Srbija

07.11.2022. 15:25

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Objavljen plan za metro: Šta je novo u drugoj fazi

Drugi deo prve linije gradiće se u dubokom tunelu, predviđen i prostor za gariranje vozova

Metro Foto: Nova ekonomija

Srbija

07.11.2022. 15:25

Detaljni plan razrade druge faze linije 1 beogradskog metroa predviđa novi način izgradnje tunela od Pančevačkog mosta do Karaburme, kao i dodatni krak trase od Banovog brda do Groblja „Orlovača“.

Grad Beograd je objavio plan detaljne razrade druge faze linije 1 metroa, od Pančevačkog mosta do Mirijeva, a u odnosu na prethodni plan za tu deonicu došlo je do određenih izmena.

Sekretarijat za urbanizam je objavio javni uvid u Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, sa elementima detaljne razrade druge faze prve linije metroa i izveštajem o strateškoj proceni uticaja plana na životnu sredinu.

Javni uvid traje od 7. novembra do 8. decembra, do kada zainteresovana lica mogu da dostave primedbe na planirana rešenja.

U planu je i da se 22. decembra održi javna sednica Komisije za planove.

Predmet izrade ovog plana je detaljna razrada druge faze prve linije metro sistema.

Takođe, predmet plana je izmena i dopuna pravila uređenja i građenja generalnog dela Plana generalne regulacije šinskih sistema, a u vezi sa drugom fazom prve metro linije.

Kako se navodi, zbog promene u načinu vođenja trase, došlo je do devijacije trase u zoni od Pančevačkog mosta do naselja Mirijevo.

Naime, prema nekadašnjem planu, izgradnja deonica od stanice Pančevački most do Mirijeva bila je planirana u otvorenom iskopu (cut&cover) u dužini od oko 5,7 kilometra.

Međutim, to je izmenjeno pa će se i deonica od Pančevačkog mosta do Mirijeva graditi u dubokom tunelu, isto kao i prvi deo linije 1 (od stanice Bele vode do Pančevačkog mosta). 

U plan šinskih sistema je unet i novi krak prve metro linije, u dužini od oko 7,2 kilometara, koji će ići od Banovog brda ka Groblju „Orlovača“ i planiranom depou JGP „Vrbin potok“.  Ovaj krak se planira podzemno.

Sa prve linije, u deonici druge faze,  izbačena je stanica Višnjička, tako da posle stanice Ada Huja sledi stanica Karaburma.

U plan je uneto i da to da će ukrštanje autobuskih linija javnog gradskog transporta, i prve linije metroa, umesto na stanici Višnjička, biti na stanici Ada Huja. 

U produžetku prve linije metroa predviđen je i prostor za gariranje. Radi se o tehničkom objektu u kome se može planirati smeštaj dela garnitura vozova za noćno smeštanje.

To je kako bi se smanjili troškovi usled praznih vožnji između početne i krajnje stanice i omogućilo bolje upravljanje saobraćajem vozova u svim režimima rada.

U podzemnom delu za smeštaj vozova, planirano je smeštanje do 4 garnitura (sa 4 vagona), a takođe je planirano da se u istom prostoru predvidi unutrašnje čišćenje garnitura po završetku vožnje.

                 

 Printskrin, prethodno rešenje                            Printskrin, novo rešenje 

Koji deo grada obuhvata II faza prve linije metroa?

Površina detaljne razrade druge faze linije 1 iznosi 94,01 hektara, .Površina nadzemnih zona iznosi 60,92 hektara.

Granica deonice metroa linije 1 je od od evakuaciono-ventilacionog šahta između planiranih stanica Dunav i Pančevački most do evakuaciono-ventilacionog šahta jugoistočno od planirane metro stanice Mirijevo.

Sve stanice, u tom delu prema planu, biće podzemne.

Planirane su metro stanice: Pančevački most, ž.s. Karaburma, Ada Huja, Karaburma, Mirijevski Bulevar, 7. Beogradska gimnazija i Mirijevo

 

Planom detaljne razrade su definisana pravila uređenja i građenja, planirana namena površina u tom delu grada, kao i mere zaštite.

Za beogradski metro do sada dato 3,5 miliona evra (Video)

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.