Atlantic Grupa, vlasnik Grand kafe, predala je obavezujuću ponudu za kupovinu kompanije Strauss Adriatic, koju je Strauss Grupa službeno i prihvatila, saopštila je Atlantic Grupa.
Podseća se da zaključenje transakcije prethodno treba da odobri Komisija za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Naime, obe kompanije, prema analizi Komisije iz 2021. drže 80 odsto tržišta kafe u Srbiji.
Atlantic će za Strauss platiti 40,5 miliona evra, bez dugovanja i gotovine.
Strauss je poznat po brendovima kafe na srpkom tržištu – Doncafe i C kafa, a koji bi se akvizicijom pridružili Atlanticovi brendovi Grand kafa i Barcaffe.
Uz poznate brendove, Atlantic bi preuzeo i moderan proizvodni pogon u industrijskoj zoni Šimanovci kraj Beograda, kao i 220 zaposlenih, navodi se u saopštenju.
„Atlantic Grupa je najveći proizvođač kafe u regionu jugoistočne Evrope i lider u razvoju kategorije, a ova je akvizicija sasvim na liniji strateškog određenja ka jačanju našeg osnovnog poslovanja. Po odobrenju Komisije, biće mi zadovoljstvo da poželim dobrodošlicu Doncafeu, C kafi i koleginicama i kolegama, koji zajedno sa njima ulaze u naš sistem“, komentarisao je potpredsednik Atlantic Grupe za strateška područja Kafu, i Slatko i slano, Mate Štetić.
Atlantic Grupa namerava da značajno ulaže u razvoj poslovanja s kafom, kako u proizvodnju i razvoj tehnologije tako i brendova, njihovog proizvodnog portfolia i komunikacije, u maloprodajnom i u HoReCa segmentu.
Atlantic Grupa je u Srbiji vlasnik i konditorske industrije Štark, Bakine tajne i Donat vode.
Podsećamo, 2021. Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula je postupak ispitivanja povrede konkurencije protiv ove dve kompanije.
Obrazloženje je bilo da se u prethodnih pet godina cene dva najjača proizvoda mlevene Grand gold kafe i Donkafe moment od 200 grama, nisu menjale sa cenama sirove kafe, pa tako mlevena kafa u Srbiji nije pojeftinila ni kada je cena sirove kafe na svetskim berzama dostigla desetogodišnji minimum.
S druge strane utvrđeno je da je stepen korelacije cena ova dva proizvoda čak 80 odsto i da postoji „veoma visoka usklađenost kretanja cena ova dva proizvoda“.
Svi smo mi Stiv Džobs ili nastojimo biti