Veliko delo još većeg čoveka
Umro je Mihailo Miša Crnobrnja, profesor emeritus, višegodišnji predsednik Evropskog pokreta u Srbiji, urednik Bele knjige Saveta stranih investitora, diplomata i još mnogo toga. Bio je i kolumnista Nove ...
Drugi deo prve linije gradiće se u dubokom tunelu, predviđen i prostor za gariranje vozova
Detaljni plan razrade druge faze linije 1 beogradskog metroa predviđa novi način izgradnje tunela od Pančevačkog mosta do Karaburme, kao i dodatni krak trase od Banovog brda do Groblja „Orlovača“.
Grad Beograd je objavio plan detaljne razrade druge faze linije 1 metroa, od Pančevačkog mosta do Mirijeva, a u odnosu na prethodni plan za tu deonicu došlo je do određenih izmena.
Sekretarijat za urbanizam je objavio javni uvid u Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, sa elementima detaljne razrade druge faze prve linije metroa i izveštajem o strateškoj proceni uticaja plana na životnu sredinu.
Javni uvid traje od 7. novembra do 8. decembra, do kada zainteresovana lica mogu da dostave primedbe na planirana rešenja.
U planu je i da se 22. decembra održi javna sednica Komisije za planove.
Predmet izrade ovog plana je detaljna razrada druge faze prve linije metro sistema.
Takođe, predmet plana je izmena i dopuna pravila uređenja i građenja generalnog dela Plana generalne regulacije šinskih sistema, a u vezi sa drugom fazom prve metro linije.
Kako se navodi, zbog promene u načinu vođenja trase, došlo je do devijacije trase u zoni od Pančevačkog mosta do naselja Mirijevo.
Naime, prema nekadašnjem planu, izgradnja deonica od stanice Pančevački most do Mirijeva bila je planirana u otvorenom iskopu (cut&cover) u dužini od oko 5,7 kilometra.
Međutim, to je izmenjeno pa će se i deonica od Pančevačkog mosta do Mirijeva graditi u dubokom tunelu, isto kao i prvi deo linije 1 (od stanice Bele vode do Pančevačkog mosta).
U plan šinskih sistema je unet i novi krak prve metro linije, u dužini od oko 7,2 kilometara, koji će ići od Banovog brda ka Groblju „Orlovača“ i planiranom depou JGP „Vrbin potok“. Ovaj krak se planira podzemno.
Sa prve linije, u deonici druge faze, izbačena je stanica Višnjička, tako da posle stanice Ada Huja sledi stanica Karaburma.
U plan je uneto i da to da će ukrštanje autobuskih linija javnog gradskog transporta, i prve linije metroa, umesto na stanici Višnjička, biti na stanici Ada Huja.
U produžetku prve linije metroa predviđen je i prostor za gariranje. Radi se o tehničkom objektu u kome se može planirati smeštaj dela garnitura vozova za noćno smeštanje.
To je kako bi se smanjili troškovi usled praznih vožnji između početne i krajnje stanice i omogućilo bolje upravljanje saobraćajem vozova u svim režimima rada.
U podzemnom delu za smeštaj vozova, planirano je smeštanje do 4 garnitura (sa 4 vagona), a takođe je planirano da se u istom prostoru predvidi unutrašnje čišćenje garnitura po završetku vožnje.
Printskrin, prethodno rešenje Printskrin, novo rešenje
Površina detaljne razrade druge faze linije 1 iznosi 94,01 hektara, .Površina nadzemnih zona iznosi 60,92 hektara.
Granica deonice metroa linije 1 je od od evakuaciono-ventilacionog šahta između planiranih stanica Dunav i Pančevački most do evakuaciono-ventilacionog šahta jugoistočno od planirane metro stanice Mirijevo.
Sve stanice, u tom delu prema planu, biće podzemne.
Planirane su metro stanice: Pančevački most, ž.s. Karaburma, Ada Huja, Karaburma, Mirijevski Bulevar, 7. Beogradska gimnazija i Mirijevo
Planom detaljne razrade su definisana pravila uređenja i građenja, planirana namena površina u tom delu grada, kao i mere zaštite.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Umro je Mihailo Miša Crnobrnja, profesor emeritus, višegodišnji predsednik Evropskog pokreta u Srbiji, urednik Bele knjige Saveta stranih investitora, diplomata i još mnogo toga. Bio je i kolumnista Nove ...
Svi zainteresovani inovatori koji žele da osvoje StarTech grant do 50.000 evra dobili su još nekoliko dana, do 15. maja, da se prijave za stručnu podršku u pripremi aplikacije za konkurs. Datum za podnošenje...
Obveznici godišnjeg poreza na dohodak građana za 2023. godinu su u obavezi da podnesu poresku prijavu i plate godišnji porez na dohodak građana najkasnije 15. maja ove godine. Podnošenje poreske prijave ...
Cene ugostiteljskih usluga u Srbiji u aprilu ove godine bile su u proseku skuplje za deset odsto u odnosu na april 2023. godine, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku (RZS). Posmatrajući pojedina...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Komentar(1)