U 2021. godini samo su Kragujevčani i Beograđani imali priliku da odlažu ambalažni otpad u reciklomate. Na kraju 2022. građani pet gradova susreli su se sa pametnom reciklažom uz pomoć Sekopaka, i to građani Niša, Aranđelovca, Beograda, Kra...
Velika zainteresovanost građana, organizacija i kompanija za ovakav vid sakupljanja ambalažnog otpada za Sekopak predstavlja potvrdu da je ono što rade inovativno i važno za dalji razvoj industrije upravljanja ambalažnim otpadom
Pametno recikliraj!
Zrenjanin prvi grad koji koristi u potpunosti pametan sistem za sakupljanje ambalažnog otpada
U svim IDEA prodavnicama, Roda megamarketima i na šest javnih lokacija u Zrenjaninu, postavljeni su pametni uređaji za reciklažu ambalažnog otpada. Odlaganjem proizvoda označenih nalepnicom „Recikliraj“ građani će kroz aplikaciju sakupljati bodove, koje mogu iskoristiti za popuste pri kupovini ili druge robne nagrade.
Milica Kuzmanov – Pametno reciklirajFoto: Sekopak
Pametni aparati primaće PET, limenke, staklenu i Tetra Pak ambalažu proizvoda kompanija Coca Cola HBC, Knjaz Miloš, Carlsberg, Imlek, Rauch, Nektar i Red Bull, koje su se priključile projektu „Sistem pametnog sakupljanja ambalažnog otpada“. Projekat se realizuje pod sloganom „Pametno recikliraj“, kroz program develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ), a zajednički ga sprovode GIZ i Ball Packaging, Sekopak, Solagro Smart Recycling, Mercator-S i Reverse Logistics Group, u saradnji sa NALED-om i Fondacijom Recan.
Za istiji Aranđelovac!
Aranđelovac je grad sa velikim prirodnim bogatstvima i željom da ista očuva. Zajedničkim snagama Sekopak i JKP Bukulja krenuli su u poduhvat da kroz različite ekološke akcije motivišu građane da recikliraju.
Pred 600 dece u parku Bukovičke banje održana je predstava „Skupljaj svoju ambalažu i nosi na reciklažu“ za koju su osnovci kao ulaznicu donosili PET flaše. Time su napravili prve eko-korake i pripremili se za takmičenje između škola u sakupljanju ambalažnog otpada. U okviru škola postavljene su kutije za odvajanje PET plastike i AL limenki, kao i edukativni posteri, a deca i odrasli imaju priliku da odlažu ambalažni otpad i u kante koje su postavljene širom Aranđelovca.
Doprinos gradu dala je kompanija Knjaz Miloš postavkom reciklomata u samom centru grada, na Gradskom trgu Venac slobode. Cilj je da se kroz reciklomat prikupi 50.000 ambalažnih jedinica, a na svakih 10.000 jedinica kompanije Knjaz Miloš, Sekopak i JKP Bukulja organizovaće ekološku akciju čišćenja životne sredine i sadnje drveća. Krajnji cilj biće proslavljen koncertom, te građani vredno ubacuju PET flaše, limenke, staklenu i Tetra Pak ambalažu kako bi što pre sakupili 50.000 ambalažnih jedinica. Kroz projekat su uključene srednje škole koje osmišljavaju kreativne akcije kako bi objasnili svojim komšijama važnost reciklaže, a redovno se sprovode i akcije edukacije građana o korišćenju pametnih mašina.
Eko-izazov: Reciklažom do koncerta!
Nakon Beograda i Kragujevca, Niš je treći grad u Srbiji koji je dobio reciklomat
Kako bi se smanjilo gomilanje smeća na niškom Keju, gde veliki broj ljudi svakodnevno boravi, postavljen je prvi reciklomat za odvajanje i sortiranje različitog ambalažnog otpada u ovom gradu. Otpad je neretko završavao u Nišavi, te je ideja ovog projekta da uz pomoć lokalnih organizacija motivišu mlade da se odgovorno ophode prema otpadu. Motiv je važan, te su građani pozvani da kroz eko-izazov sakupe 100.000 ambalažnih jedinica, a zajednički uspeh će JKP Medijana i Sekopak obeležiti koncertom izabranim od strane građana.
Uspeh projekta „Upravljanje staklenom ambalažom na Zapadnom Balkanu“
U okviru projekta „Upravljanje staklenom ambalažom na Zapadnom Balkanu“ radi uspostavljanja osnove za isplativiju reciklažu stakla, postavljeno je 600 kontejnera za odlaganje staklenog ambalažnog otpada, u gradskim i ruralnim sredinama, a sve sa ciljem da se povećaju količine sakupljene staklene ambalaže za 20%. Projekat je regionalnog karaktera, a u Srbiji je sproveden u četiri mesta – u Kragujevcu, Somboru, Nišu i Varvarinu. Realizaciju projekta u Srbiji omogućili su GIZ, NALED i Sekopak uz podršku Apatinske pivare, kao i lokalnih samouprava u kojima se projekat sprovodi.
U cilju optimizacije troškova, kao ključnog faktora za održiv sistem, kroz projekat je pripremljen Vodič za uspostavljanje ekonomski isplativog lanca za sakupljanje i tretman staklenog ambalažnog otpada koji će olakšati lokalnim samoupravama da uspostave uspešan sistem. Kroz projekat su rađene edukativne kampanje za građane, medijska i marketing kampanja kako bi se što veći broj građana uključio u proces primarne selekcije.
Uočeno je da bi se jačanjem domaćih kapaciteta za reciklažu stakla do finalnog proizvoda, značajno optimizovali troškovi transporta koji predstavljaju najveći trošak, ali i umanjila emisija CO2.
Za godinu dana u Kragujevcu, Somboru, Nišu i Varvarinu sakupljeno je oko 600 tona ambalažnog stakla, najvećim delom iz domaćinstava, iz 600 kontejnera. Povećanje količina u direktnoj je vezi sa postavljanjem „zvona“ za staklenu ambalažu.
Edukacija predškolaca iz Stare Pazove o značaju reciklaže
Kompanije Delhaize Serbia i Sekopak tradicionalno u akciji podizanja svesti o reciklaži ambalažnog otpada!
Više od 400 predškolaca vrtića „Poletarac“ iz Stare Pazove naučilo je zašto je važno da se ambalažni otpad odvaja i priprema za reciklažu, na koji način možemo svi zajedno doprineti lepšoj životnoj sredini, ali i da je čista i lepa planeta odgovornost svih nas.
Kompanije Sekopak i Delez uz podršku Lokalne fondacije Stara Pazova prošle godine pokrenule su projekat „Baci pet za reciklažu“ u okviru kog su osnovci sakupili čak jednu tonu PET ambalaže. Ove godine fokus je bio na predškolcima. Mural, sadnja drveća i lekcija o reciklaži upakovana u zabavnu i edukativnu predstavu „Sakupljaj svoju ambalažu i nosi na reciklažu“ uveli su predškolce u temu reciklaže. Kako bi ceo događaj imao dugoročni efekat na najmlađe, posude za odvajanje PET plastike, AL limenki i Tetra Pak ambalaže postavljene su u okviru vrtića i time je dodatno omogućeno predškolcima da stečeno znanje o reciklaži primene i u praksi.
Sekopak i Delhaize Stara PazovaFoto: Sekopak
Edukacija zaposlenih o reciklaži u kompaniji Nestle
Kako bi zaposleni razumeli procese u kompaniji koji se tiču reciklaže, ali i sami promenili navike, edukacija je ključ. Safety day koji je organizovala kompanija Nestlé podrazumevao je niz radionica, a jedna od njih bila je posvećena reciklaži. Sekopak je iskoristio priliku da „prodrma“ zaposlene kroz igru „Mit ili istina“, diskusiju o navikama zaposlenih i mehanizmima po kojima funkcioniše kompanija Nestle. Više od 300 ljudi prošlo je kroz ovu radionicu i to je veliki korak u podizanju svesti zaposlenih o reciklaži.
Projekat „Hoćemo novu šansu! #recikliraj“ u Kučevu
Projekat „Komšije se pomažu, ambalažu odlažu“ koji su Sekopak i Coca Cola HBC zajedno sprovele, a koji promoviše socijalno preduzetništvo, uspešno je završen. Za najboljeg društveno odgovornog preduzetnika proglašen je Turkijan Rahmani koji je sakupio čak 35 tona PET ambalaže, a ove dve kompanije upustile su se u novi poduhvat – da uspostave dobar sistem za upravljanje ambalažnim otpadom u opštini Kučevo.
Stanovnici opštine Kučevo zahvaljujući projektu „Hoćemo novu šansu – recikliraj“ odnedavno imaju priliku da doprinesu zaštiti životne sredine, tako što će ambalažni otpad iz svojih domaćinstava pravilno razdvojiti i odložiti na obeležene kontejnere za odvajanje PET flaša i limenki.
Nazivom projekta „Hoćemo novu šansu – recikliraj“ organizatori šalju poruku da otpad može da bude značajan resurs, te da pravilnim odlaganjem i recikliranjem dajemo šansu PET plastici i aluminijumskim limenkama da ponovo završe na rafovima prodavnica. Na ovaj način, smanjuje se količina otpada na deponijama, štede materijali neophodni za proizvodnju ambalaže, čime se dalje štede energija, voda, kao i drugi prirodni resursi, koji su nam danas veoma važni.
Odgovorno upravljanje ambalažnim otpadom na događajima
Prioritet sve većeg broja firmi koje organizuju događaje jeste da pruže mogućnost posetiocima da odlože ambalažni otpad u posebne kante namenjene za ovu vrstu otpada. Takođe, važno im je da ambalaža zaista završi na reciklaži, a ne u kontejneru za mešani otpad, pa se obraćaju operateru ambalažnog otpada Sekopak koji transparentno upravlja ambalažnim otpadom.
Drinska regata je događaj koji Sekopak već tradicionalno posećuje uz kompaniju Apatinska pivara, sa misijom da izvuku što veću količinu otpada sa obale i iz reke. Na događaju koji poseti više od 20.000 ljudi sakupljeno je čak 300 kg otpada. Zajedničkim snagama kompanije Apatinska pivara i Sekopak učinile su međunarodni planinski izazov Highlander ekološkim i poslale ambalažni otpad na reciklažu.
Ljubičevske konjičke igre su manifestacija isprepletana običajima, tradicijom i kulturom, a ove godine, zahvaljujući kompanijama Bambi i Sekopak, dobile su ekološku notu. Volonteri su edukovali prisutne o reciklaži, sakupljali ambalažu i pripremali građane Požarevca za zanimljive aktivnosti na temu reciklaže koje ove dve kompanije planiraju u narednoj godini.
Family day kompanije Coca Cola HBC, Ženska trka, Sajam ekologije, Music mountain festival samo su neke od manifestacija koje su dale prioritet zaštiti životne sredine i omogućile građanima da pravilno odlažu ambalažni otpad.
Recikliraj, uživaj, Drinu od otpada sačuvajFoto: Sekopak
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restaurirani film „Žuta“ (1973, Centar film), reditelja Vladimira Tadeja, a po scenariju Gordana Mihića biće besplatno prikazan za publiku u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici, u pondelj...
Kompanija Lidl Srbija je, uz pomoć svojih potrošača, u okviru tradicionalne praznične kampanje „Mala dela - velika magija“ donirala sredstva u ukupnom iznosu od 6.300.000 RSD korisnicima Crvenog krsta Srbije...
Suštinska poluga razvoja društva za UniCredit Banku u Srbiji i UniCredit Fondaciju jeste oblast obrazovanja, u koju ulažu više od milion evra kroz različite projekte u periodu od 2023. do 2026. godine. Podrš...
Danas je u Novom Sadu održana svečanost povodom završetka uspešne takmičarske sezone za mlade tenisere u organizaciji Vojvođanskog teniskog saveza. Ovaj poseban trenutak okupio je mlade teniske nade, njihove...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok