Održivost je duboko ukorenjena u poslovnu strategiju kompanije Henkel, a posvećenost inovacijama i pružanju vrednosti zajednici vezuje se za osnivača kompanije Frica (Fritz) Henkela.
Henkel podržava 17 ciljeva održivog razvoja (SDGs) Ujedinjenih nacija verujući da oni pružaju zajednički fokus, osnažuju saradnju i ubrzavaju napredak ka održivosti. Održiva potrošnja, ambalaža i plastika, borba protiv klimatskih promena, voda, priroda, ljudska prava, jednake mogućnosti i obrazovanje su važne teme za poslovanje kompanije Henkel.
Kompanija Henkel je 2010. predstavila Strategiju održivosti u okviru koje se fokusirala na pitanje razvoja u skladu sa potrebama ljudi u sadašnjosti i budućnosti, kao i na efikasnije korišćenje resursa, smanjenje ekološkog otiska kroz smanjenje potrošnje vode, električne energije, i generisanja otpada. Budući da svakoga dana milioni ljudi širom sveta koriste neki od proizvoda iz Henkel portfolija, održiva rešenja ovog tipa se kotiraju visoko u lancu vrednosti. Iz tog razloga je usvojen novi Strateški okvir za ostvarenje ambicije održivog poslovanja 2030+, gde su postojećim pridodati novi dugoročni ciljevi raspoređeni u tri dimenzije.
„Regenerativna planeta“ predviđa cirkularnu budućnost sa neto nultim emisijama ugljenika, koja će se sprovesti transformacijom poslovanja, proizvoda i sirovina, na naučnoj bazi, putem najaktuelnijih inovacija. Druga dimenzija „Uspešne zajednice“ podrazumeva bolji život kroz kolektivnu snagu privrede i brendova, tako što će se pružiti podrška jednakosti, obrazovanju i dobrobiti, dok treća „Partner od poverenja“ teži postizanju rezultata i sistemskih promena kroz kulturu zasnovanu na naučno utemeljenim vrednostima tehnološkog napretka.
Klimatski pozitivna kompanija do 2030. godine
Jedan od primera dobre prakse kompanije Henkel koji se tiče održivog poslovanja je moderna fabrika u Kruševcu koja spada među najbolje u svetskom lancu Henkela, gde se proizvode praškasti i tečni deterdženti, toaletni osveživači, tablete za mašinsko pranje posuđa i kapsule za pranje veša. Ovo je prva fabrika u Srbiji koja je dobila ISO 50 001, sertifikat za energetsku efikasnost, kao i Gold LEED sertifikat za energetski dizajn. Fokus je na energiji iz obnovljivih izvora i ukidanju CO2. Dosta toga je već postignuto, poput cilja da se nula otpada iz proizvodnje otprema na deponiju, ugrađene su toplotne pumpe, radi se na optimizaciji sistema za korišćenje vode, pa se na primer sakuplja i kišnica. Kompanija radi na realizaciji projekata solarnih panela, biomase i optimizacije kako bi se dostigao cilj „bez emisije CO2“.
MIT projekat: Donacija vozila za BELhospice centar za palijativno zbrinjavanjeFoto: Henkel
15 godina od osnivanja programa korporativnog volontiranja u Srbiji
MIT (Make an Impact on Tomorrow) inicijativa sprovodi se pod okriljem Henkelove fondacije Fritz Henkel Stiftung, a ove godine se obeležava 15 godina od početka njenog sprovođenja u Srbiji. MIT inicijativa omogućava svim zaposlenima kompanije da prijave projekat od značaja za lokalnu zajednicu i da volontiraju na tom projektu. Od 2007. godine do danas, više od 100 MIT volontera koji su podržavali bolnice, vrtiće, škole, sportska i kulturno umetnička udruženja i iskazali svoju brigu o društvu u kom žive, realizovalo je oko 200 projekata, ukupne vrednosti 750.000 evra.
MIT projekat: Donacija za istraživačku stanicu Petnica -
UV-VIS spektrofotometar, jedan od najvažnijih aparata za sprovođenje vežbovnih seminara
„Volim reku, a ti?” – dugoročni doprinos očuvanju vodenih površina naše zemlje
Tri godine zaredom Henkel organizuje projekat „Volim reku, a ti?” posvećen čišćenju vodenih površina naše zemlje. U saradnji sa Savezom organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije u 2022. godini izvučeno je više od 2,5 t otpada sa sedam lokacija u našoj zemlji: Zavojsko jezero kod Pirota, Gradsko jezero u Beloj Crkvi, Gradsko kupalište Štrand na Velikom bačkom kanalu, jezero Vrutci kod Užica, Jezero Ćelije kod Kruševca, Dunavac, gradska plaža Apatin i beogradska Ada Ciganlija.
Jezero Vrutci kod UžicaFoto: Henkel
Od početka inicijative, 2020. godine organizovano je 17 akcija čišćenja i izvučeno je više od šest tona otpada.
Pošumljavanja parka Ušće – 100 stabala za 20 godina poslovanja u Srbiji
Kompanija Henkel je pomogla i u pošumljavanju parka Ušće, posadivši 100 stabala crnog i belog bora. Akcija se realizuje u okviru interne inicijative „Paperless” čiji je cilj smanjenje i potpuno ukidanje papirnog otpada.
Zbog svih aspekata društveno odgovornog poslovanja, kompanija Henkel je nosilac nagrade „Dobročinitelj“ koja se dodeljuje najodgovornijim kompanijama i organizacijama u Srbiji u sklopu kampanje „Najbolje u Srbiji”, koju sprovodi udruženje „Moja Srbija”, uz podršku Grada Beograda i Centra potrošača Srbije. Priznanje „Dobročinitelj” prepoznaje organizacije i pojedince u Srbiji koji ulažu u razvoj zajednice u kojoj žive i rade, čuvaju životnu sredinu, ali i pomažu građanima kojima je pomoć neophodna.
Ambalaža igra ključnu ulogu u modernom načinu života i Henkel prepoznaje odgovornost u vezi sa ambalažom. Kompanija je posvećena konceptu cirkularne ekonomije i fokusira se na korišćenje materijala iz održivih izvora i korišćenje pametnih dizajn rešenja kako bi se zatvorio krug. Krajem 2021. godine 86 odsto ukupne Henkelove ambalaže moglo je da se reciklira i ponovo upotrebljava, a cilj je da do 2025. godine udeo dostigne sto odsto.
Na primer, kampanja sektora Deterdženti i kućna hemija „Mi i vi zajedno za čistiji svet“ obuhvata proizvode koji omogućavaju pranje na niskim temperaturama i efikasno korišćenje eko-programa u mašinama, a u asortimanu se nalaze i proizvodi sa najmanje 90 odsto biorazgradivih sastojaka(Odnosi se na organske sastojke u svojoj formuli, u skladu sa Organizacijom za ekonomsku saradnju i razvoj OECD 301/302). Jedan od primera u Henkelovom građevinskom sektoru su Ceresit CE 40 eko-kantice koje u sebi sadrže 50 odsto reciklirane plastike i mogu se u potpunosti ponovo reciklirati. Svi Henkelovi brendovi posvećeni su održivom razvoju u različitim oblastima.
Krajem 2021. godine 86 odsto ukupne Henkelove ambalaže moglo je da se reciklira i ponovo upotrebljava, a cilj je da do 2025. Godine taj udeo dostigne sto odsto
Henkel u Srbiji posluje 20 godina na tri lokacije i nalazu se među top 10 izvoznika u Srbiji sa očekivanim udelom u BDP-u od 0,4 odsto do kraja 2022. godine. Društvena odgovornost i održivo poslovanje su ključne vrednosti kompanije.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restaurirani film „Žuta“ (1973, Centar film), reditelja Vladimira Tadeja, a po scenariju Gordana Mihića biće besplatno prikazan za publiku u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici, u pondelj...
Kompanija Lidl Srbija je, uz pomoć svojih potrošača, u okviru tradicionalne praznične kampanje „Mala dela - velika magija“ donirala sredstva u ukupnom iznosu od 6.300.000 RSD korisnicima Crvenog krsta Srbije...
Suštinska poluga razvoja društva za UniCredit Banku u Srbiji i UniCredit Fondaciju jeste oblast obrazovanja, u koju ulažu više od milion evra kroz različite projekte u periodu od 2023. do 2026. godine. Podrš...
Danas je u Novom Sadu održana svečanost povodom završetka uspešne takmičarske sezone za mlade tenisere u organizaciji Vojvođanskog teniskog saveza. Ovaj poseban trenutak okupio je mlade teniske nade, njihove...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok