Solidarnost kompanija u 4. nedelji pandemije

Pixabay

Marbo Product i njeni zaposleni pomažu širom Srbije

Kompanija Marbo Product, deo multinacionalne kompanije PepsiCo koja posluje na tržištima Balkana već 11 godina, tokom pandemije virusa COVID 19 usmerila je svoje društveno-odgovorne napore na pomoć ugroženim socijalnim grupama, kao i pridruživanju brojnim donatorskim akcijama i saradnju sa fondacijama kako bi se pomoć obezbedila tamo gde je najpotrebnija. Kompanija Marbo Product se odazvala pozivu Vlade Republike Srbije i robne donacije brendova Chipsy, Clipsy, Pardon i Gud isporučila za potrebe privremene bolnice. U saradnji sa Fondacijom Divac proizvodi su isporučeni Crkvenoj narodnoj kuhinji u Beogradu koja ima više od 2600 korisnika, kao i SOS dečijem selu u Sremskoj Kamenici za više od 100 dece u okviru sela. Kroz kampanju #WakeUpCall koju sprovodi portal Marketing mreža, robna donacije je upućena najugroženijim porodicama u Beogradu.  Putem Fonda B92, upućena je i finansijska donacija koja je namenjena Kliničkom Centru Srbije za kupovinu zaštitinih kombinezona za zdravstvene radnike i zaštitnih gumenih rukavica za mikrobiologe. Pomoć je upućena i lokalnoj zajednici u Bačkom Petrovcu, gde se nalazi i fabrika kompanije Marbo Product. 

Udruženje banaka sa svojim članicama doniralo novac za 50 respiratora

Kao društveno odgovorne kompanije, banke u Srbiji donacijama su se priključile borbi protiv epidemije Covid-19 u Srbiji. Direktna finansijska podrška Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje na nivou bankarskog sektora do sada je vredna oko 100 miliona dinara, a pojedinačne akcije banaka nastavljaju se i dalje. „Bankarski sektor deli sudbinu građana, privrede i države, i sve banke u Srbiji smatrale su svojom obavezom ne samo da podrže preduzeća i građanstvo, već i i da direktno pomognu nadležne institucije sistema koje se bore za zaustavljanje epidemije u našoj zemlji“, kaže Vladimir Vasić, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije. 

Emmezeta promenila ime u KUĆEZETA!

Da li ste primetili novo ime trgovinskog lanca Emmezeta? Emmezeta je sada Kućezeta! Jer, ima li bitnije poruke koju danas svako treba da pošalje od ostanka kod kuće? Teška vremena su nas sve pozvala na odgovornost i solidarnost, a Emmezeta, sada Kućezeta, svoju popularnost u Srbiji je iskoristila da građanke i građane podseti na najbitniju poruku u ova teška vremena - #ostanikodkuće.

U vreme kada se ceo svet zajedničkim snagama bori protiv virusa COVID-19, poznati trgovinski lanac za prodaju nameštaja, dekoracije i tehnike, odlučio se na hrabar potez da precrta „Emme“ – prvi deo svog prepoznatljivog logotipa – i zameni ga rečju „Kuće“ koja u ovim vremenima odiše herojstvom, pobedom i sigurnošću. Kako nam iz Emmezete poručuju „kao brend koji skoro pet godina na srpskom tržištu, osećali smo kolektivnu odgovornost i potrebu da pomognemo podizanju svesti cele zajednice o značaju ostanka kod kuće kao sredstva u borbi protiv virusa COVID-19“.

Stada i Hemofarm donirali 150 monitora za praćenje stanja pacijenata

Kako bi pomogli napore institucija, lekara i zdravstvenih radnika koji se danonoćno bore protiv bolesti korona virusa, Štada grupa i njena članica Hemofarm obezbedili su pomoć za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru u vidu 150 monitora za praćenje stanja pacijenata. Donirana oprema od velike je važnosti za rad zdravstvenih radnika tokom praćenja vitalnih životnih funkcija pacijenata koji su na respiratorima i u težoj fazi bolesti.  Ova kompanija odlučila je da donira 110 monitora za praćenje stanja pacijenata nemačkog proizvođača Dreger (Draeger) bolnicama u Srbiji, 30 Bosni i Hercegovini i 10 Crnoj Gori. Reč je o donaciji vrednoj 45 miliona dinara (skoro 400.000 evra) i to upravo zemljama u kojima Hemofarm ima svoje proizvodne pogone.  

Nelt poklanja 30.000 sapuna u apotekama

Kompanija Nelt je pokrenula nacionalnu kampanju u kojoj poklanja 30.000 mini pakovanja Sebamed baby sapuna kupcima u apotekama dr Max i Benu kako bi na adekvatan način, prateći preporuke stručnjaka učinili sve da budemo odgovorni prema sebi i uložimo maksimalan napor da zaštitimo one koje volimo. Tim povodom, magistar farmacije Aleksandra Knežević  govorila je koliko je važna pravilna higijena ruku kao i zaštita kože. Naša koža predstavlja prirodnu zaštitnu barijeru koja između ostalog sprečava prodor mikroorganizama iz spoljašnje sredine. Ona nas idealno štiti ukoliko je potpuno očuvana (intaktna) i nema ranica i oštećenja na svojoj površini. Usled čestih preporuka stručnjaka postali smo svesni da je pravilna i učestala higijena ruku jedna od važnih mera u očuvanju zdravlja tokom pandemije COVID – 19. 

Novartis i Sandoz doniraju 5,4 miliona dinara zdravstvu Srbije

Kako bi pružila prodršku naporima Vlade Republike Srbije u borbi protiv pandemije virusa COVID-19, farmaceutska kompanija Novartis, zajedno sa svojom Sandoz divizijom, donirala je 5,4 miliona dinara kao podršku zdravstvenom sistemu u snabdevanju medicinskom opremom, uključujući zaštitne maske, testove na COVID-19, respiratore i druge medicinske opreme neophodne za zaštitu zdravstvenih radnika i lečenje stanovništva. "U ovom periodu, suočavamo se sa velikim zdravstvenim izazovima koji zahtevaju saradnju i uključenost celokupnog društva – države, privatnog, akademskog i nevladinog sektora, kao i celokupne zajednice. Kroz ovu pomoć želimo da podržimo pre svega naš zdravstveni sistem i zdravstvene radnike koji su u prvoj liniji borbe protiv pandemije i zaštiti zdravlja stanovništva. Ujedno im se zahvaljujemo na posvećenosti koju pokazuju svakodnevno na svojim radnim mestima u trenucima koji su teški za čitav svet", izjavila je Dominika Sefton, generalna direktorka predstavništva Novartisa u Srbiji i Crnoj Gori. 

Henkel uručio donaciju Kruševačkoj bolnici

Kompanija Henkel Srbija donirala je sredstva za higijenu i zaštitnu opremu bolnici u Kruševcu sa ciljem da pruži podršku u borbi protiv koronavirusa. Kruševačkoj bolnici uručeno je 320 komada (688 kilograma) Merix praškastog deterdženta, 1.260 komada (676 kilograma) Mer tečnog deterdženta za sudove, kao i 2.000 pamučnih zaštitnih maski kako bi se pacijentima i lekarima omogućili što bolji uslovi, a u narednim danima Henkel će ovoj zdravstvenoj ustanovi isporučiti i 500 vizira, koji su sastavni deo zaštitne opreme medicinskih radnika. „Kao odgovorna kompanija znamo da je pomoć u ovakvo teškoj situaciji od velikog značaja i verujemo da će naša donacija Opštoj bolnici u Kruševcu biti podstrek i za druge, jer je svaki vid pomoći trenutno veoma dragocen“, istakli su u kompaniji Henkel Srbija.

NIS podržao Er Srbiju u akciji dopremanja pomoći sa 270 tona avio-goriva

Naftna industrija Srbije odlučila je da pomogne herojske napore našeg nacionalnog avio-prevoznika, čije letelice u Srbiju svakodnevno dopremaju medicinsku opremu i vraćaju srpske državljane, i podržala Er Srbiju sa 270 tona avio-goriva. Ovim poklonom kompanija i zaposleni NIS-a ujedno žele da izraze zahvalnost zaposlenima srpskog nacionalnog avio-prevoznika koji su se odmah stavili na raspolaganje državi i građanima Srbije i nesebično se angažovali na vitalnim zadacima za suzbijanje korona virusa u našoj zemlji. Zajedničkom akcijom, NIS i Er Srbija daju pun doprinos naporima Republike Srbije da se suzbije epidemija virusa Covid-19 i da se omogući da pomoć što pre bude stavljena na raspolaganje našim zdravstvenim radnicima i građanima. Svoj doprinos u podršci zajednici aktivno pruža i Klub volontera NIS-a.

Lidl Srbija pomaže Crvenom Krstu

U želji da pomogne građanima u nerazvijenim sredinama da prebrode situaciju izazvanu epidemijom virusa Korona, kompanija Lidl Srbija je Crvenom krstu Srbije donirala potrebne namirnice i higijenska sredstva. Crvenom krstu Srbije, koji se svakodnevno trudi da u vanrednom stanju oni najugroženiji imaju svu potrebnu pomoć, ova kompanija uputila je 10 tona proizvoda u vrednosti od oko 10.000 evra. Za one kojima je to najpotrebnije u Babušnici, Beloj Palanci i Dimitrovgradu, od dela pristiglih namirnica biće napravljeni mesečni porodični paketi, dok će ostatak biti usmeren na jednu od narodnih kuhinja. 

Igrači Sakramento Kingsa donirali medicinska sredstva Srbiji

Igrači košarkaškog kluba Sakramento Kings, Bogdan Bogdanović i Nemanja Bjelica pridružili su se fondaciji Ana i Vlade Divac u pružanju pomoći tokom pandemije, donirajući preko potrebne respiratore, zaštitne maske i druga medicinska sredstva, kako bi pomogli opremanju bolnica i zdravstvenih ustanova koje pružaju intenzivnu negu ljudima koji su oboleli od COVID-19, pozitivne  na koronavirus i visokorizične pacijente u njihovoj domovini. “Inspirisan svima iz NBA lige i ljudima širom sveta koji pomažu onima koji su najviše pogođeni nastalom krizom, bilo mi je vrlo važno da doprinesem da do ljudi u domovini stignu sredstva koja mogu spasiti živote", rekao je Bogdanović. "Želeo bih da se zahvalim hrabrim medicinskim radnicima koji svaki dan brinu o obolelima od COVID - 19. Siguran sam da ćemo zajedno ovo teško vreme, ubrzo ostaviti iza nas.” “Supruga i ja smo ponosni što doniramo neophodna medicinska sredstava i tako pomažemo herojima na prvoj liniji fronta u borbi protiv COVID - 19 i što na ovaj način pomažemo i pacijentima, koji su u bolnicama”, rekao je Bjelica. “Sada su zdravlje i zaštita prioriteti i čast nam je što ćemo pružiti pomoć ljudima u domovini.” “Stravičan uticaj ove globalne pandemije je poražavajući i naša srca su sa svakom osobom koju je ova kriza pogodila”, rekao je Divac. “

Aktiviran SMS broj 7300 za podršku ugroženima u borbi protiv korone

Zahvaljujući organizaciji Catalyst Balkans, građani od danas mogu podržati borbu protiv posledica korona virusa slanjem SMS poruke na 7300, po ceni od 200 dinara sa PDV-om. SMS poruka mora sadržati bar jedan karakter. Pored toga, Catalyst je formirao i platformu covid19.donacije.rs kako bi građani mogli da daju svoj doprinos i onlajn donacijom.  „Ova borba zavisi od svakog od nas i zato smo želeli da omogućimo svima da budu njen deo. Pozivamo sve građane da ostanu kod kuće, a da telefon iskoriste kako bi poslali SMS bilo koje sadržine na 7300 ili na platformi covid19.donacije.rs odaberu projekat koji bi podržali“, izjavio je Miloš Janković iz Catalyst-a.

Carnex donirao 5,5 tona proizvoda Banci hrane za najugroženije

Mesna industrija Carnex donirala je 5,5 tona proizvoda Banci hrane kako bi se obezbedila hrana za najugroženije u epidemiji izazvanoj korona visrusom, saopštila je kompanija. "Banka hrane snabdeva više od 150 raznih organizacija i socijalnih ustanova širom Srbije, koje brinu o deci i mladima sa smetnjama u razvoju ili bez roditeljskog staranja, osobama sa invaliditetom, samohranim majkama/roditeljima, raseljenim licima, porodicama bez primanja, beskućnicima, starim licima, korisnicima narodnih kuhinja, korisnicima sigurnih kuća, nezaposlenima, Romima i mnogim drugima, i sigurni smo da će ova donacija pomoći mnogima od njih”, izjavila je Olivera Papestijević, direktorka marketinga kompanije Carnex. 

МcDonald’s donirao više od 2 miliona dinara u novcu i obrocima

Kompanija McDonald’s je u Srbiji od početka pandemije COVID-19 do danas donirala više od 2 miliona dinara, u vidu novčanih sredstava i obroka. McDonald’s se među prvim kompanijama odazvao pozivu Fondacije „Fond B92“ i Filantropskog foruma Srbije i u periodu od 20. do 31.marta svaki dan donirao, a uz  podršku partnera Donesi.com, i isporučivao je medicinskim radnicima Urgentnog centra Srbije po 100 obroka. Ovaj broj je od 1.aprila povećan na 120. Osim Urgentnog centra Srbije, McDonald’s svakodnevno isporučuje po 20 obroka volonterima Crvenog krsta Beograd, dva puta nedeljno po 20 Happy Meal obroka pedijatrijskom odeljenju dečije bolnice „Dr Olga Dedijer“, a donirao je i jednokratnu donaciju od 200 obroka Licu ulice. Pored toga McDonald’s je bio među prvim kompanijama koje su podržale Privrednu komoru Srbije u naporima da se najstarijim građanima obezbede paketi sa namirnicama i donirao milion dinara za nabavku osnovnih životnih namirnica.

SBB nudi dodatnu pomoć učenicima - Vlada ne odgovara

Kompanija SBB je pre petnaest dana uputila zvaničan dopis ministru prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladenu Šarčeviću, a nakon toga i kabinetu premijerke Srbije Ane Brnabić sa predlogom dodatne pomoći učenicima osnovnih i srednjih škola koji prate nastavu učenjem na daljinu. Kompanija SBB želi da besplatno omogući školskoj deci dodatnu opciju praćenja nastavnog sadržaja u okviru video kluba na digitalnim platformama EON i D3, čime bi učenici dobili mogućnost praćenja svih časova kada god to požele. Učenici bi imali mogućnost i da više puta odgledaju časove ili da pauziranjem preciznije zapišu gradivo. Za ovaj projekat potrebna je saglasnost nadležnog ministarstva, kao i pomoć u objedinjavanju svih video materijala sa snimljenim predavanjima. Ponudu za realizaciju projekta SBB je poslao ministru Šarčeviću još 26.marta, ali do danas nije stigao nikakav odgovor. Obratili su se potom i kabinetu premijerke Ane Brnabić, ali ni oni do sada nisu pokazali interesovanje za realizaciju ovog projekta. Uvereni da bi učenicima osnovnih i srednjih škola opcija gledanja nastave u bilo kom trenutku pomogla u učenju tokom izolacije, SBB javno poziva nadležne u Vladi Srbije da obrate pažnju na dopis i odgovore kako bi postigli dogovor u korist sve naše dece.

Ukinuti PDV na donacije svim donatorima!

Članovi Saveta za filantropiju iz Кoalicije za dobročinstvo uputili su preporuku Vladi Republike Srbije da se svi donatori koji doniraju neoprofitnim organizacijama, udruženjima, fondacijima i zadužbinama oslobode plaćanja PDV-a tokom perioda vanrednog stanja. Neprofitne organizacije i korporativne fondacije u velikoj meri pomažu ugroženom stanovništvu i doprinose suzbijanju posledica epidemije korona virusa. Koalicija za dobročinstvo pozdravlja sve ekonomske mere koje je Vlada brzo donela, ali je neophodno da mera oslobođenja plaćanja PDV-a bude proširena. Trebalo bi da obuhvati sve podjednako - i donatore i primaoce donacija, uključujući i domaće organizacije civilnog društva, koje su angažovane u pružanju pomoći građanima, kako nacionalno, tako i u okvirima svojih lokalnih zajednica. Važnost ove mere za njihovo efikasno delovanje u saniranju negativnih posledica pandemije prepoznale su i brojne druge organizacije i udruženja, poput NALED-a, Američke privredne komore (AmCham), Saveta stranih investitora (FIC) i Digitalne Srbije", izjavila je Ana Košel direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac i dodala da država u programu ekonomskih mera ne bi trebalo da izostavi i podršku udruženjima koja organizuju privrednu delatnost po principu socijalnog preduzetništva, jer ona zapošljavaju teško zapošljive grupe.  

M Enterijer Gradnja - 11 miliona dinara srpskom zdravstvu

Kompanija M Enterijer Gradnja donirala je 11 miliona dinara za nabavku medicinske opreme u cilju podrške naporima za sprečavanje širenja bolesti COVID-19. Prvi deo donacije upućen je nekim od najugroženijih bolnica - Klinici GAK „Narodni front“ u iznosu od 1,5 milion dinara i Bolnici za ginekologiju i akušerstvo KBC „Dragiša Mišović“ u iznosu od 1 milion dinara. Sredstva su usmerena za kupovinu medicinske opreme potrebne za zaštitu od virusa korona i saniranje posledica epidemije. Kompanija je i kroz privatne donacije osnivača donirala iznos od 8,5 miliona dinara za kupovinu 2 respiratora sa pratećom opremom, ključnih medicinskih instrumenata potrebnih zdravstvenom sistemu Republike Srbije u borbi sa najtežim slučajevima bolesti COVID-19. 

Grawe osiguranje doniralo 2,5 miliona dinara za respiratore

Na poziv Vlade Srbije, GRAWE je doniralo 2,5 miliona dinara za kupovinu respiratora i druge medicinske opreme koja se koristi u borbi protiv virusa COVID 19. GRAWE nastavlja sa donacijama koje će biti iskorišćene za nabavku medicinske i prateće opreme neophodne za negu i očuvanje života građana koji su najviše ugroženi epidemijom virusa COVID 19. U saradnji sa Ambasadom Republike Austrije GRAWE je doniralo 1300 zaštitnih maski za zdravstvene radnike koji su u vanrednim okolnostima najviše izloženi riziku. Pored toga, u saradnji sa Ambasadom Austrije i Privrednom komorom Srbije, u toku je i nabavka 230 antibakterijskih nepropustivih dušeka koje će biti predati Upravi za logistiku Vojske Srbije i koji će biti raspoređeni na Beogradskom sajmu ili u Areni, privremenim beogradskim bolnicama. Do sada su realizovane donacije u ukupnom iznosu od 3 miliona dinara. 

Apatinska pivara donirala 7 miliona dinara za borbu protiv pandemije

Apatinska pivara uplatila je Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje sedam miliona dinara kako bi podržala borbu protiv COVID - 19 i omogućila nabavku sredstava neophodnih za lečenje tokom pandemije. Ovom donacijom želimo da damo dodatnu podršku zdravstvenom sistemu i svim hrabrim ljudima koji ulažu napore u suzbijanju korona virusa odolevajući ovom velikom globalnom zdravstvenom izazovu“, rekao je Danilo Pušonja, generalni menadžer Apatinske pivare. Pivara će u narednom periodu kao članica Nacionalne agencije za lokalni razvoj (NALED) opštinama u Srbiji obezbediti i dodatnu podršku kroz donaciju paketa bezalkoholnog piva u vrednosti od 1,2 miliona dinara. Na ovaj način pomoć u robi će stići u opštine širom Srbije. 

OTP banka donirala dostavno vozilo Torlaku

U borbi protiv koronavirusa, OTP banka je donirala Institutu za virusologiju, vakcine i serume Torlak dostavno vozilo u vrednosti preko 3 miliona dinara. Znajući sa kakvim izazovima se suočio ceo zdravstveni sistem naše zemlje, banka je dodatno donirala ukupno 2.650.000 dinara Opštoj bolnici u Sremskoj Mitrovici, Kliničkom centru u Nišu, Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije - Dečije odeljenje, Opštoj bolnici u Subotici i gradu Valjevo, koji prikuplja sredstva za lokalne zdravstvene institucije. Takođe, OTP banka je olakšala svojim klijentima način na koji mogu da doniraju sredstva na zvanični račun RFZO. U ovako teškim okolnostima, dostavno vozilo će za Institut Torlak imati značajnu ulogu u transportu testova na virus COVID-19, i time će direktno pomoći u bržoj i efikasnijoj dostavi rezultata. Vozilo je u potpunosti prilagođeno za ove potrebe i poseduje dodatnu opremu koja uključuje ugrađenu termoizolaciju, rashladni uređaj i termopisač koji beleži temperaturu. Zahvalnost zaslužuju i partneri OTP banke i OTP Leasinga koji su dali svoj doprinos u ovoj donaciji – Relault Nissan Srbija i Reno Sava. Banka je pružila i novčanu podršku Institutu i bolnicama u Sremskoj Mitrovici, Nišu, Subotici i Valjevu, kako bi poboljšali opšte uslove za rad i nabavili neophodnu medicinsku i zaštitnu opremu. 

Više od preduzetnice: Šije maske besplatno i razmišlja o biznis modelu posle korone

Mala novopazovačka krojačka radnja „Sara Home“ do juče je šila posteljinu, peškire i zavese, da bi sa izbijanjem epidemije iz ove male firme izašlo blizu 2000 pamučnih maski. Maske su besplatno dobili domovi zdravlja u Majdanpeku i Novoj Pazovi, bolnice u Starom Slankamenu, Kruševcu i Somboru, Klinički centar i Institut za onkologiju Vojvodine, kao i brojni građani Nove Pazove i okoline. Vlasnica radnje Nataša Treskavica je neposredno po proglašenju epidemije počela da šije maske, koje je poklanjala sugrađanima, kao i zdravstvenim ustanovama: „Ljudi su nam se javljali i tražili da im šijemo maske. Hteli su da ih plate, međutim, ni u jednom momentu nisam želela da nekome naplatim masku. Kako naplatiti nekome nešto što mu štiti zdravlje? Nekada je važnije od svega – pomoći“.

#BudimoSolidarni

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara