E-biznis

E-biznis

eFiskal – sve što je potrebno za vaš biznis

 Prateći potrebe poslovnih korisnika, A1 Srbija je pokrenuo eFiskal uslugu, u skladu sa novom regulativom o e-fiskalizaciji. eFiskal je kompletno rešenje koje će poslovnim korisnicima omogućiti efikasnije poslovanje, optimizaciju troškova kao i ubrzanje poslovnih procesa. U želji da prelazak na novi, digitalni sistem fiskalizacije učini što jednostavnijim i lakšim, A1 Srbija je svoje rešenje u potpunosti prilagodila potrebama korisnika. To znači da, osim kompretnog fiskalnog rešenja, poslovni korisnici imati stalnu korisničku podršku tokom procesa prijave i kasnije pri instalaciji i održavanju. U želji da odgovori na specifične potrebe korisnika, kompanija je ponudila nekoliko rešenja namenjena različitim uslužnim delatnostima.   Tako osnovni A1 eFiskal paket, pored elektronskog uređaja za fiskalizaciju, obuhvata jedinstvenu sertifikovanu A1 aplikaciju za pouzdan i bezbedan prenos podataka Poreskoj upravi, kao i 20 GB interneta. Shodno potrebama, korisnici mogu izabrati jedan od dva uređaja sa ekranom osetljivim na dodir, integrisanim štampačem fiskalnih računa, skenerom bar-kodova i nizom drugih funkcija. Jedan je pogodan za frizerske salone, dostavne servise i trgovinske radnje, a drugi je desktop model sa dva ekrana i zadovoljiće sve potrebe HORECA i maloprodajnog sektora, kao i ostale objekte sa visokom frekvencijom kupaca i velikim brojem proizvoda.Apoteke, dostavni servisi i trgovine mogu se opredeliti za A1 eFiskal plus paket, koji sadrži uređaj koji je pored izdavanja računa može da obrađuje plaćanja svim platnim karticama, eliminišući potrebu za nabavkom dodatnih uređaja i aplikacija za kartična plaćanja. Paketi su i cenom konkurentni, sadrže sve zakonom propisane karakteristike.Zahvaljujući svojoj posvećenosti da pruži najbolje korisničko iskustvo A1 korisnicima uz vrhunska bezbednosna rešenja pruža stabilnu i brzu internet konekciju, da bi svoje poslovanje mogli da neguju i razvijaju. Kvalitet A1 mreže potvrdila su i nezavisna merenja, najpre kompanija Ookla koja je ovu mrežu proglasila najbržom mobilnom mrežom u Srbiji u 2021, a potom i RATEL (Regulatorna agencija za elektronske komunikacije), na čijem nacinalnom benchmarkingu je rangirana kao druga po kvalitetu.  

E-biznis

E-Commerce Asocijacija Srbije dodelila Hot Spot Awards

 MAXI onlajn prodavnica dobitnik je nagrade Food & Beverage Online Store of the Year u okviru Hot Spot eCommerce Awards 2021, u organizaciji e-commerce Asocijacije Srbije.Usled novonastalih okolnosti u godini za nama, sektor hrane i pića bio je u najvećem fokusu, a Food & Beverage Online Store of the Year nagrada namenjena je upravo najuspešnijima iz te oblasti -  kompanijama koje se bave prodajom hrane i pića preko interneta: proizvođačima, dobavljačima, restoranima, barovima.Maxi online na modernoj platformi, izgledom i sadržajem prilagođenoj potrebama modernih kupaca, nudi širok krug opcija u ponudi prehrambenih i neprehrambenih artikala. Veliku pogodnost predstavlja i mogućnost odabira adrese za dostavu, kao i izbor termina dostave koji kupcima najviše odgovara. Kompanija je u prethodnom periodu radila na unapređenju sajta i pogodnosti ponude kako bi kupovina iz fotelje kupcima bila još prijatnija. U okviru Hot Spot eCommerce Awards 2021, kompanije su učestvovale u izboru za 19 nagrada u okviru 3 kategorije: eComm Champions, eComm Branch, eComm Excellence. MAXI online prodavnica odnela je nagradu u kategoriji eComm Branch.

E-biznis

Uspeh digitalizacije i budućnost mikrokreditiranja u Srbiji

Nije preterivanje niti marketinška floskula reći da je u Srbiji prošle godine zaživeo projekat koji je prava digitalna revolucija bankarstva u Srbiji.Donedavno, izdavanje kredita je bio komplikovan i dugotrajan proces koji je zahtevao puno šetanja, strpljenja i vre- mena. Ali sada se to promenilo.U okviru prvog projekta saradnje javnog i privatnog sektora, u ovom obimu, pred- stavljena je usluga eUprave „Moji podaci za banku“. Ova usluga omogućila je da sve papire koje smo do sada sakupljali „pešaka“ - dobijemo digitalno i u toj formi ih prosledimo banci po našem izboru, potpuno automatski. Svi potrebni podaci za izdavanje keš kredita, kartica ili odobrenje dozvoljenog minusa, prosleđuju se bez papira, bez čekanja u redovima i bez gubljenja vremena.Preko eUprave do keš kreditaU prethodnih nekoliko meseci, otkako je usluga preko eUprave aktivna, gotovo1.000 ljudi je digitalno poslalo svoje po- datke u banku. Imajući u vidu da je u Mobi Banci do sada realizovano preko 100.000 onlajn keš kredita, broj od 1.000 građana ne zvuči impozantno, ali sa rastom broja registrovanih korisnika eUprave i ovaj broj će rasti.Mi u Mobi Banci i naši savetnici aktivno radimo na povećanju broja korisnika eUprave. Za sada jedino kod Mobi Banka savetnika, pored Pošte i državnih organa, građani mogu da preuzmu parametre za registrovanje na eUpravu. U prethodna tri meseca, naši savetnici su izdali para- metre za više od 1.200 građana. Verujem da je veliki broj ljudi svestan prednosti eUprave, ali i da postoje ljudi koji će tek otkriti da mogu da apliciraju za dozvolu, termin za dokumenta ili upišu dete u vrtić bez problema.Uspeh ovog projekta u najvećoj meri dugujemo viziji i rešenosti Vlade Srbije i Narodne banke u sprovođenju agende digitalizacije u kojoj je naša zemlja umnogome ispred velikog broja drugih ne samo u Evropi, već i u svetu.Budućnost mikrokreditiranja u SrbijiParalelno sa procesom digitalizacije bankarskog sektora, Narodna banka poka- zala je viziju, efikasnost i brzinu i paketom privremenih COVID mera, uvedenih sa namerom da se pomogne građanima. Na našem primeru se pokazalo da je, pored moratorijuma, građanima od najveće pomoći mogućnost mikrokreditiranja.Trenutno je omogućeno mikrokreditiranje do 90.000 dinara jednom od odluka iz COVID paketa. Zahvaljujući ovoj odluci, u saradnji sa Telenorom, samo u prethodnih godinu dana omogućili smo kupovinu preko 220.000 digitalnih uređaja na rate bez kamate.Imajući u vidu da je prosečna bruto zarada u Srbiji oko 90.000 dinara, a da krediti za uređaje u najvećem broju slučajeva ne prelaze 200.000 dinara, verujemo da je, uz minimalne izmene postojeće regulative, moguće doći do dugoročnog rešenja za mikrokreditiranje.Narodna banka Srbije nesumnjivo će imati ključnu ulogu u daljoj digitalizaciji, koja se pokazala kao neophodan odgovor na izazove budućnosti. Ali, i mi u privatnom sektoru imamo dužnost prema državi i građanima. Zato ne smemo biti pasivni posmatrači, već moramo biti okupljeni oko iste vizije. Samo zajedno možemo da stvorimo usluge po meri građana. Samo nadogradnjom svega što je učinjeno do sada, možemo da odemo korak dalje – da olakšamo život ljudima, ali i širom otvorimo vrata za novu nišu bankarstva koja sa sobom nosi manji rizik i dugoročnu održivost i stabilnost.

E-biznis

Srbija po prvi put bira najbolje e-Commerce kompanije

Sve više kompanija u Srbiji svoje poslovanje bazira, ili značajnim delom realizuje kroz eCommerce, odnosno elektronsku trgovinu.Koliko su u tome uspešne, u kojim branšama, koje su od njih otišle korak ispred ostalih i nametnule se kao lideri – saznaćemo u decembru.eCommerce Asocijacija Srbije, koja okuplja sve činioce digitalnog ekosistema i aktivno radi na promociji elektronskog poslovanja u zemlji, po prvi put organizuje dodelu godišnjih nagrada najboljim kompanijama – HotSpot eCommerce Awards 2021. Pravo na prijavu imaju sve kompanije koje posluju u okvirima eCommerce industrije u Srbiji, bez obzira na polje delovanja.U okviru 3 kategorije biće dodeljena ukupno 21 nagrada najuspešnijim firmama u različitim oblastima. Sve kompanije koje se prijave direktno se kandiduju i za osvajanje glavne nagrade – eCommerce Champion 2021.Prijave su potpuno besplatne i podnose se putem sajta hotspotawards.com, po vrlo jednostavnom principu, zaključno sa 30.novembrom. Sistem glasanja je jedinstven - pored glasova žirija visoko se vrednuju i glasovi publike.Svečana dodela HotSpot eCommerce nagrada održaće se 15. Decembra 2021. u klubu Lafayette u Beogradu

E-biznis

E-commerce inovacije se slave i u godini pandemije

U petak 11.juna, u dvorištu jednog beogradskog lokala, proslavljen je prvi rođendan inovativnog internet portala prodajadelova.rs. Iako je ovaj portal je pokrenut u jeku pandemije prošle godine, godinama unazad je pripremano njegovo lansiranje. Tako, nakon godinu dana dobro postavljenog biznis modela, mogli su da proslave uspeh sa svojim partnerima, dobavljačima, saradnicima, prijateljima!Format ovog druženja bio je dosta neobičan jer je spojio druženje uz ukusne zalogaje i kraft pivo nakon radne nedelje, sa izuzetno korisnim i zanimljivim prezentacijama relevantnih partnera iz oblasti e-commerce-a, logistike i medija, te je ovaj događaj imao veću vrednost za čitav ekosistem ove industrije. Pored domaćina, mladog osnivača ovog portala Nikole Đurovića, zvanicama su se obratili i Aleksandar Zarić, USAID-ov Projekat saradnje za ekonomski razvoj, Ivan Novaković, City Express i Natalija Delić, SAT Media Group.Aleksandar Zarić je predstavio rezultate istraživanja i trendove digitalizacije poslovanja i elektronske trgovine u Srbiji. Pored istaknutog trenda rasta elektronske trgovine sa velikim porastom u pandemiji, istakao je da postoji izuzetno pozitivan trend i percepcije, gde preko polovina privrednika u Srbiji veruje da će elektronska trgovina još rasti. Ono što je još zanimljivije - čak 82% ispitanika ocenjuje web shop jednako važnim ili čak i važnijim od tradicionalnog kanala prodaje.Preduzetnici saglasni: Veb-sajt neophodan za razvoj poslovanjaDirektor USAID Srbija: Za 20 godina Srbija najviše unapredila poslovno okruženjeRazvoj logistike je jedan od najvažnijih segmenata u bilo kom online poslovanju obzirom da je cilj svakog web shop-a da poručeno stigne do kupca u što kraćem roku, istakao je Ivan Novaković iz City Express-a. Takođe je dodato, da je vidljiv porast online kupovine tokom pandemije – da kupovina jednom ili više puta nedeljno raste za čak 22% u odnosu na prethodnu godinu. Iako su dugo prisutni na tržištu i jedan su od lidera, razvoj online kupovine je i ovaj segment industrije naterao na unapređenja procesa, koja su potpuno usmerena samo na zadovoljstvo kupaca poput sms notifikacija ili pick up lokacija koje je prepoznao upravo portal za prodaju auto delova čiji se rođendan slavio.Zanimljivu prezentaciju imala je Natalija Delić iz SAT Media grupe jer se osvrnula na važnost edukacije i transparentnosti ka vlasnicima automobila, a kroz redovno održavanje vozila obzirom da se u Srbiji prevashodno voze polovni automobili, te se popravke svode na zamenu sklopa ili delova. Pojava Internet portala za prodaju auto delova, je doprinela ne samo većoj trasparentnosti na tržištu po pitanju dostupnih brendova i cena, već je omogućila vlasnicima automobila da se na pravi, nezavistan način edukuju o mogućnostima za njihov automobil. Saradnja SAT Media Grupe sa portalom prodajadelova.rs se produbila sjajnim projektom gde se ovaj portal tokom emisije koristio za pretragu delova konkretnog vozila koji se pregledao u emisiji. Na taj način želeli smo da ohrabrimo vozače da mogu da se sa lakoćom i brzinom informišu i pronađu sve što treba.Ispred Prodajadelova.rs obratio se Nikola Đurović, sumirajući kako su svi ovi pozitivni trendovi koje su njegovi sagovornici izneli doprineli da njegov porodični biznis raste u jednoj od najtežih godina za ekonomiju u svetu. Istakao je da primera uspešnih transformacija tradicionalnih industrija u online sferu ima dosta, ali da su kupci i briga o kupcima najvažniji za održavanje tog uspeha. Ovaj inovativni portal može da se ponosi konstantnim rastom broja korisnika, kupaca koji se vraćaju, ali i brojem porudžbina iz meseca u mesec. Pored toga, konstantno rade na unapređenju softvera i procesa rada korisničkog servisa. Mogu da se pohvale i najvećim brojem dostupnih artikla u online radnji koji raste iz meseca u mesec zahvaljujući partnerstvima sa distributerima, kao sistemom podrške kupcima kroz stručan korisnički servis putem chat-a, telefona, društvenih mreža i sl. Nikola je predstavio i neke buduće planove za rast i proširenje poslovanja, ali sa konstantnim fokusom na potrebe kupaca.Bilo je zanimljivo čuti sve ove trendove, zaključke i najave i svakako ohrabruje način na koji uspešni online portali pristupaju potrebama kupaca.

E-biznis

Pet razloga zbog kojih bi trebalo da plaćate telefonima

Zaboravite novčanike - Evo zašto je plaćanje mobilnim telefonima jednostavnije i bezbednijeVećina nas napušta kuću noseći tri stvari: ključeve, novčanik i pametni telefon. Ali za odlazak u trgovinu, ovaj trio je dodatno pojednostavljen razvojem digitalnih plaćanja, te za kupovinu danas su vam potrebni samo ključevi i pametni telefon. Kako, prema nekim istraživanjima, četvrtinu budnog vremena provodimo na telefonima , nije iznenađenje da upotreba mobilnih telefona u cilju plaćanja, postaje sve popularnija u celom svetu.Možda izgleda futuristički, ali sada lako možete videti kako vam svakodnevne aktivnosti postaju malo jednostavnije obavljanjem sigurnih, brzih, beskontaktnih plaćanja pametnim telefonom. Stoga, evo pet razloga zašto da novčanike ostavite kod kuće i razmotrite plaćanje mobilnim telefonima.1. Plaćanje bez dodiraKako je pandemija koronavirusa promenila potrošačke navike širom sveta, jedan od razloga zašto da razmislite o plaćanju pametnim telefonom, jeste smanjenje fizičkog kontakta. Naime, plaćanje mobilnim telefonom vam omogućava da izbegnete dodirivanje bilo čega, osim svog telefona, jer ne morate tipkati PIN na POS terminalu, već je dovoljno samo prisloniti mobilni čitaču.Iz tog razloga je tokom pandemije značajan broj građana u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji i Albaniji probao mobilno plaćanje. Prema podacima regionalnog istraživanja, koje je kompanija Visa sprovela početkom ove godine, u proseku od oko 25 odsto ispitanika počelo je da koristi mobilne telefone za plaćanje tokom pandemije.2. Mobilni novčanici su bržiMobilni novčanici su brži način plaćanja. Nećete trošiti vreme na traženje gotovine po novčaniku. Mobilni telefoni omogućiće brzinu koju poznajemo iz razmene tekstualnih poruka. Da biste koristili uslugu mobilnog plaćanja, potrebno je da proverite sa svojom bankom da li podržava neki od digitalnih novčanika, a potom da u digitalni novčanik svog telefona dodate željenu karticu, ukucavanjem podataka ili fotografisanjem kartice.  Jednom kada postavite mobilni novčanik na svom pametnom uređaju, spremni ste za plaćanje. Kompanija Visa u saradnji sa bankama već godinama pruža uslugu mobilnog plaćanja na Android uređajima u Srbiji, a od prethodne godine je omogućena i korisnicima iPhone pametnih uređaja. 3. Pogodno i jednostavnoJoš jedna prednost mobilnog plaćanja je da sve što vam je potrebno imate na telefonu - čak ni novčanik ne treba da imate kod sebe. Ovo može biti korisno ako hoćete da svratite do neke radnje ili ako samo želite da torbu ili novčanik ostavite kod kuće.Takođe, mobilni novčanik za razliku od stvarnog, fizičkog novčanika, nema ograničenja u pogledu broja kartica koje može „poneti“.4. Bezbedno jeMobilno plaćanje ne samo da je lakše, već što je najvažnije – sigurnije je od plaćanja gotovinom. Naime, kreditne kartice su šifrovane i „skrivene“ iza zaključanog ekrana telefona. Kada registrujete svoju karticu za plaćanja na mobilnom telefonu, vaši osetljivi podaci se zamenjuju virtuelnim brojem računa, sigurno uskladištenim „u oblaku“.Lični podaci kao i podaci o transakciji ne prosleđuju se drugim licima, čak ni telekomunikacioni provajder ne zna podatke o vašoj kartici. Sigurnosna tehnologija tokenizacije, koju koristi Visa, zamenjuje poverljive informacije poput 16-cifrenog broja računa, jedinstvenim digitalnim identifikatorom koji se naziva token. Kada bi neko presreo token, on ne bi mogao da se iskoristi na drugom mestu, servisu ili uređaju, jer predstavlja jedinstveni niz cifara koji nastaje pri svakoj transakciji.Dodatno, PIN broj na mnogim uređajima kao i biometrija - poput vašeg Face ID-a ili Touch ID-a - pruža dodatni nivo sigurnosti mobilnim plaćanjima. U slučaju da dođe do krađe telefona, biometrijski podaci su neodvojivi od korisnika. To znači da niko osim vas, ne može autorizovati transakciju.5. Možete plaćati gotovo svudaNije važno da li ste ispred trgovca u marketu, restoranu ili naručujete hranu od kuće, plaćanje mobilnim telefonima danas je moguće na sve više mesta.  Ukoliko niste sigurni da li trgovac podržava plaćanje mobilnim uređajem, potražite na terminalu simbol za beskontaktna plaćanja, koji se pojavljuje kao bočni Wi-Fi logo, ponekad sa rukom koja drži karticu pored njega. Jednom kada počnete da tražite ovaj logo, videćete ga gotovo svuda. Zato, prilikom sledeće kupovine, bez obzira da li pokušavate da izbegnete dodirivanje POS terminala ili jednostavno ne želite više da nosite gotovinu sa sobom, isprobajte plaćanje vašim pametnim telefonom. Novčanici će vam možda postati prošlost.Inovacije bazirane na veštačkoj inteligenciji za pametnija plaćanja

E-biznis

Onlajn potrošeno 900 milijardi dolara više nego ranije

Kako su zbog Covid-19 pandemije potrošači širom sveta ostali kod kuće, gotovo sve, od namirnica do baštenskih potrepština, kupovalo se onlajn. Prema najnovijem izveštaju Mastercard Recovery Insights, to je rezultiralo u dodatnih 900 milijardi dolara potrošenih na onlajn trgovinu širom sveta tokom 2020. godine. Drugim rečima: udeo e-trgovine je 2020. iznosio približno 1 dolar od svakih 5 dolara potrošenih u maloprodaji, u odnosu na oko 1 dolar od svakih 7 potrošenih tokom 2019.Za trgovce u maloprodaji, restorane i druge velike i male kompanije, onlajn mogućnost prodaje bila je preko potrebana slamka spasa jer je narušena potrošačka potrošnja na fizičkim mestim prodaje, i očekuje se da će otprilike 20-30% globalnog prelaska na digitalne tehnologije uzrokovanog  pandemijom biti trajno. Izveštaj se oslanja na anonimizovane i zbirne podatke o prodajnim aktivnostima obavljenim putem Mastercard mreže, kao i na analizu koju je sproveo Mastercard Ekonomski Institut. Analiza daje dublji prikaz šta ovo znači za svaku pojedinačnu državu i sektore robe i usluge, kako na tržišnom, tako i na prekograničnom nivou. „Dok su potrošači bili kod kuće, njihov novac je putovao daleko zahvaljujući e-trgovini", kaže Briklin Dajer, glavni ekonomista u kompaniji Mastercard i šef Mastercard Ekonomskog Instituta. „Ovo ima značajne implikacije, a zemlje i kompanije koje su postavile digitalno poslovanje kao prioritet nastavljaju da ostvaruju benefite. Naša analiza pokazuje da i najmanje kompanije beleže koristi kada se prebace na digitalne kanale."Iako digitalna transformacija nije ni univerzalna ni konzistentna - zbog geografskih, ekonomskih i razlika u kućnim prihodima - izveštaj otkriva nekoliko ključnih trendova:• Ranije usvajanje digitalnih tehnologija ubrzava razvoj: privrede koje su pre krize bile digitalo razvijenije - poput Velike Britanije i SAD-a - zabeležile su veće dobitke u prelasku na digitalnu trgovinu u domaćem prometu, za koje se takođe čini da će biti trajnije u odnosu na zemlje koje su pre krize imale manji udeo e-trgovine, kao što su Argentina i Meksiko. Azijsko-pacifički region, Severna Amerika i Evropa regije su koje su najsnažnije podsticale usvajanje e-trgovine.• Digitalne pobede koje su ostvarile prehrambene i diskontne trgovine zadržaće se u narednom periodu: Maloprodajni sektori sa osnovnim namirnicama, koji su pre krize imali najmanji digitalni udeo, zabeležili su neke od najvećih dobitaka kako su se potrošači prilagođavali novim okolnostima. Kako se budu formirale nove potrošačke navike i s obzirom na nisku bazu korisnika pre krize, predviđamo da će se 70-80% rasta e-trgovine u segmentu prehrambenih proizvoda zadržati trajno.• Međunarodna e-trgovina porasla je za 25-30% tokom pandemije: Međunarodna e-trgovina porasla je i u obimu prodaje i u broju različitih zemalja u kojima su kupci pravili narudžbine. Kako je mnogo više izbora dostupno, potrošnja na nivou međunarodne e-trgovine porasla je za oko 25-30% od marta 2020. do februara 2021. godine.• Potrošači koriste veći broj e-trgovina, kupujući od onlajn trgovaca i do 30% više: Odražavajući prošireni izbor za potrošača, naša analiza pokazuje da potrošači širom sveta kupuju na većem broju veb lokacija i onlajn prodajnih mesta nego pre. Stanovnici zemalja poput Italije i Saudijske Arabije kupuju u proseku za 33% više sa onlajn trgovina, a za njima slede oni iz Rusije i Velike Britanije.Mastercard Recovery Insigts: trgovinska E-volucija studiju možete pogledati na:https://go.mastercardservices.com/commerce-e-volution-eur-press.

E-biznis

Do novca na računu za manje od 15 minuta

Keš na Klik, nova digitalna platforma Crédit Agricole banke omogućuje klijentima Banke da koristeći potpuno on-line keš kredit dobiju novac na svom računu u rekordnom roku, za manje od 15 minuta, i to bez ijednog odlaska u filijalu. Uz jednostavnost, sigurnost i brzinu ovaj on-line keš kredit odlikuju i veoma povoljne kamatne stope.Jedan od osnovnih postulata poslovanja Crédit Agricole banke je neprekidan rad u interesu klijenata kao i društva u celini. To pre svega znači da Banka konstantno razgovara sa klijentima o njihovim potrebama kako bi za njih razvila jednostavne i sigurne proizvode i usluge. Jedan od najboljih primera je Keš na Klik, on-line keš kredit koji će klijentima uvek biti pri ruci i omogućiti im dodatna sredstva baš u momentu kada im je najpotrebnije.Keš na Klik pomaže klijentima da dođu do novca značajno brže i jednostavnije nego što je to do sada bio slučaj, bez odlaska u banku, štampanja i popunjavanja obrazaca i ostalih stvari za koje je do sada bilo potrebno više vremena. Putem računara ili mobilnog telefona klijentima je na raspolaganju iznos do čak 600.000 dinara na period do 60 meseci uz veoma atraktivne kamatne stope i bez troškova obrade zahteva.Osim Keš na Klik on-line kredita, Crédit Agricole banka već radi na razvoju novih digitalnih rešenja koje su klijenti ocenili kao veoma korisne, a jedna od prvih je on-line dozvoljeni minus.

E-biznis

Virtuelna izložba kompanije VISA ukazala na važnost bezbednosti digitalnih plaćanja

Povodom Međunarodne sedmice podizanja svesti o zloupotrebama kompanija Visa, svetski lider u digitalnim plaćanjima, organizovala je "virtuelnu" izložbu na temu bezbednog plaćanja i sigurnosti na internetu. Učesnici izložbe su promovisali važnost edukacije potrošača o bezbednosti prilikom inovativnih načina plaćanja.Autori izložbe Nebojša Babić, jedan od najuglednijih srpskih fotografa, i Andrej Josifovski Pijanista, arhitekta i čuveni strit artist, stvorili su zanimljiv vizual koji simboliše biometriju, način plaćanja uz pomoć otiska prsta i šablona prepoznavanja lica. Reč je o izuzetno pouzdanim metodama autentifikacije, koje pružaju vrhunsku bezbednost i zaštitu korisnika na internetu. Inspirisane time, nastale su zanimljive fotografije na kojima su se našli glumci Luka Raco i Anja Alač, odbojkašica Milica Tasić, novinarka Nela Bunčić, arhitekta i umetnica Marija Pecić, kao i manekenka Aleksandra Dobrić. Svako od njih je na svojoj Instagram stranici podelio i svojesvrstan rečnik pojmova na temu bezbednosti plaćanja, kako bi dodatno približio ovu temu što većem broju ljudi."Gotovo svakodnevno koristim digitalna plaćanja i veoma mi je važno da u svakom trenutku imam što veći nivo sigurnosti. Primer takve, sigurne, vrste plaćanja je upravo otisak prsta, čiji umetnički prikaz smo stavili u centar vizuala. Dodali smo i "face recognition" šablon, jer nam se dopadaju moderne tehnologije koje doprinose da plaćanje funkcioniše brže, efikasnije i povećavaju bezbednost“, rekao je Nebojša Babić, jedan od najznačajnijih stvaralaca u oblasti fotografije u Srbiji.Edukacija potrošača na temu bezbednosti digitalnih plaćanja je nešto što je prioritet i glavni cilj svih u Visa.“Svima u Visa naši korisnici su na prvom mestu, kao i njihova bezbednost tokom plaćanja. Zato se trudimo da stalno unapređujemo sisteme koji im pružaju sigurnost, ali i da ih informišemo o tome kakve rezultate ostvarujemo na tom planu. Deo tih napora je i izložba koju smo napravili virtuelno, zbog okolnosti u kojima se nalazimo, a gde je u prvom planu biometrijsko plaćanje, sa kojim se ljudi u Srbiji sve više upoznaju. Pritom, nedavno istraživanje koje smo sproveli u regionu je pokazalo da više od polovine ispitanih građana veruje da je prednost biometrije upravo sigurnost, odnosno da su očitavanje otiska prsta i prepoznavanje lica među najbezbednijim metodama plaćanja", rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu, zahvalivši se svima koji su učestvovali u izložbi i pomogli da se na jednostavan način ispriča priča o sigurnosti, koristeći snagu naprednih tehnologija i inovacija.Visa je pokrenula „Sačuvaj i zaštiti - prioriteti digitalnih plaćanja“ kampanju za edukaciju potrošača, čiji je cilj promocija bezbednih načina digitalnog plaćanja. Kampanja se bavi izazovima sa kojima se suočavaju potrošači i pruža savete koji im pomažu da se zaštite od zloupotreba povezanih sa plaćanjem.Neke od ključnih preporuka kompanije Visa za potrošače uključuju kupovinu na poznatim web lokacijama e-trgovine, izbegavanje upotrebe javne WiFi konekcije tokom online plaćanja, traženje „s“ iza „http“ u adresama sajtova kako bi se potvrdilo da nude zaštitu, aktiviranje servisa Verified bi Visa u banci da bi se osiguralo plaćanje putem Interneta, odjava kada se god napušta web sajt, posebno ako se koristi javni računar, da se nikada ne dele podaci o ličnim nalozima na društvenim mrežama, putem e-pošte, telefona...

E-biznis

Da li rad od kuće donosi promene u upravljanju poslovnim podacima?

Inteligentno upravljanje podacima u narednim godinama će postati jedna od najvećih konkurentskih prednosti koje kompanija može da poseduje. Istovremeno, gubitak ili pogrešno rukovanje podacima ili informacijama jedan je od većih rizika s kojim se suočavaju savremena preduzeća, posebno ukoliko uzmemo u obzir GDPR regulativu (svako neovlašćeno modifikovanje podataka spada u opseg regulative).Studija japanske cyber security korporacije Trend Micro pokazuje da 39% zaposlenih pristupa kompanijskim podacima sa svojih personalnih uredjaja. Ovakva istraživanja jasno nam pokazuju da pametni uređaji, kao i aplikacije koje se na njima pokreću, predstavljaju jednu od ključnih slabih karika u lancu sajber bezbednosti. Ne treba posebno naglašavati da se u godini Corone linija između rada od kuće i rada na poslu prilično zamaglila i da kao takva predstavlja izazov za poslovanje kompanija u smislu zaštite podataka i bezbednosti sistema.“Head in the Clouds”Pomenuta Trend Micro studija, pod veoma zanimljivim nazivom “Glava u oblacima”, anketirala je više od 13000 udaljenih radnika iz 27 zemalja, kako bi saznala više o navikama različito raspoređene radne snage tokom COVID-19 pandemije. Više od jedne trećine (36%) ispitanih udaljenih radnika, primera radi, nema osnovnu zaštitu lozinkom na svim ličnim uređajima. Ne treba puno razmišljati da bismo došli do zaključka da treća lica lako mogu da pristupe osetljivim ličnim ili poslovnim informacijama, kao i da postoji niz rizika kao što su lak pristup napadačima koji pokušavaju da probiju pristup ka kompanijskoj mreži.Takođe, tu je dodatni rizik za poslovne mreže koji može nastati posle lockdown-a i nakon masovnog povratka u poslovne prostore, ako se malware pokupi kod kuće i fizički donese u kancelariju kroz nezaštićene lične uređaje, tamo gde je upotreba ličnih uređaja dozvoljena kroz bring-your-own-device (BYOD) praksu. Primera radi, znate li da je prosečno vreme za enkripciju malware-om tipičnog računara 60 sekundi? U mrežnom okruženju taj problem je još izraženiji.Kako reagovati na novu normalnost u informatičkom svetuMožda bi holistički pristup u cyber bezbednosti trebao da bude sličan onom u medicini. U tom slučaju osnova bi bila razumeti sve aktivnosti potrebne za uspešno vođenje kompanije, a preoblikovati pristup cyber bezbednosti tako da minimalno remeti druge sisteme, a da maksimalno štiti osetljive tačke na mreži.Kompanije bi svakako trebale da preispitaju bezbednosna rešenja koja nude zaposlenima, barem onim zaposlenima koji koriste kućne mreže za pristup poslovnim informacijama. Prelazak na informacioni model zasnovan na pojedinim Cloud rešenjima može poprilično da ublaži mnoge rizike rada na daljinu, pritom na vrlo isplativ i efikasan način. Trend Micro je definitivno predvodnik u Cloud Security segmentu. Ova inovativna kompanija sa sedištem u Tokyo-u, kroz svoje proizvode osigurava da kompanijski podaci budu i ostanu bezbedni od malware-a, ransomware-a, phishing-a i ostalih ciljanih napada. O svim proizvodima kao i o njihovom načinu rada možete se detaljno informisati na stranicama proizvođača, a za više informacija kontaktirajte kompaniju Veracomp, koja je lokalni distributer i trening centar za proizvode iz Trend Micro portfolija.