP Metro i voz, Ministarstvo građevinarstva i kineska kompanija Power China, dok je sam ugovor o kreditu sa Dojče Bankom potpisan 20. septembra ove godine, a korisnik kredita će biti JKP Beogradski metro i voz.
Period otplate je 13 godina, uključujući grejs period od 5,5 godina.
Kamatna stopa je varijabilna i bazira se na šestomesečnom EURIBOR-u, uvećanom za fiksnu maržu od 1,65 odsto godišnje. Provizija na nepovučena sredstva iznosi 0,65 odsto i plaća se polugodišnje tokom perioda raspoloživosti (i poslednjeg dana perioda raspoloživosti) na nepovučeni iznos kredita, vidi se u predlogu zakona o potvrđivanju ugovora o kreditu koji se nalazi u skupštinskoj proceduri.
Na prostoru Makiša, između Savske magistrale i ranžirne železničke stanice Makiš, predviđena je izgradnja i opremanje Depoa Makiš odakle će se upravljati celokupnim sistemom metroa, i to će biti mesto za održavanje svih kompozicija podzemne železnice.
Linija 1 (Faza 1) Projekta beogradskog metroa podrazumeva izgradnju i puštanje u rad metro linije od stanice Železnik do stanice Karaburma (ukupno 15 stanica) i pripadajućeg depoa na Makišu.
Beogradski metro gradiće francuske i kineske kompanije. Francuski partneri treba da rade na obezbeđivanju vagonskih kompozicija i izgradnji elektromašinskih podsistema dok će, sa druge strane, kineska kompanija izvoditi građevinske radove.
Vlade Srbije, Vlade Francuske i Grad Beograd su novembra 2014. godine potpisali memorandum o razumevanju o gradnji metroa u Beogradu.
U aprilu 2019. godine u Pekingu je potpisan i memorandum o razumevanju između Vlade Srbije, grada Beograda i kineske kompanije „Power Construction Corporation of China” sa ciljem saradnje na realizaciji ovog projekta.
Ministar finansija Siniša Mali je sa predstavnicima francuskih i kineskih kompanija potpisao Memorandum o razumevanju o izgradnji beogradskog metroa u januaru 2021. godine.
Memorandum je tada potpisan sa direktorom JKP „Beogradski metro i voz“ Stankom Kantarom, potpredsednikom grupe „ALSTOM“ Filipom Delurom, generalnim direktorom u kompaniji „Ežis rejl“ Olivijerom Buvarom i predstavnikom kompanije „Pauer Čajna“ Šje Ziđijem.