Dolazak Apple Pay u Srbiju je potvrda da je infrastruktura potrebna za beskontaktno plaćanje spremna za inovativne servise koje plaćanja čine sigurnijim, jednostavnijim i bržim. Osim što predstavlja dugo očekivan događaj za platnu industriju i korisnike Apple uređaja, dolazak Apple Pay-a je značajan i zbog toga što doprinosi daljoj promociji bezgotovinskih plaćanja.
Naime, iskustva kompanije Mastercard na ostalim tržištima Evrope pokazuju da Apple Pay ima procenat korišćenja od 80% u odnosu na druge mobilne novčanike, a od trenutka lansiranja na tržištu, bilo je dovoljno do dve nedelje kako bi desetine hiljada korisnika digitalizovalo svoju karticu. Naravno, broj korisnika u velikoj meri zavisi i od banaka na domaćem tržištu, koje će ovu uslugu u narednom periodu omogućiti svojim korisnicima.
Prvi Mastercard korisnici koji su dobili mogućnost korišćenja Apple Pay usluge, su klijenti ProCredit banke. Korisnici koji poseduju iPhone, aktivan račun u banci i jednu od Mastercard platnih kartica moći će od sada da koriste Apple Pay za sva plaćanja u fizičkom okruženju, gde god je omogućeno beskontaktno plaćanje, ali i u online okruženju i to sa svih povezanih uređaja, Iphone, Apple Watch, IPad, Mac. Omogućavanje Apple Pay-a za svoje Mastercard korisnike najavila je i OTP banka.
Apple Pay dalji razvoj beskontaktnih plaćanja
Mastercard beskontaktna tehnologija i infrastruktura za beskontaktna plaćanja prisutna je na našem tržištu od 2008. godine. Danas je ona standard jer su korisnici prepoznali prednosti koje ona pruža, kao što su brzina, jednostavnost i lakoća plaćanja uz najviše sigurnosne mehanizme koji štite podatke korisnika.
Prihvatanjem beskontaktne tehnologije, koja je u značajnijoj meri počela da se koristi 2013. godine, postepeno su se stvarali uslovi za korišćenje mobilnih telefona kao sredstva za plaćanje. Koristeći beskontaktnu infrastrukturu zasnovanu na NFC tehnologiji, plaćanje putem mobilnog telefona zasniva se na istom principu kao i beskontaktno plaćanje Mastercard karticom – jednostavnim prislanjanjem telefona naspram POS terminala.
Mobilni telefon kao alternativa plaćanju platnim karticama
Studija o digitalizaciji kompanije Mastercard, istraživanje sprovedeno na tržištima centralno-istočne Evrope, pokazalo je da srpski korisnici usvajaju inovativne metode plaćanja brže i lakše čak i od pojedinih razvijenijih tržišta, pa je tako 87% ispitanika u Srbiji izjavilo da kada razmišlja o korišćenju platnih kartica, ima na umu plaćanje mobilnim telefonom.
Jedna od glavnih prednosti plaćanja putem Apple Pay-a je i ta što telefon ostaje u rukama korisnika, nema potrebe za davanjem kartice prodavcu, kao ni dodirivanjem POS terminala radi ukucavanja PIN koda. Ovo dodatno unapređuje korisničko iskustvo s obzirom na trenutnu situaciju izazvanom pandemijom virusa COVID-19 i potrebom za smanjenje fizičkog kontakta i držanja fizičke distance.
Bezbednost plaćanja Mastercard i Apple Pay
Kada govorimo o bezbednosti, u biti poslovanja kompanija Mastercard i Apple jeste upravo sigurnost korisnika i njihovih podataka. Plaćanje putem mobilnog telefona predstavlja najviši nivo sigurnosti zato što korisnik svaku transakciju može da potvrdi biometrijom, odnosno otiskom prsta, prepoznavanjem lica ili ukucavanjem koda za otključavanje telefona. Kada korisnik odobri izvršenje transakcije, može biti siguran da se vodi računa o njegovoj privatnosti kao i da se podaci ne čuvaju na uređaju, kao ni na Apple serverima. Ovaj visok nivo zaštite podataka omogućen je zahvaljujući Apple bezbednosnoj infrastrukturi i Mastercard MDES tehnologiji koja na taj način štiti svaku transakciju.