E-biznis

E-biznis

Ko jednom proba onlajn bankarstvo, ne vraća se na šalter

Online bankarstvo je brže, komfornije i sigurnije. Pitanje je samo kada će to većina populacije shvatiti, kao i regulatornog okvira koji treba da stvori uslove da se radi u potpunosti na ovaj način. Epidemija je uticala na nagli porast broja transakcija koje se obavljaju preko kartica, mobilnog i elektronskog bankarstva. Jedan od glavnih razloga za to je sigurnost. Ljudi su maltene preko noći promenili svoje navike. A jednom kad se naviknete na bolje, retko kad se vratite na staro. Jednom kad vidite prednosti digitalnog upravljanja svojim finansijama, nema povratka u poslovnicu i na gotovinu.Nedostajaće vam eventualno novčanik, kao modni detalj. ProCredit banka ima za cilj da postane 100% online banka. O postignutih 99% i o tome kakvu korist od toga imaju klijenti, razgovaramo sa Milenom Dračom koja je na čelu odeljenje za bankarske usluge za fizička lica ProCredit banke. Šta vam je bio najveći izazov u odnosu sa klijentima u prethodnih nekoliko meseci?Klijenti su početkom epidemije brinuli da svoj novac neće moći da podignu jer su pretpostavljali da će se mnoge poslovnice zatvoriti, tako da su povukli velike svote depozita u vrlo kratkom roku. Ovo je nešto što uvek pogađa banke u kriznim situacijama. Ipak, ovaj put se desilo nešto nestandardno, a to je da su klijenti te iste depozite vratili u isto tako kratkom periodu. Zašto? Zato što su shvatili da, za razliku od tradicionalne banke, u banci 21. veka nije bitno da li je poslovnica otvorena ili ne. U ProCredit Zonama 24/7 na bankomatima mogu uvek da podignu svoj novac ili da izvrše uplatu na svoj račun. To je karakteristika modernog bankarstva – vaša sredstva su vam uvek dostupna, ne zavisite od radnog vremena poslovnica.Da li je moguće da odlazak u banku ode u prošlost i da ga online bankarstvo u potpunosti zameni?Uverena sam u to. Što se ProCredit banke tiče, odlazak u banku je već prošlost, posebno u radu sa fizičkim licima. Već nekoliko godina unazad radimo na tranziciji ka modernom bankarstvu. Uveli smo mBanking i eBanking, koji su zamenili komplikovane procedure i papirne naloge. Naše Zone 24/7 omogućavaju klijentima da im keš bude dostupan non-stop, nevezano za radno vreme filijale. Svako ko želi, račun može da otvori putem video poziva, dok se ugovori potpisuju tan code-om. Kartice se uručuju na kućnu adresu, a upravljanje štednim računima moguće je pomoću aplikacije. I ovo je samo jedan deo naše ponude koji olakšava svakodnevnicu klijentima.            Kako su klijenti reagovali na nov oblik komunikacije sa bankom i na online obavljanje platnih transakcija?Kad smo mi krenuli da promovišemo digitalni pristup bankarstvu, to je zaista bila novina na tržištu. Mnogi klijenti su bili oduševljeni inovacijama, dok je dobar deo imao otpor ka promenama, kao što to biva i u drugim sferama života. Međutim, mi smo mnogo resursa uložili u edukaciju naših klijenata i to se isplatilo. Sada su zadovoljni i oni i mi, i svaki sledeći korak ka modernizaciji vrlo rado prihvataju. Mislim da je na nama, finansijskim institucijama i državnim organima da promovišemo modernizaciju. Mi najbolje poznajemo sve njene prednosti. A kad se korisnici jednom oprobaju u modernom bankarstvu, vrlo rado prihvataju dalje inovacije. Dakle, edukacija je najvažnija i u nju se mora uložiti, posebno u početku. Koja usluga je najviše značila klijentima u prethodnim periodu?Rekla bih da to nije jedna usluga zasebno, već čitav online pristup. Znači im to što smo im uvek na usluzi u njihovom telefonu, platformi za elektronsko bankarstvo, putem sajta i našeg profesionalnog kontakt centra, zapravo naše online poslovnice. Naravno, komuniciramo i uživo, ali onda kada oni to žele, a ne zato što moraju da dođu. Na primer, da bismo porazgovarali o stambenom kreditu.  U tome se moderno bankarstvo razlikuje od tradicionalnog – u banku idete ne zato što morate, već zato što želite. Poslednje novine u ProCredit banci su Video identifikacija i Apple pay. Koja vaša online usluga je jedinstvena na našem tržištu?To je nesumnjivo naša Flex štednja. U tradicionalnom bankarstvu, kada stavite novac u banku, podrazumeva se da ste ga se na neko vreme odrekli. U modernom bankarstvu, vi ne čekate svoj novac, već novac čeka vas. I tako dolazimo do Flex štednje. To je moderan oblik štednje koji podrazumeva sledeće: novac koji naši klijenti stave na štednju zapravo mogu da koriste u bilo kom trenutku kada im je taj novac potreban, bez prekida oročenja, a isto tako, mogu na štednju da dodaju novac. I sve to mogu da urade sami, online, bez dolaska u poslovnicu.Da li planirate da uvodite nove online usluge?Naravno, ali bih svakako istakla razvoj usluge web kredita, koja će uskoro biti dostupna svim našim klijentima. To je još jedan pokazatelj da je nama veoma stalo do toga da pružimo što moderniju uslugu jer znamo koliko to olakšava život našim klijentima. Institucionalno smo tome posvećeni – kada to kažem, mislim na posvećenost naših akcionara, menadžmenta i svih odeljenja, od nas koji vodimo biznis, preko pravne službe do IT sektora. S druge strane, regulativa se poslednjih godina zaista menja u pravcu digitalizacije, ali i ProCredit banka radi na tome. Vidimo sebe kao promotere digitalizacije. Učestvujemo u radnim grupama sa drugim finansijskim institucijama, gde diskutujemo o preprekama u daljoj digitalizaciji sa kojima se u praksi susrećemo, analiziramo ih i predlažemo regulatorne izmene. A od onog momenta kada se stvore zakonski uslovi da se nešto radi online, u najkraćem mogućem roku tu uslugu i implementiramo. 

E-biznis

Kešom plaća tek svaki peti stanovnik Srbije

9 od 10 korisnika u Srbiji ima debitnu karticu, dok su pijace i kurirske službe prepoznate kao lokacije gde je potrebno omogućiti plaćanje karticamaU skoro svakom novčaniku naših građana nalazi se po jedna debitna kartica, rezultati su najnovijeg MasterIndex Srbija istraživanja koje je danas objavila kompanija Mastercard. Pored 91% ispitanika koji imaju debitnu karticu, 27% ispitanika poseduje kreditnu karticu, dok 22% njih ima obe vrste platnih kartica.Da se kartice redovno i koriste govore podaci da je svaka treća kartica u upotrebi svakog dana, a još 35% njih se koristi par puta nedeljno. Debitne kartice kao jednostavna, brza i sigurnija alternativa gotovini najviše se koriste za kupovinu hrane i kućnih potrepština (65%), odeće i obuće (42%) i goriva (33%), dok kreditne kartice kao praktičan način za pristup dodatnim sredstvima kada je korisniku to potrebno se najčešće koriste prilikom kupovine odeće i obuće (53%) i nameštaja i kućnih aparata (51%). Zanimljivo je i da su platne kartice sve češći izbor prilikom različitih kupovina, plaćanja i rezervacija na internetu, što je izjavilo 30% korisnika debitnih i 48% korisnika kreditnih kartica.Rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da građani kao najveću prednost kartičnih plaćanja vide jednostavnost korišćenja i mogućnost da svojim sredstvima pristupe bilo kada i bilo gde, dok se petina korisnika odlučuje za konkretnu platnu karticu ukoliko je ona objedinjeno rešenje koje će im omogućiti da plaćaju i u zemlji i inostranstvu, kako na fizičkim lokacijama, tako i na internetu i naravno, pri čemu im je bitno da kartica ima opciju za beskontaktna plaćanja. Imajući u vidu da se 71% ispitanika odlučuje za standardna i beskontaktna kartična plaćanja za iznose preko 4.000 dinara naspram 20% njih koji preferiraju keš, nema sumnje da je razvoj bezgotovinskog društva u Srbiji na pravom putu i da ćemo se u narednom periodu još snažnije oslanjati na savremene platne tehnologije kao način da svim učesnicima u platnom procesu obezbedimo sigurno i besprekorno korisničko iskustvo, izjavila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard. MasterIndex Srbija istraživanje pokazalo je i koje su to inicijative koje bi podstakle korisnike da češće koriste kartice i to su pre svega popusti kod trgovaca (59%), šira dostupnost kartičnih plaćanja (43%), kao i omogućavanje usluge podizanja gotovine prilikom plaćanja karticama (38%) koju je kompanija Mastercard 2019. godine po prvi put predstavila u Srbiji. Čak 48% ispitanika bi želelo da koristi ovu uslugu i da prilikom plaćanja platnom karticom na POS terminalu, sa svog računa podigne i gotovinu u iznosu do 5.000 dinara.Na kraju, pijace su istaknute kao lokacije na kojima bi korisnici voleli da imaju opciju za plaćanje karticama (30%), a među najčešćim odgovorima našle su se i male lokalne radnje (29%), kiosci (27%), javne ustanove i komunalne kompanije (25%) i kurirske službe (24%).O MasterIndex istraživanjuMasterIndex Srbija istraživanje je tradicionalno godišnje ispitivanje navika i potreba aktivnih korisnika platnih kartica u Srbiji. Istraživanje je ove godine sprovedeno po 11. put i obavljeno je tokom septembra i oktobra na reprezentativnom uzorku građana iz cele Srbije starijih od 18 godina.

E-biznis

Future is NOW ove godine uživo online iz Beograda, Zagreba i Sarajeva

U Beogradu, Zagrebu i Sarajevu će se 19. i 20. novembra održati peti po redu  Future is NOW, do sada najveći IT i biznis premium događaj, posvećen korporativnim inovacijama i IT trendovima koji doprinose razvoju poslovanja u uslovima krize.Novonastala situacija, prouzrokovana globalnom krizom, iznenadila je i uzdrmala ceo svet i svakako nije lako izboriti se sa njom. Iz tog razloga, ovogodišnja glavna tema Future is Now konferencije biće posvećena svim vitalnim sektorima kompanija i najboljim primerima i inovacijama kojima se na pravi način možete izboriti sa izazovima u vreme krize, a program konferencije će biti organizovan u vidu interaktivnih onlajn panela na kome će govoriti regionalni lideri i posebnih predavanja najvećih svetskih stručnjaka. Ove godine, konferencija Future is Now pomera svoje granice, a publika iz celog regiona će moći da je prati uživo online, i to iz čak 3 studija u 3 države - Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine!Događaj je namenjen biznis developerima, inovacionim menadžerima, HR i marketing profesionalcima iz različitih kompanija, generalnim direktorima, top menadžmentu, kao i IT profesionalcima.„Svaka kriza može biti i šansa, zato ćemo pokušati da damo što više primera i ideja kako biznis može izaći iz krize kao pobednik. Ovogodišnji Future is Now će biti prilika da se uživo čuju rešenja koja su implementirale najuspešnije kompanije u regionu, i to u interaktivnom online programu kroz radionice, panel diskusije, predstavljanja najinovativnijih poslovnih rešenja, predavanja zanimljivih key note govornika“, izjavio je Miloš Čevizović, programski direktor događaja. Neke od tema panela će biti: 1. Future of Business development and Sales: How to grow in crisis times?2. Role of Marketing and Corporate Communication in managing a systematic crisis 3. Future of internal communication and managing employees in crisis: How to keep teams productive and motivated 4. Future of Legal: Managing Tax, trade and regulatory systems for increase stability and security  5. Future of manufacturing operations: Maintaining production levels with having workers safety at first place?6. Future of Finance: Maintain liquidity and cash flow at optimum in crisis times7. Business Intelligence Solutions for better crisis management 8. Future of Telecom and its vital role of managing business operations 9. Future of Logistics and Supply chain: How to keep running operations and meet every client expectation? 10. How to be innovative and create new products in crisis times? Ne postoji čovek niti kompanija koje nije „dotakla“ kriza, stoga verujemo da će svako pronaći svoje mesto na konferenciji. Prijave su otvorene, a možete se prijaviti putem sajta www.futureisnow.live

E-biznis

Sinergija 20. Digitalno. Oduvek

Sinergija ove godine proslavlja dvadeset godina postojanja u vreme velikih promena. Prilagođavajući se novoj stvarnosti i uzimajući u obzir bezbednost učesnika konferencije, Sinergija 20 biće održana u digit...

E-biznis

Siguran put za digitalnu transformaciju menadžera

Kurs digitalnog marketinga - Professional level Digitalni kanali komunikacije neophodna su podrška biznisu i tome u prilog govori činjenica da je procenat ljudi koji istražuju neki proizvod na društvenim mrežama, pre nego što ga kupe, svake godine sve veći. U Americi ovaj procenat trenutno iznosi 82 odsto, pokazuje Ge shopper reaserch study istraživanje. Važnost digitalnih kanala komunikacije pokazala se i tokom pandemije korona virusa, kada su korisnici počeli da provode još više vremena na društvenim mrežama, a vodeće svetske kompanije su usled različitih restrikcija većinu svojih aktivnosti prebacili upravo na svoje digitalne platforme. Da bi digital bio prava podrška biznisu potrebno je poznavati inovativne alate i razumeti sve procese koje podrazumeva razvoj organizacije i pojedinca u digitalnom okruženju.Zbog toga je agencija Homepage, na osnovu svog dugogodišnjeg rada sa raznim klijentima,  kreirala Kurs digitalnog marketinga - Professional level u okviru svoje platforme Homepage akademije, koji je namenjen vlasnicima biznisa, liderima u organizacijama i profesionalcima koji žele da se usavršavaju u sferi digitalnog marketinga. Kurs digitalnog marketinga - Professional level postavlja standarde i upoznaje polaznike sa procesima koje bi jedna organizacija trebalo da prođe prilikom planiranja svojih aktivnosti na digitalu, iz ugla iskusnih digitalnih stručnjaka. Velika prednost ovog kursa je to što će polaznici imati priliku da sagledaju svoje resurse i mogućnosti u odnosu na digitalnu komunikaciju. Na osnovu svih predavanja, oni će moći da zaključe gde se oni nalaze na lestvici digitalne transformacije, odnosno koja je njihova digitalna zrelost, šta je to što njihovom poslovanju najviše odgovara na digitalnim kanalima komunikacije, ali pre svega biće upoznati sa svim nivoima digitalnih procesa, što će ih učiniti zaista digitalno transformisanim liderima. Za strateški pristup digitalnoj transformaciji i komunikaciji od posebnog značaja polaznicima kursa će biti predavanja Lazara Džamića. Lazar Džamić je tokom svog višedecenijskog iskustva u oblasti marketinga i digitalnog marketinga prepoznat kao jedan od poznatih svetskih digitalnih stratega, a svoje znanje i iskustvo sticao je tokom rada u nekoliko vodećih britanskih agencija i u samom Guglu, gde je imao priliku da sarađuje sa kompanijama poput Procter & Gamble, Unilever, Tesco, Lexus, Visit Wales, Waitrose, GAP, Glenfiddich, Virgin Holidays i mnogim drugim. Predavanja Lazara Džamića, između ostalog, daće odgovore na pitanja šta stvarno znači digitalna komunikacija jedne organizacije, koje su uloge različitih sektora, šta je to mapiranje potrošačke putanje (costumer journey), šta predstavlja Google-ov koncept - Moments that matter. Kurs digitalnog marketinga - Professional level sadrži 240 lekcija i traje šest meseci. Obuhvata i executive i manager level digitalnih aktivnosti, tako da će svi polaznici imati uvid u sve nivoe procesa digitalne komunikacije, od operativnih do strateških.Na kraju, važan deo ovog kursa je TEST Digitalne transformacije koji se polaže online, nakon svih odslušanih online predavanja. Na testu će se proveravati znanje koje su korisnici stekli tokom trajanja kursa, nakon čega će dobiti sertifikat Homepage akademije kao potvrdu svoje digitalne transformacije.Osoba nakon odslušanog kursa dobija široko i sveobuhvatno znanje koje joj omogućava da učestvuje i upravlja svim procesima koji se odnose na digitalne kanale komunikacije, postavlja adekvatne ciljeve i meri rezultate učinjenog.Do kraja septembra traje promotivni period i Kurs digitalnog marketinga - Professional level možete poručiti po 30% nižoj ceni na platformi Homepage akademije. 

E-biznis Onlajn trgovina

E-commerce kao ključ za dodatni uspeh preduzeća

Online panel srpske asocijacije menadžera – trendovi elektronske trgovine u srbijiElektronska trgovina u Srbiji ima potencijal, budućnost i u vreme pandemije pokazalo se koliko je ovaj segment neizostavan deo poslovanja. Mala i srednja preduzeća povećavaju za 30 odsto svoj bilans uspeha ukoliko imaju e-prodavnice. U e-commerce poslovanju kvalitet usluge je sve bolji, a kupci jačaju poverenje u ovaj način kupovine - samo je deo zaključaka sa online panela „Trendovi elektronske trgovine u Srbiji – e-commerce kao ključ uspeha u novim vremenima“ u organizaciji Srpske asocijacije menadžera. Razgovor je vodila Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a. Snimak konferencije možete pogledati na linku: https://www.youtube.com/watch?v=ThgDZpxiZts„Elektronska trgovina u Srbiji iako pokazuje značajan rast i potencijal, još uvek ima puno prostora za razvoj i neophodno je podsticanje pozitivnih trendova u ovoj oblasti“, izjavila je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić, u uvodnom obraćanju na onlajn konferenciji. Matić je navela da je u prethodne tri godine vrednost realizovanih transakcija u e-komercu porasla za 300 odsto, dok je tokom uvođenja vanrednog stanja usled pandemije većina trgovaca zabeležila rast e-trgovine od 50 do čak 300 odsto, a nakon ukidanja vanrednog stanja zadržala porast od oko 100 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. „Prateći trendove verujem da će se rast e-trgovine nastaviti kako zahvaljujući već redovnim e-kupcima, tako i pojavljivanjem novih kupaca koji se sada upoznaju sa sigurnošću i kvalitetom onlajn trgovine, ali i trgovcima koji sve više otvaraju onlajn kanale prodaje“, istakla je Matić.Prema istraživanju USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj, jasno je potvrđeno da je stopa rasta kompanija koje imaju web shop i e-commerce kao opciju znatno veća od prosečnog rasta kompanija u Srbiji, odmah iza rasta kompanija koje su i izvoznici i imaju opciju online kupovine. „Ogromna većina smatra da je e-commerce bitan i da će rasti i globalno i u Srbiji. Put ka digitalnoj ekonomiji bio je dobar, nužan i neizbežan i pre pandemije. Pravila socijalnog distanciranja samo su ga učinili hitnijim. Ono što je bilo ranije na dugoročnom planu i što kompanije nisu prepoznavale da treba da se uradi danas i juče, sada je došlo kao ključ nekog poslovanja. Više od trećine ispitanih privrednika između marta i juna smatraju da je okretanje digitalnim solucijama, naročito e-commerce rešenjima, za oporavak, preživljavanje i bolje podnošenje posledica pandemije izuzetno bitno. Iako postoji problem nedostatka informacija i na strani privrede i na strani potrošača, ono što je donelo vetar u leđa ideji da e-commerce jeste ključ za rast privrede u Srbiji je i činjenica da je privreda imala dobra iskustva, a 85 odsto kupaca je bilo prezadovoljno i nisu imali problema“, kaže Dragana Stanojević, direktorka, USAID-ov Projekat saradnje za ekonomski razvoj.Postojale su velike predrasude i nepoverenje građana u e-trgovinu i u skladu s tim Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je u saradnji sa USAID programo za ekonomski razvoj izdao vodiče za e-trgovinu, koji otklanjaju sumnje u online trgovinu. Jedna od glavnih poruka Vodiča je da postoji razlika kad se kupuje online kod registrovanih prodavnica, onih koje nude opciju online plaćanje u odnosu na to kad se kupuje bez prethodnog istraživanja i kod nepoznatih prodavaca.„Neosporno je da je prelazak na digitalno poslovanje ubrzan i neophodan. Kako bi se zadovoljile potrebe postojećih, ali i čitave nove generacije digitalno naprednih potrošača, a uz izbegavanje rizika da novčani tokovi završe u sivoj zoni, potrebna je veća saradnja javnog i privatnog sektora na edukaciji, kao i osmišljavanje podsticaja koji će dodatno pogurati bezgotovinsko poslovanje. Važno je paralelno se fokusirati na sve učesnike u platnom sistemu jer je lanac uvek jak onoliko koliko i njegova najslabija karika i zato mi u kompaniji Mastercard radimo na tome da sigurna plaćanja budu integrisano dostupna korisnicima onda i tamo gde su im zaista potrebna u cilju stvaranja jednog glatkog korisničkog iskustva“, zaključio je Nikola Mehandžić, direktor poslovnog razvoja za tržišta Zapadnog Balkana u kompaniji Mastercard.Poslednjih meseci je e-commerce postao kiseonik privrede.„Imali smo trgovce koji su bili spremni na ono što nas je sačekalo, ali imamo i puno onih koji nisu verovali. Ono što se desilo je rast, a što je mnogo važnije jeste da su kupci probali da kupuju online, preživeli su i ostali tu sa nama. Moramo da zajedno radimo na tom eko sistermu na prodaji, ali i zadovoljstvu kupaca. E-commerce možemo porediti sa rudnikom, morate da uđete u dubinu, radite na procesima, digitalnoj transformaciji, timovima, partnerima u smislu digitalnih platformi, kao i u segmentu plaćanja i logistike. Apel za sve one koji su eventualno propustili prethodni talas, da uđu u ovaj segment, imamo rast od 100 odsto, kupci ostaju. E-commerce nam se uveliko dešava i na nama svima je da se procenti još povećaju“, kaže Zorana Milidrag, predsednica, eCommerce Asocijacija SrbijeMikroelektronika izvozi oko 99,8 odsto svojih proizvoda, prodaje u 140 država, a Nebojša Matić, CEO ove kompanije smatra da je kompletan proces e-commerca transparentan i nije problematičan. „Bili smo među prvima koji su 2000. godine imali ovakav šop. Oko 50 odsto proizvoda prodajemo preko online prodavnice i 50 odsto preko distributera. Bili bismo u strahovito lošoj situaciji da ne postoji online prodaja, ona je integrisana u naš poslovni model. Zahvaljujući online načinu poslovanja, mi smo, u lošoj pandemijskoj situaciji bez problema radili, i proizvodili i prodavali. Kada je o sigurnosti reč, naša praksa pokazuje da smo za svih 15 godina imali samo pet prevara. Online poslovanje ne treba da bude tema. Savet malim kompanijama da ne kreću odmah u komplikovane procese i rešenja, već da postepeno grade svoje prisustvo na internetu“. Srpska asocijacija menadžera najavljuje nove online događaje i pružanje informacije, saznanja i podrške poslovnoj zajednici, sa posebnim fokusom, pored očuvanja biznisa i poslovanja, na pripremi kompanija da što spremnije dočekaju period oporavka nakon krize.

E-biznis

Raiffeisen banka ponudila prvu metalnu Visa karticu u Srbiji

Raiffeisen banka je klijentima u Srbiji ponudila uslugu privatnog bankarstva, pridruživši se tako drugim bankama u grupaciji koje već nude ovu ekskluzivnu bankarsku uslugu. Ona nosi naziv osnivača, Fridriha Vilhelma Rajfajzena, a podrazumeva privilegovanu uslugu zasnovanu na želji da se sa klijentima grade dugoročni odnosi koji garantuju potpunu privatnost, sigurnost i transparentnost. Individualnost u pristupu, investiciono savetovanje, planiranje ličnih finansija klijenta, te traženje sveobuhvatnih finansijskih rešenja - odlike su koje privatno bankarstvo Raiffeisen banke razlikuju od ostalih na našem tržištu.Proizvod koji se posebno ističe u bogatoj lepezi usluga privatnog bankarstva jeste apsolutna novina na našem tržištu - prva platna kartica izrađena od metala! Reč je o Visa Infinite debitnoj kartici, kreiranoj u saradnji sa kompanijom Visa, koja predstavlja jednu od najprestižnijih kartica u svetu. Visa Infinite kartica Raiffeisen banke namenjena je pre svega klijentima privatnog bankarstva i za njih je potpuno besplatna. Ovu karticu, međutim, mogu imati i svi klijenti Raiffeisen banke koji žele da budu među malobrojnima u našoj zemlji koji će u svom novčaniku imati prvu metalnu karticu na tržištu.Visa Infinite kartica omogućava sigurna plaćanja na prodajnim mestima u zemlji i inostranstvu, kao i na internetu. Među specijalnim pogodnostima koje kartica nudi izdvajaju se: putno osiguranje za vlasnika kartice i članove njegove porodice, pristup aerodromskim ložama u preko 450 gradova širom sveta, pristup brzom prolazu i privilegovanom ček-inu na više od 270 aerodroma, specijalni popusti i VIP tretman u više od 900 hotela širom sveta, kao i popust za kupovinu na brojnim prodajnim mestima. Uz sve to, ova kartica obezbeđuje i dodatna osiguranja vezana za neovlašćeno korišćenje i krađu kartice, gubitak i kašnjenje prtljaga i sl. Pored navedenih benefita za vlasnike Visa Infinite kartice, posebno treba izdvojiti takozvanu uslugu konsijerža koju banka pruža u saradnji sa kompanijom Visa, a koja obezbeđuje pomoć u organizaciji putovanja i rezervaciji smeštaja u luksuznim hotelima, podršku pri kupovini karata za različite manifestacije, pa čak i prilikom organizacije raznih događaja, porodičnih i ostalih proslava... Usluga konsijerža je  korisnicima dostupna 24 časa, 7 dana u nedelji. Više informacija o usluzi privatnog bankarstva, kao i pogodnostima za korisnike Visa Infinite kartice može se pronaći na stranici: https://fwr.raiffeisenbank.rs/privatno-bankarstvo.

E-biznis

Mobi Banka: Pola miliona korisnika u šestoj godini poslovanja

Mobi Banka otvorila je pola milioniti tekući račun, čime je još jednom potvrdila da je jedna od najbrže rastućih mobilnih i onlajn banaka u regionu.U šestoj  godini poslovanja banke, ubrzani rast dolazi kao rezultat još bolje saradnje sa Telenorom, sa kojim pored zajedničke vizije, dele i istog vlasnika - PPF grupu, jednog od vodećih evropskih investitora u oblasti telekomunikacija i bankarstva. „Mobi Banka i Telenor povezani su još čvršće kao deo iste porodice. Istovremeno, mi smo deo mnogo porodica u Srbiji i zbog svih njih, naša parola je - nema stajanja u ostvarenju vizije humanog i boljeg bankarstva“, rekla je Marija Popović, predsednica izvršnog odbora Mobi Banke. Popović je naglasila da rast Banke, tržišta, ali i sigurnost finansijskog sistema i građana ne bi bila moguća bez Narodne banke Srbije, koja iz godine u godinu podiže lestvicu u inovativnosti i otvorenosti među centralnim banakama iz celog sveta.„Današnjih pola miliona koje proslavljamo nije samo broj tekućih računa već pola miliona građana Srbije koji su se opredelili za bankarstvo nove generacije, kreirano za korisnika i njegove potrebe. Zbog svih njih, i onih koji tek dolaze, u daljem radu bićemo pouzdan partner Narodne banke i nalazićemo načine kako da kompleksne bankarske poslove pretvaramo u jednostavna rešenja“, dodala je predsednica izvršnog odbora. Jubilarni, pola milioniti korisnik je Sonja Stefanović, prosvetna radnica iz Pirota, koja je ovom prilikom na poklon dobila Samsung S10+ i godinu dana besplatnog korišćenja viševalutnog Progresiv računa, koji omogućava niz usluga uz povoljne naknade. „Moja cela porodica je u Telenoru od kako je Telenor u Srbiji. Nedavno sam čula za kampanju Sjajan spoj i došla da otvorim račun u Banci kako bih iskoristila sve benefite koje zajedno pružaju Banka i Telenor. Prijatno ste me iznenadili ovim poklonima i radujem se da iskoristim sve funckionalnosti Banke, koju ću vrlo rado preporučiti i svojim prijateljima“, izjavila je korisnica. Prateći dinamičan rast broja klijenata, Mobi Banka je u 2019. godini uvećala svoj kapital preko dva puta, u poređenju sa prethodnom godinom, i u društvu najboljih u 2020. nastavlja sa inovacijama i transformacijom bankarstva. Od osnivanja u Mobi Banci izvršeno je preko 50 miliona transakcija, od čega skoro 35 miliona plaćanja karticama, 6,5 miliona na bankomatima u dinarima i evrima, plaćeno je gotovo 1,6 miliona računa na klik, a bezgotovinski prenos novca na broj telefona ili imejl realizovan je preko 2,6 miliona puta. 

E-biznis

mKeš OTP banke Srbija

OTP banka Srbija je tokom pandemije ostala posvećena inovacijama, kako bi digitalizovala svoje usluge i proizvode i omogućila dalji razvoj beskontaktnih i digitalnih servisa u našoj zemlji. Ovog meseca, banka je lansirala mKeš – opciju koja klijentima omogućava da preko svog mobilnog telefona realizuju dinarski keš kredit sa fiksnom kamatnom stopom, potpuno online u okviru m-bank aplikacije.Brzo i jednostavno, odabirom opcije mKeš klijent unosi iznos kredita, bira period otplate i popunjava ostala obavezna polja kako bi imao kalkulaciju i definisao parametre koji mu najviše odgovaraju. Potom se odvija preuzimanje nacrta dokumenata potrebnih za odobrenje kredita, a zatim se potvrđuje davanje saglasnosti banci za dobijanje izveštaja Kreditnog biroa. Ako je klijent saglasan, nastavlja dalje i prenosi svoja potrebna dokumenta (ličnu kartu, potvrdu o zaposlenju i sl.), čime je zahtev za kredit potpuno kompletiran. Tada stiže finalno odobrenje, klijent preuzma sva konačna dokumenta i saglasi se elektronski - unosom svog PIN-a, i novac vrlo brzo stiže na račun!Sa istim ciljem, OTP Banka je nedavno svim korisnicima iPhone, Apple Watch, iPad ili Mac uređaja, omogućila Apple Pay - beskontaktno plaćanje MasterCard platnim karticama banke. Za korisnike Android operativnog sistema na raspolaganju ostaje mCard „mobilni novčanik“ koji omogućava plaćanje na POS terminalima, bez upotrebe keša.Takođe, na sajtu banke se nalazi 10 važnih saveta za bezbednije i odgovornije postupanje tokom pandemije uz pomoć beskontaktnih i digitalnih servisa OTP banke.

E-biznis

Digitalna plaćanja u doba pandemije

Nakon proglašenja globalne pandemije, korisnici širom sveta suočili su se sa brojnim promenama u obavljanju uobičajenih svakodnevnih aktivnosti. Jedna od njih je svakako način na koji kupuju i plaćaju. Kućna izolacija, fizička distanca i smanjenje fizičkog kontakta prouzrokovala je promene u dnevnoj rutini korisnika, pa je tako istraživanje kompanije Mastercard o navikama potrošača u izolaciji sprovedeno u maju ove godine pokazalo znatan porast online kupovine.Na fizičkim mestima prodaje korisnici sve više biraju beskontaktno plaćanje, a glavni razlog tome je činjenica da kartica tada ostaje u rukama korisnika. Plaćanje se vrši brzo i jednostavno, čime se smanjuje vreme zadržavanja na kasama i samim tim čini da se korisnik oseća sigurnije nego prilikom upotrebe gotovine. Dodatno, ukoliko je račun koji se plaća u vrednost do 4000 RSD, nema potrebe za unošenjem PIN koda odnosno dodirivanjem POS terminala.Mastercard beskontkatna infrastruktura koja je na srpskom tržištu lansirana 2008. godine, danas je postala standard za srpske korisnike. U uslovima bezbednosnih mera koje su postale nova normalnost, beskontaktna plaćanja postaju rasprostranjenija. Pokrivenost srpskog tržišta beskontaktnim POS terminalima danas iznosi 97%, pa je na taj način korisnicima omogućeno da na skoro svim  prodajnim mestima mogu da plate na ovaj brz, praktičan i siguran način.Prema podacima prošlogodišnje Mastercard  Studije o digitalizaciji 87% ispitanika u Srbiji u mobilnom telefonu vide najbolju alternativu plaćanja platnom karticom, zbog višeg nivoa sigurnosti iz dva razloga. Prvi je biometrija kao najviši nivo autentifikacije transakcija, koja podrazumeva da korisnici prilikom plaćanja mobilnim telefonom, zaduženje svog računa odobravaju na osnovu prepoznavanja otiska prsta ili lica, kao i ukucavanjem koda za otključavanje njihovog mobilnog telefona. Drugi razlog je činjenica da telefon ostaje u rukama korisnika sve vreme što pruža veći osećaj sigurnosti za samog korisnika jer omogućava potpuno beskontaktno plaćanje, bez ukucavanja PIN-a kao i fizičku distancu i smanjenje fizičkog kontakta.  Sa dolaskom Apple Pay i Mastercard korisnici koji poseduju iPhone telefone, dobili su priliku da plaćaju na brz, siguran i jednostavan način, a srpsko tržište je postalo 51. tržite na kojem je ova usluga omogućena što predstavlja veliki korak u pogledu razvoja mobilnih plaćanja u Srbiji. Besprekorno korisničko iskustvo i sigurnost podataka korisnika koju obezbeđuju Apple i Mastercard tehnologija tokenizacije su razlog zašto veliki broj korisnika digitalizuje svoje kartice u vrlo kratkom periodu od trenutka lansiranja ove usluge na tržištu.U Srbiji korisnici Mastercard kartica izdatih u ProCredit ili OTP banci mogu da koriste Apple Pay novčanik, a nakon što digitalizuju svoju karticu u okviru Wallet aplikacije, svoj iPhone ili drugi povezani uređaj mogu da koriste za plaćanja na fizičkim mestima prodaje, online i u okviru aplikacija na bezbedan i praktičan način. Sigurnost i bezbednost korisnika predstavljaju prioritet u poslovanju kompanije Mastercard, a potrebe korisnika su središte svih proizvoda koje kompanija razvija. Zato Mastercard u saradnji sa partnerima nastavlja da razvija rešenja od kojih korisnici dobijaju maksimum i čine da se oni osećaju zaštićeno kada se radi o njihovim podacima.

E-biznis

Mobi Banka i Telenor: „Sjajan spoj“ za povoljniji tekući račun i još više interneta

Telenor i Mobi Banka pokrenuli su zajedničku platformu „Sjajan spoj“, koja će omogućiti posebne pogodnosti zajedničkim klijentima – uz veće uštede i još više saobraćaja. Korisnicima je u okviru ponude na raspolaganju dodatni gigabajt besplatnog interneta, 50 odsto popusta na održavanje tekućeg računa, ali i još povoljniji kurs u onlajn menjačnici Mobi Banke za iznose do 3000 evra. „Sjajan spoj“ rezultat je još čvršće povezanosti Mobi Banke i Telenora i predstavlja nastavak veoma uspešne saradnje na projektu kupovine mobilnih uređaja na kredit, koja traje gotovo šest godina. „Krediti za kupovinu mobilnih uređaja predstavljaju okosnicu naše saradnje sa Telenorom, ali naša veza ovim projektom postaje još dinamičnija. Delimo viziju našeg zajedničkog vlasnika PPF grupe i uvereni smo će ovaj projekat biti uspešan kao i prvi, zahvaljujući kome smo kreditirali kupovinu više od pola miliona savremenih uređaja u iznosu većem od 160 miliona evra. Kredit za kupovinu uređaja na rate predstavlja neprocenjiv benefit za naše korisnike, građane Srbije, i veliki impuls razvoju digitalizacije u zemlji“, rekla je Marija Popović, predsednica Izvršnog odbora Mobi Banke.Popović je dodala da se zahvaljuje i Narodnoj banci Srbije, koja prepoznaje inovativne bankarske proizvode i na taj način podstiče rast i razvoj celog tržišta u interesu svih građana, i to uz visok stepen zaštite korisnika finansijskih usluga. „Saradnja Telenora i Mobi Banke traje već nekoliko godina i pokazala se kao veoma uspešna. Banka je razvila niz inovativnih usluga na tržištu, poput plaćanja na broj mobilnog telefona ili imejl, transakcije na bankomatima bez korišćenja kartica i, jedna od poslednjih u nizu, plaćanje putem IPS QR koda. Očekujemo da će najnovija platforma Sjajan spoj dodatno unaprediti iskustvo naših zajedničkih korisnika“, kaže Saša Filipović, Izvršni Komercijalni direktor u Telenoru. „Sjajan spoj“ mogu da aktiviraju svi korisnici koji ispunjavaju uslove u aplikaciji „Mobi banke“. Pored benefita, korisnici koji aktiviraju ovu ponudu potencijalno mogu da ostvare značajnu godišnju uštedu. Na primeru korisnika Progresiv računa, u pitanju je približna vrednost godišnje uštede veće od 65 evra. Više o ovoj kampanji, kao i o eventualnim novitetima, možete pročitati na internet stranici Banke.

E-biznis

Mobilni telefon – siguran metod beskontaktnog plaćanja

Ubrzan način života, pronalaženje načina da svakodnevne aktivnosti i obaveze obavimo jednostavno i praktično uz trenutne uslove koji zahtevaju fizičko distanciranje i smanjenje fizičkog kontakta, doprinelo je tome da beskontaktna plaćanja postanu ne samo rutina već i neophodnost kako među korisnicima, tako i među trgovcima. Beskontaktno plaćanje je prethodnih godina postalo standard na srpskom tržištu, a dolaskom Apple Pay-a beskontaktna plaćanja, sada putem mobilnih telefona, dodatno dobijaju na značaju. Korisnicima Mastercard kartica u Srbiji koji su klijenti ProCredit i OTP banke od nedavno je dostupan Apple Pay kao siguran, jednostavan način beskontaktnog plaćanja putem mobilnog telefona ili drugih povezanih uređaja. Brzina i jednostavnost plaćanja pružaju besprekorno korisničko iskustvo, tako da se može reći da su to osnovne prednosti, ali najvažnija jeste svakako visok nivo zaštite podataka koju pružaju Apple-ovi bezbednosni mehanizmi i Mastercard tehnologija tokenizacije.„Kao kompanija koja se bavi procesiranjem podataka o transakcijama širom sveta, Mastercard pruža najviši nivo sigurnosti i bezbednosti podataka korisnika. Zahvaljujući naprednoj Mastercard MDES tehnologiji tokenizacije svaka fizička kartica koja se koristi u okviru Apple Pay mobilnog novčanika pretvara se u digitalizovani jedinstveni token koji štiti transakcije prilikom plaćanja u fizičkom, ali i online okruženju“, izjavila je Jelena Ristić direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.  Savremeni mobilni uređaju imaju tehnološke karakteristike koje podržavaju autentifikaciju biometrijom, putem otiska prsta ili prepoznavanjem lica. Korisnici su se već navikli na mogućnost otključavanja mobilnog telefona ili aktiviranja nekih drugih funkcija na svom mobilnom telefonu koristeći biometriju, a od sada mogu da odobravaju transakcije upravo na taj način. Na taj način korisnik je siguran da niko neovlašćen ne može pristupiti njegovim novčanim sredstvima i zato autentifikacija putem biometrije trenutno predstavlja najviši nivo zaštite podataka korisnika prilikom beskontaktnog plaćanja. „Kao banka koja je najviše odmakla sa digitalizacijom na srpskom tržištu, drago nam je da smo u partnerstvu s Mastercard-om svojim klijentima obezbedili plaćanje koje nikad nije bilo jednostavnije i lakše. Sve što je potrebno je da korisnik približi svoj iPhone ili Apple Watch naspram POS terminala i izvrši beskontaktno plaćanje koje prethodno verifikuje otiskom prsta ili prepoznavanjem lica“, dodao je Ivan Smiljković, član izvršnog odbora ProCredit banke. ,,Uvođenjem Apple Pay funkcionalnosti među prvima u Srbiji, nastavljamo da inoviramo ponudu banke kako bismo klijentima obezbedili sigurnija plaćanja i vrhunsku jednostavnost koju očekuju korisnici Apple aplikacija. Nakon što je beskontaktno plaćanje postalo dostupno na većini prodajnih mesta, naš cilj je da svaki naš klijent to može da obavi digitalnom karticom na svom smartfonu. Sada i svi mi koji koristimo iPhone imamo mogućnost da kupujemo lako, beskontaktno i bezbednije uz Apple Pay i Mastercard karticu OTP banke”, izjavio je Vuk Kosovac, član izvršnog odbora OTP banke.Mastercard korisnici mogu biti bezbrižni kada plaćaju beskontaknto putem Apple Pay servisa jer se njihovi poverljivi podaci sa kartice ne čuvaju na Apple serverima, kao ni na bilo kojem drugom uređaju, već se za svaki dati uređaj dodeljuje jedinstveni broj enkriptovan i bezbedno sačuvan u sigurnom elementu na uređaju na sertifikovanom čipu koji predstavlja industrijski standard. Znajući da ih štiti inovativna Mastercard i Apple tehnologija korisnici mogu da plaćaju putem svog mobilnog telefona ili drugog povezanog uređaja brzo, jednostavno i sigurno i na taj način dožive neprocenjivo korisničko iskustvo beskontaktnog plaćanja. 

E-biznis

OTP banka omogućila plaćanje putem Apple Pay-a

OTP banka Srbija je od 21. jula 2020. godine, uz podršku kompanije Mastercard, omogućila svojim klijentima da plaćaju putem Apple Pay-a. Uz veću sigurnost, bezbednost i zaštitu podataka prilikom plaćanja putem Apple uređaja, klijenti OTP banke sada mogu da plate na prodajnom mestu bez razmene platne kartice ili gotovine sa prodavcem i bez dodirivanja POS terminala rukama. Dovoljno je da klijent koji koristi iPhone ili Apple Watch prinese svoj prenosni uređaj POS terminalu i na taj način obavi beskontaktno plaćanje. Klijent može biti siguran da jedino on ima mogućnost plaćanja Apple Pay aplikacijom jer svoj uređaj otključava ili biometrijskom autentifikacijom kao što su otisak prsta i prepoznavanje lica vlasnika, ili ukucavanjem svog koda za otključavanje uređaja.Na taj način Apple Pay pruža mogućnost plaćanja robe i usluga uz održavanje fizičke distance i minimalnog kontakta sa drugim ljudima, na svim prodajnim mestima gde je omogućeno beskontaktno plaćanje platnim karticama. Pored plaćanja na prodajnom mestu, olakšana je i kupovina na internetu. Bilo da se onlajn plaćanje vrši unutar neke od aplikacija ili na pretraživaču Safari, korisnici iPhone-a, iPad-a ili Mac-a koji kupovinu obavljaju Apple Pay-om ne moraju da kreiraju nalog niti da ponovo unose podatke svoje platne kartice i podatke o mestu dostave. Sigurnost i zaštita podataka predstavljaju srž saradnje OTP banke sa kompanijama Mastercard i Apple. Uvek kada koristite svoju Mastercard® platnu karticu OTP banke u okviru Apple Pay mobilnog novčanika, stvarni broj vaše kartice se ne čuva ni na uređaju niti na Apple serverima. Umesto toga, za dati uređaj se dodeljuje jedinstveni broj koji je enkriptovan i bezbedno sačuvan u sigurnom elementu na sertifikovanom čipu uređaja koji je kreiran da bezbedno čuva informacije, što predstavlja industrijski standard.Sve što klijenti OTP banke treba da urade, je da u svom iPhone-u pokrenu aplikaciju Wallet, izaberu znak “+” i prate dalje korake za dodavanje Mastercard® kreditne ili debitne kartice. Čim korisnik doda svoju karticu na svoj iPhone, Apple Watch, iPad ili Mac, odmah može da počne da koristi uslugu Apple Pay na svom uređaju. Pritom, korisnici će i dalje imati pristup svim promocijama i pogodnostima koje im i inače omogućavaju OTP banka ili Mastercard.OTP banka nastavlja da pomera granice u uvođenju inovacija po meri svojih klijenata, a Apple Pay uslugu mogu da koriste svi klijenti Banke koji imaju iPhone i jednu od Mastercard® platnih kartica Banke.

E-biznis

Beskontaktno plaćanje mobilnim telefonom je sigurno i jednostavno

Dolazak Apple Pay u Srbiju je potvrda da je infrastruktura potrebna za beskontaktno plaćanje spremna za inovativne servise koje plaćanja čine sigurnijim, jednostavnijim i bržim. Osim što predstavlja dugo očekivan događaj za platnu industriju i korisnike Apple uređaja, dolazak Apple Pay-a je značajan i zbog toga što doprinosi daljoj promociji bezgotovinskih plaćanja. Naime, iskustva kompanije Mastercard na ostalim tržištima Evrope pokazuju da Apple Pay ima procenat korišćenja od 80% u odnosu na druge mobilne novčanike, a od trenutka lansiranja na tržištu, bilo je dovoljno do dve nedelje kako bi desetine hiljada korisnika digitalizovalo svoju karticu. Naravno, broj korisnika u velikoj meri zavisi i od banaka na domaćem tržištu, koje će ovu uslugu u narednom periodu omogućiti svojim korisnicima.Prvi Mastercard korisnici koji su dobili mogućnost korišćenja Apple Pay usluge, su klijenti ProCredit banke. Korisnici koji poseduju iPhone, aktivan račun u banci i jednu od Mastercard platnih kartica moći će od sada da koriste Apple Pay za sva plaćanja u fizičkom okruženju, gde god je omogućeno beskontaktno plaćanje, ali i u online okruženju i to sa svih povezanih uređaja, Iphone, Apple Watch, IPad, Mac. Omogućavanje Apple Pay-a za svoje Mastercard korisnike najavila je i OTP banka.Apple Pay dalji razvoj beskontaktnih plaćanjaMastercard beskontaktna tehnologija i infrastruktura za beskontaktna plaćanja prisutna je na našem tržištu od 2008. godine. Danas je ona standard jer su korisnici prepoznali prednosti koje ona pruža, kao što su brzina, jednostavnost i lakoća plaćanja uz najviše sigurnosne mehanizme koji štite podatke korisnika. Prihvatanjem beskontaktne tehnologije, koja je u značajnijoj meri počela da se koristi 2013. godine, postepeno su se stvarali uslovi za korišćenje mobilnih telefona kao sredstva za plaćanje. Koristeći beskontaktnu infrastrukturu zasnovanu na NFC tehnologiji, plaćanje putem mobilnog telefona zasniva se na istom principu kao i beskontaktno plaćanje Mastercard karticom – jednostavnim prislanjanjem telefona naspram POS terminala. Mobilni telefon kao alternativa plaćanju platnim karticama Studija o digitalizaciji kompanije Mastercard, istraživanje sprovedeno na tržištima centralno-istočne Evrope, pokazalo je da srpski korisnici usvajaju inovativne metode plaćanja brže i lakše čak i od pojedinih razvijenijih tržišta, pa je tako 87% ispitanika u Srbiji izjavilo da kada razmišlja o korišćenju platnih kartica, ima na umu plaćanje mobilnim telefonom. Jedna od glavnih prednosti plaćanja putem Apple Pay-a je i ta što telefon ostaje u rukama korisnika, nema potrebe za davanjem kartice prodavcu, kao ni dodirivanjem POS terminala radi ukucavanja PIN koda. Ovo dodatno unapređuje korisničko iskustvo s obzirom na trenutnu situaciju izazvanom pandemijom virusa COVID-19 i potrebom za smanjenje fizičkog kontakta i držanja fizičke distance. Bezbednost plaćanja Mastercard i Apple PayKada govorimo o bezbednosti, u biti poslovanja kompanija Mastercard i Apple jeste upravo sigurnost korisnika i njihovih podataka. Plaćanje putem mobilnog telefona predstavlja najviši nivo sigurnosti zato što korisnik svaku transakciju može da potvrdi biometrijom, odnosno otiskom prsta, prepoznavanjem lica ili ukucavanjem koda za otključavanje telefona. Kada korisnik odobri izvršenje transakcije, može biti siguran da se vodi računa o njegovoj privatnosti kao i da se podaci ne čuvaju na uređaju, kao ni na Apple serverima. Ovaj visok nivo zaštite podataka omogućen je zahvaljujući Apple bezbednosnoj infrastrukturi i Mastercard MDES tehnologiji koja svaku fizičku karticu pretvara u digitalizovani jedinstveni token koji na taj način štiti transakcije izvršene onlajn, kao i okviru aplikacija. 

E-biznis

OTP banka uskoro dovodi Apple Pay

OTP banka Srbija uskoro dovodi Apple Pay za sve svoje klijente u Srbiji, čime omogućava veću bezbednost, sigurnost i privatnost plaćanja na Apple uređajima. OTP banka je ponosna što će uskoro biti u p...

E-biznis

E komerc u Srbiji za vreme i nakon vanrednog stanja – šta smo naučili?

Jasno je da je pandemija koronavirusa u Srbiji osvetlila sve prednosti onlajn prodaje, te da je sposobnost kompanija da brzo transformišu svoje kanale prodaje i fokusiraju se na eKomerc, za mnoge bila pitanje opstanka.Brz rast evidentiran je kroz dvocifrene procente- trgovaci koji do tada nisu bili na internetu potrudili su se da se tamo i nađu, dok je struka nastojala da ih usmeri i pomogne im, kako bi iskoristili sjajan trenutak za razvoj eKomerca u Srbiji.O ovoj temi razgovarali smo sa Markom Ilićem, suosnivačem eCommerce Asocijacije Srbije, koja će u narednom periodu kroz svoju prvu online eCommerce Akademiju pokušati da odgovori na sva pitanja trgovaca prilikom pokretanja i prvih koraka u internet prodaji.Kako je Covid-19 uticao na e-trgovinu u Srbiji?Evidentno je da se sa pojavom pandemije, u situaciji koju niko nije mogao predvideti biznis planom, čitav eko sistem onlajn trgovine u Srbiji našao pred velikim izazovom, U prvom trenutku, nakon uvođenja vanrednog stanja, zabeležio je blagi pad, da bi potom „eksplodirao“. Internet prodavnice, koje su ostale operativne, nekim danima su beležile rast i do 300 odsto, dok su one tradicionalne počele da pronalaze rešenja da svoje proizvode ponude i putem tog vida prodaje.Koliko novih onlajn prodavnica je otovoreno u protekla dva meseca i koje su delatnosti procvetale u ovom periodu?U eCommerce Asocijaciji Srbije smo na dnevnom nivou dobijali desetine upita od kompanija o načinima na koje mogu da se uključe u prodaju putem interneta. Prodavci su se snalazili koristeći sve moguće kanale komunikacije da bi došli do svojih kupaca, najviše Facebook i Google. Najveći skok u internet prodaji su ostvarili portali iz FMCG industrije koji su već pozicionirani igrači u Internet trgovini, poput Maxi online, E-lakolije i drugih. U jednom trenutku rast je bio toliki da je pretio potpuni logistički kolaps. Procenjuje se i da su mali registrovani trgovci u ovom periodu otvorili više stotina novih prodavnica.Najveci izazovi sa kojima se susreću mala i srednja preduzeća u procesu pokretanja online trgovine?Najveći izazov je najpre nedostatak edukacije - kako trgovaca, tako i kupaca. Sama Asocijacija pokrenuta je sa ciljem da internet trgovci dobiju profesionalno udruženje koje može da im ponudi odgovore ili savete vezane za ecommerce. U narednih dva meseca, pokušaćemo da kroz našu prvu online eCommerce Akademiju damo odgovore na sva osnovna pitanja koje trgovci imaju prilikom pokretanja i prvih koraka u prodaji putem interneta. Potrudićemo se da im damo prave odgovore i usmerimo ih sa pravljenjem biznis i marketing plana, odabirom platforme za web shop, procesima koji se dešavaju na sajtu i van njega, digitalnog oglašavanja, povezivanja sa svim eksternim softverima i alatima. Naravno, uputićemo ih I u sve pravne procese koje potrebno uraditi pre i tokom poslovanja.Koje su prednosti e-trgovine i šta je presudno da se zadrže kupci?Ako izuzmemo veliki izbor i povoljne cene, prednost je i sjajno korisničko iskustvo. Pod tim podrazumevam celokupan proces - od poručivanja i isporuke, pa sve do eventualne reklamacije. Sigurnost i poverenje kupca na internetu su najveća prednost koju možete imati i zato se isplati graditi ih tokom dužeg vremenskog perioda.Da li imamo dovoljno uslova da logistički održimo ovaj način prodaje? Gde su potrebna unapređenja?Za vreme pandemije ali i pre nje zaključili smo da postoji mnogo prostora za unapređenje kurirskih službi u Srbiji. Potrebe su prerasle lokalnu ponudu. Čak i sa pojavom novih kurirskih službi i novih načina isporuke, i dalje su neophodni dodatni resursi u vidu dostavnih vozila i logističkih centara. Ovaj nedostatak deo trgovaca je nadomestio kupovinom vlastitih vozila i otvaranjem pick up points-a, a kurirske službe novim načinima isporuke, poput paketomata.Koje su predikcije za nastavak razvoja onlajn tgovine u poslednja 2 kvartala godine?Nakon pandemije sigurni smo da je eKomerc najsigurnijih kanal, i da će ubuduće ostati jedan od najznačajnijih načina prodaje i komunikacije sa krajnjim korisnicima. Izvesno je i da iskustvo kupovine i prodaje na internetu nikada više neće biti isto kao pre pandemije. Očekujemo sigurni rast, pa je najbolji savet koji mogu da dam: „Ukoliko već niste online, sa svojom najboljom ponudom, nemate više šta da čekate“.

E-biznis

UNIQA osiguranje posluje online 24/7

UNIQA ide u korak sa najsavremenim tehnološkim trendovima primenom najboljih primera iz prakse svoje grupacije koja posluje u 18 zemalja Evrope, što je rezultiralo da se za relativno kratko vreme pozicionira kao lider u inovacijama na lokalnom tržištu. Poslovanje svakodnevno prilagođava potrebama klijenata, koje su se od pre samo nekoliko godina značajno promenile, pa se sada u samom vrhu liste prioriteta nalaze vreme i komfor. Upravo je inspiracija zahtevima klijenata, rezultirala kontinuiranim inovacijama i diktiranjem novih standrada koje UNIQA postavlja na tržištu osiguranja u Srbiji. UNIQA digitalnu budućnost ne čeka – ona tu budućnost stvara zahvaljujući digitalnoj transformaciji i stalnom unapređenju servisa.Inspirisani potrebama klijenata oformljeni su Kontakt centri koji rade 24/7, dok je sa operaterima pored uobičajenih načina, omogućena komunikacija i putem Live Chat-a. UNIQA je među prvima na lokalnom trištu pokrenula veb šop, uvela besplatan Viber broj za prijavu iznenadne bolesti ili nezgode u inostranstvu, kao i brojne online inovacije koje prate i podupiru ponudu kompanije.Celokupan proces osiguranja je zaokružen online uz pomoć apikacija na vebsajtu kompanije www.uniqa.rs, uz jednostavno korišćenje svih raspoloživih online i telefonskih servisa.Ukoliko je korisnik zainteresovan za informaciju o proizvodima osiguranja može ih pronaći na vebsajtu, saznati više putem Live Chat-a sa operaterima Kontakt centra ili slanjem zahteva za ponudu osiguranja korišćenjem opcije „Želite ponudu?“U slučaju želje da se ostvari kontakt sa agentom osiguranja u gradu stanovanja, i to je moguće odlaskom na aplikaciju „Izaberi svog savetnika za osiguranje“. Posetom veb sajtu omogućena je i Online kupovina 24/7. UNIQA internet prodavnica radi 24h, a u ponudi je kupovina putnog osiguranja, pomoći na putu i osiguranja domaćinstva. Sve se  završava jednostavno, u par koraka, a po izvršenom plaćanju karticom polisa stiže na imejl korisnika. Koliko je potrebno izdvojiti za privatno zdravstveno osiguranje može se saznati uz pomoć kalkulatora koji korisnike očekuje na www.uniqa.rs. Sa istog mesta moguće je direktno zakazati zdravstveni pregled u više od 800 zdravstveih ustanova širom Srbije, uz pomoć online aplikacije ili uputiti imejl lekarima MedUNIQA kontakt centra.Plaćanje rata za osiguranja, je moguće izvršiti u potpunosti online, bez provizije, putem veb stranice www.uniqa.rs. Plaćanje se odvija  uz potpunu sigurnost Visa, Master i Maestro platnim karticama.Korisnicima osiguranja, UNIQA je pružila još jedno korisno iskustvo omogućivši da prijavu štete završe u potpunosti online. Online prijava šteta dostupna je 24 časa na vebstranici kompanije, pri čemu se sva neophodna dokumentacija dostavlja putem imejla.Pun krug online usluga UNIQA zatvara video – procenom šteta. Zahvaljujući ovom inovativnom servisu, korisnici mogu da, tokom samo jednog video poziva sa proceniteljem, u realnom vremenu, snime nastala oštećenja na imovini i vozilu, zbog čega proces isplate šteta, uz kompletiranu dokumentaciju, traje do 48 sati. Upotreba Video - procene šteta zahteva samo mobilni uređaj – telefon ili tablet i dobru internet konekciju, uz jednostavan postupak procene. Nakon što prijavi štetu telefonom i pošalje dokumentaciju imejlom, klijent dogovara termin i dobija link za pristup video-razgovoru sa proceniteljem UNIQA osiguranja i ceo proces završava za najviše 15 minuta.  Nakon završene i kompletirane online usluge korisnici UNIQA osiguranja svoje utiske mogu ostaviti uz pomoć veb knjige utisaka i oceniti zadovoljstvo korišćenjem vebsajta. Kako drugačije nego online.

E-biznis

Mastercard omogućio Apple Pay svojim korisnicima u Srbiji

Mastecard Srbija je od danas omogućio svojim korisnicima koji su klijenti ProCredit banke da koriste Apple Pay pri svojim svakodnevnim kupovinama. U pitanju je sigurniji, način plaćanja koji štiti podatke, pomaže korisnicima da izbegnu davanje svoje platne kartice prodavcima na kasi, dodirivanje POS terminala pri ukucavanju PIN koda i razmenu gotovine, koristeći kapacitet iPhone-a za sigurnost svake transakcijeSve što je potrebno u trenutku plaćanja je da korisnici približe svoj iPhone ili Apple Watch POS terminalu kako bi platili beskontaktno. Svako plaćanje Apple Pay-om je bezbedno jer se za autentifikaciju koristi biometrija što podrazumeva prepoznavanje lica, otiska prsta ili se može ukucati kod za otključavanje telefona. Apple Pay je moguće koristiti za plaćanje u prodavnicama, apotekama, taksiju, restoranima, kafeterijama, supermarketima i uopšte na svim prodajnim mestima na kojima je omogućeno beskontaktno plaćanje.Sa današnjim dolaskom Apple Pay-a u Srbiju, korisnici su dobili jedinstveno, sigurno i besprekorno iskustvo plaćanja, što je u vreme održavanja fizičke distance i smanjenja kontakta, posebno važno.,,Interesovanje korisnika za dolazak Apple Pay-a u Srbiju je u prethodnim godinama bilo veliko, pa je odluka Apple Pay-a da dođe na naše tržište od izuzetne važnosti za dalju populaziraciju bezgotovinskih plaćanja. Banke na srpskom tržištu prepoznaju ovaj servis kao jedan od ključnih za održavanje koraka najnovijim trendovima koje korisnici traže, dok su sigurnost, jednostavnost plaćanja i besprekorno korisničko iskustvo, na prvom mestu kada biraju Apple Pay. Važno je istaći i to da u trenutnoj situaciji uzrokovanoj pandemijom, Apple Pay zajedno sa ostalim beskontaktnim načinima plaćanja, pruža dodatnu bezbednost korisnicima kojima je važno da provedu što manje vremena na fizičkim prodajnim mestima i sa što manje kontakta.“, izjavila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne & Hercegovine u kompaniji Mastercard.Za obavljanje brže i komfornije kupovine u okviru aplikacija ili na Safari pretraživaču, korisnici mogu koristiti Apple Pay na iPhone-u, iPad-u ili na Mac-u, bez potrebe za kreiranjem naloga ili ponovnim unosom podataka o broju računa i mestu dostave.Sigurnost i privatnost predstavljaju srž saradnje kompanija Mastercard i Apple i zato uvek kada koristite svoju Mastercard® debitnu ili kreditnu karticu u okviru Apple Pay mobilnog novčanika, na uređaju niti na Apple serverima se ne čuva stvarni broj vaše kartice, već se za dati uređaj dodeljuje jedinstveni broj koji je enkriptovan i bezbedno sačuvan u sigurnom elementu na uređaju na sertifikovanom čipu koji je kreiran da bezbedno čuva informacije na uređaju, što predstavlja industrijski standard.Od trenutka kada banka izdavalac Mastercard kartice omogući Apple Pay uslugu svojim korisnicima, ovo je novčanik koji se veoma lako podešava. Potrebno je da iPhone-u jednostavno otvoriti Wallet aplikaciju, izabrati + i pratiti dalje korake za dodavanje Mastercard kreditne ili debitne kartice. Jednom kada korisnik doda svoju karticu na svoj iPhone, Apple Watch, iPad ili Mac, istog trenutka može da počne da koristi uslugu Apple Pay na svom uređaju. Pri tom, korisnici će i dalje imati pristup svim promocijama i pogodnostima koje im i inače omogućavaju Mastercard ili banka izdavalac.ProCredit banka je prva banka koja je omogućila Apple Pay uslugu svojim Mastercard korisnicima u Srbiji. Ova usluga biće dostupna svim klijentima banke koji imaju iPhone, aktivan račun u banci i jednu od Mastercard platnih kartica. Za više informacija posetite: https://www.mastercard.rs/sr-rs/consumers/offers-promotions/apple-pay.html O kompaniji MastercardMastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com,  je globalna tehnološka kompanija u oblasti platne industrije. Mi upravljamo najbržom mrežom plaćanja u svetu, povezujući potrošače, finansijske institucije, trgovce, vlade i preduzeća u više od 210 zemalja i teritorija.  Mastercard-ovi proizvodi i rešenja svakome čine lakšim, sigurnijim i efikasnijim svakodnevne trgovačke aktivnosti poput: šopinga, putovanja, vođenja poslovanja, upravljanje finansija. Pratite nas na Tviteru  @MastercardNews, pridružite se diskusiji na Beyond the Transaction Blog  i subscribe za najnovije vesti na Engagement Bureau.