Priče i analize

22.09.2022. 15:25

Autor: Dimitrije Gašić

Razmišljaš o startapu – Pokloni se i ovako počni

Pojam startap se sve više čuje u medijima, reklamama, pa i u neformalnim razgovorima sa prijateljima i kolegama. ...

Foto: Unsplash.com

Gotovo svaki čovek ima neku ideju za pokretanje biznisa ili proizvoda na tržištu. Ukratko, to je startap jer neke tačnije definicije za sada nema.

 

Zapravo, prema Zakonu o inovacionoj delatnosti, startap je novoosnovano privredno društvo ili preduzetnik koji obavlja neku (inovativnu) delatnost i ima potencijal brzog rasta.

 

Ako imate ideju koja se uklapa u odlike startapa, verovatno ste na dobrom putu. Da biste uopšte krenuli, neophodna je ideja. Međutim, to nije dovoljno. Ideju ima svako, ali je važno da ideja bude dobra.

 

To znači da se niko pre vas nije toga setio, odnosno realizovao. I najvažnije, da sličnu ideju neko već nije pokušao da realizuje i odustao jer nije ispoštovao osnovne korake ili je shvatio da ideja ipak nije ostvariva.

 

Foto: Unsplash.com

 

Ukoliko ideja za startap “prolazi” neophodne testove, analizu potencijalne konkurencije i sve što uz to ide, sledeći korak je startap tim.

 

To je grupa ljudi koja nije registrovana kao privredni subjekt. Jer da jeste, to bi značilo da su oni već startap. Ovako, reč je o grupi ljudi koja razvija neki proizvod sa ciljem brzog i velikog rasta na tržištu. Nije loše napomenuti da su mnoge, danas svetske kompanije sa zaradom većom od srpskog BDP-a nekoliko stotina puta, krenuli upravo odatle. Znate one priče o počecima iz garaže, o tome kako su ideje nastajale na sedeljkama uz pivo i kobaje? E, to je startap tim.

 

Sve to vodi do krajnjeg cilja startapa – jednoroga. Taj termin potiče od one krive na dijagramu koji prikazuje nagli skok nekog startapa. Po definiciji, reč je o startapu čija je procenjena vrednost veća od milijardu dolara. To je ujedno i san svakoga ko bi da uđe u svet startapa. Zato, krenite.

 

Nova ekonomija već je pisala o dobrim i uspešnim startapima. Poznat je “Dobri dabar”, platforma za prikupljanje sredstava za društveno korisne projekte. Osnivač je Dušan Vulović iz organizacije “Loud Crowd”, a detaljnije o ovom startapu čitajte ovde.

 

Krajem prošle godine, razgovarali smo sa osnivačima startapa “Baby FM”, odnosno toplomeru koji radi na senzor za kontinuirano merenje telesne temperature kod beba i dece. Sve je povezano sa aplikacijom koja signalizira promene određenih parametara koje lekar prati.

 

Vladimir Božović i Nikola Sićević osnivači su startapa ZenHire koji predstavlja softver za selekciju kandidata na konkursima za posao. Ideja je da se veštačkom inteligencijom što više olakša HR menadžerima u kompanijama širom sveta.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.