ESG (Environment, Social, Governance) je skraćenica sa kojom ćemo se sve češće susretati u poslovnom okruženju. ESG predstavlja fokus kompanija na aktivnosti koje prevazilaze čisto finansijske parametre i kroz koje se suštinski meri uticaj pojedinačne firme na zajednicu u kojoj postoji i posluje, vrednosti za koje se zalaže i održivost i društvenu odgovornost.
Na listi Fortune 500 kompanija, skoro da nema nijedne koja nije postavila ESG parametre visoko na listi prioriteta, pri čemu je najveći fokus trenutno na očuvanju životne sredine i usporavanju klimatskih promena, imajući u vidu urgentnost tih problema.
U slučaju kompanije Mastercard, ESG povezuje ono šta se radi, odnosno fundamentalne poslovne strategije, sa time zbog čega se to radi, to jest sa svrhom. Za Mastercard, ESG predstavlja način da se posluje dobro čineći dobro i to tako da se ostvari konkretan uticaj na zajednicu i da se kako ljudima, tako i planeti, osigura uspešna budućnost.
Osnova za to je postavljena kroz finansijsku inkluziju, inkluzivni rast i odgovornost u pogledu upravljanja podacima. Finansijska, digitalna, rodna i socijalna inkluzija možda zvuče komplikovano, ali suštinski predstavljaju jednake prilike za sve stanovnike ove planete da se uključe u zvanične finansijske tokove i da imaju pristup jednakim prilikama za obrazovanje i rad, bez ikakve diskriminacije. Bez inkluzije, nema održivosti, naročito ne u savremenim digitalnim okvirima, zbog čega se Mastercard obavezao da će do 2025. godine, u digitalnu ekonomiju uključiti milijardu ljudi, odnosno 50 miliona malih i srednjih preduzeća, od čega je polovina u vlasništvu žena. Cilj je ambiciozan, ali ostvariv, što dokazuje i podatak da je za samo dve godine, više od 675 miliona ljudi i preko 25 miliona firmi već dobilo pristup savremenim finansijskim tokovima koji ih čine vidljivim za institucije i otvaraju im vrata ka ličnom napretku.
Ekologija i digitalne tehnologije
U toku prethodne decenije, kompanija je aktivnosti u domenu inkluzije nadogradila projektima usmerenim na očuvanje životne sredine, kao i naporima za postavljanje visokih standarda korporativne kulture. Ideja je jednostavna – svi smo deo iste zajednice i ako se od svih nas kao pojedinaca očekuje da se odgovorno ponašamo prema svojoj zajednici i planeti, kompanije su te koje treba i mogu da postave primer koji će ljudi slediti. Zbog toga se Mastercard u svojim aktivnostima vodi idejom da su ljudima potrebni edukacija i prilika da razumeju svoj uticaj. Onda kada ljudi imaju više informacija i opipljiv trag o svom uticaju, lakše im je da donesu bolje odluke.
Alati kao što je Mastercard Carbon Calculator korisnicima daju baš takve uvide jer za svaku kupovinu, korisnik dobija jasne vrednosti koji je ugljenični otisak te kupovine i, još važnije, koje aktivnosti treba da sprovede kako bi se taj otisak neutralisao. Na taj način, svako od nas postaje svesniji svojih akcija, jer kada „crno na belo“ vidimo, na primer, koliko sati hodanja ili vožnje bicikla je potrebno da se neutrališe dostava paketa sa druge strane sveta, većina ljudi je spremna da preduzme takve pozitivne akcije, da se okrenu lokalnim trgovcima ili da se inspirišu na neke druge promene.
Cilj kompanije je da se do 2040. godine dostigne nulta emisija CO2, kao i da se do 2025. godine zasadi 100 miliona stabala drveća u okviru Priceless planet Coalition
A promene su potrebne. Čini se da još uvek gradimo svest o tome da su ogromni požari u Kaliforniji, vreli talasi u Evropi i podizanje nivoa mora širom sveta posledica istog procesa globalnog zagrevanja, koji utiče i na ratare u Srbiji i na farmere na Filipinima. Svetu su potrebne brze i odlučne klimatske akcije, koje će se sprovoditi na svim nivoima, od ličnog, preko korporativnog do nivoa vlasti. Za Mastercard, to znači posvećenost cilju da se do 2040. godine dostigne nulta emisija CO2, kao i da se do 2025. godine zasadi 100 miliona stabala drveća u okviru Priceless planet Coalition (Koalicija Neprocenjiva planeta). To je projekat pokrenut na globalnom nivou, onako kako i klima „funkcioniše“, a na osnovu naučnih istraživanja sprovedenih u Laboratoriji za inovacije u oblasti održivosti u Švedskoj, koja su pokazala da će se najveći efekat pošumljavanja postići masovnom sadnjom na ključnim tačkama koje predstavljaju „pluća planete“ – u Amazoniji, Australiji, Kongu, Kini i Filipinima. Takođe, kroz ovu Koaliciju se ulažu napori da posađeno drveće zaista poraste kako bi moglo da utiče na obnavljanje ekosistema i taj uticaj se takođe meri i transparentno beleži zahvaljujući savremenim digitalnim rešenjima. Milioni stabala su već zasađeni, a Koaliciji se pridružuju partneri iz bankarskog i NVO sektora širom sveta, uključujući i Srbiju.
Superhero.rs
Kada govorimo o lokalnom nivou, svakako najupečatljivija filantropska saradnja koju Mastercard sprovodi je partnerstvo sa organizacijom NURDOR, započeto 2018. godine. Slušajući potrebe građana, koji su iskazali stav da kompanije treba aktivnije da se uključe u unapređenje zdravstvenih uslova, Mastercard je pokrenuo inicijativu „Biti nečiji superheroj. Neprocenjivo“, u okviru koje je kompanija donirala 250.000 evra NURDOR-u, što je najveća pojedinačna korporativna donacija ovoj organizaciji. Donacija je prikupljena kroz kampanju za podsticanje beskontaktnih plaćanja, što je način na koji Mastercard pristupa filantropskim aktivnostima – autentično i kroz oslanjanje na svoje tehnologije, kao jedini način da se napravi dugoročna promena. Druga faza saradnje, Superheroji, počela je 2021. godine uvođenjem značajne inovacije u domenu filantropije – kreiranjem prve onlajn platforme za donacije, Superhero.rs, koja je sam NURDOR pretvorila u e-trgovca i uvela organizaciju u novu eru digitalnog i održivog poslovanja. U okviru platforme, građani mogu da doniraju jednokratno ili da postanu redovni mesečni donatori, pri čemu je donacije moguće izvršiti samo putem kartica, u skladu sa sve većim oslanjanjem građana na elektronska plaćanja. Pored toga, na platformi je moguće kupiti i neki od artikala iz kolekcije ulične mode Superheroji, što je put da se donatorstvo dodatno približi mlađim generacijama na način koji je njima blizak.
Dugogodišnja saradnja Mastercarda sa organizacijom NURDOR ima jasan cilj – izgradnju nove Roditeljske kuće u Beogradu, ali je ona ujedno i više od toga. To je saradnja koja inovira način na koji pojedinci i poslovna zajednica gledaju na donatorstvo i koja filantropiju približava mlađim generacijama. Taj uticaj na promenu svesti naredne generacije donosilaca odluka je značajna vrednost koju saradnja sa NURDOR-om, a posebno projekat Superheroji, dugoročno donosi.
A svest je potrebno menjati i kada je reč o jednakosti i ljudskim pravima. Iako smo kao društvo daleko odmakli na putu digitalnog razvoja, jednaka prava za žene i muškarce se ne podrazumevaju i to je sloboda koju tek treba dostići. Mastercard podržava rodnu jednakost pre svega na primeru korporativne kulture jer su žene plaćene podjednako kao i muškarci, i pol nije parametar za odlučivanje prilikom zaposlenja ili napredovanja unutar kompanije. Isti princip se primenjuje na saradnje sa partnerima koje za cilj imaju pre svega ekonomsko osnaživanje žena, a kakva je i projekat „Ja sam odvažna“ koji u Srbiji Mastercard sprovodi sa kompanijom Ikea i Fondacijom Ana i Vlade Divac.
Dugogodišnja saradnja Mastercarda sa organizacijom NURDOR ima jasan cilj – izgradnju nove Roditeljske kuće u Beogradu, ali je ona ujedno i više od toga
Mastercard je posvećen tome da posluje dobro čineći dobro. To je princip ukorenjen u vrednosti kompanije i ono što kompaniju izdvaja od drugih. Bez obzira na pojedinačnu inicijativu ili proizvod koji se razvija, posvećenost ESG ciljevima znači kreiranje boljih rešenja za sve. Time što lični, finansijski i ekološki uspeh čini dostupnim svima, Mastercard osnažuje ekonomije i osnažuje pojedince.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restaurirani film „Žuta“ (1973, Centar film), reditelja Vladimira Tadeja, a po scenariju Gordana Mihića biće besplatno prikazan za publiku u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici, u pondelj...
Kompanija Lidl Srbija je, uz pomoć svojih potrošača, u okviru tradicionalne praznične kampanje „Mala dela - velika magija“ donirala sredstva u ukupnom iznosu od 6.300.000 RSD korisnicima Crvenog krsta Srbije...
Suštinska poluga razvoja društva za UniCredit Banku u Srbiji i UniCredit Fondaciju jeste oblast obrazovanja, u koju ulažu više od milion evra kroz različite projekte u periodu od 2023. do 2026. godine. Podrš...
Danas je u Novom Sadu održana svečanost povodom završetka uspešne takmičarske sezone za mlade tenisere u organizaciji Vojvođanskog teniskog saveza. Ovaj poseban trenutak okupio je mlade teniske nade, njihove...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok