Građanima Srbije je u proseku potrebno 14,7 mesečnih plata za kupovinu polovnog automobila srednje kategorrije, a po ovom merilu na kontinentu je lošija situacija samo u Portugaliji (22,4 mesečne plate) i Rumuniji (15,4 meseca), ukazuje analiza kompanije carVertical. Naravno, ova investicija u stvari po pravilu traje znatno duže, jer je malo verovatno da pojedinci za novo prevozno sredstvo izdvajaju baš sve što zarade svakog meseca.
Istraživanje tržišta polovnih automobila, koje je obuhvatilo 23 od 44 evropske zemlje, pokazuje i da je Evropljanima u proseku potrebno skoro deset meseci rada za kupovinu prosečnog polovnog automobila.
Na drugom kraju lestvice nalaze se Finci, koji korišćeni automobil mogu da zarade za svega 2,7 meseci rada. Nemcima bi bilo potrebno tačno pola godine mesečnih prihoda, a Švajcarcima 6,1 mesec.
U zemljama koje okružuju Srbiju ljudi manje rade za automobil u Mađarskoj (11,2 meseca) i Hrvatskoj (11,7 meseci).
„Finansijski stručnjaci obično savetuju da nije pametno potrošiti više od pola godišnje plate za auto. Ipak, u većini ispitanih zemalja, kupci automobila se ne drže ovog pravila, već se opredeljuju za skuplje modele“, navodi se u saopštenju carVertical-a.
Prosečna plata u Srbiji iznosi 679 evra, a prema podacima sajta Polovni automobili, Srbi u proseku izdvoje 9.981 evro za polovni automobil.
Švajcarska je na vrhu liste s prosečnom cenom polovnog automobila od skoro 39.000 evra. Međutim, prosečna plata u Švajcarskoj je najviša među svim anketiranim zemljama i iznosi čak 6.377 evra.
Odmah iza njih su Austrijanci, koji za auto u proseku izdvoje 28.500 evra, a Portugalci nešto manje – 24.200 evra.
Iako se budžeti za automobile u Austriji i Portugaliji ne razlikuju mnogo, plate su potpuno druga priča: 2600 evra u Austriji i manje od 1100 evra u Portugaliji.
Najmanje novca za automobil potroši se u Ukrajini (skoro 5.000 evra), Letoniji – 7.500 evra i Finskoj (8.000 evra).
Ove zemlje se znatno razlikuju u po kupovnoj moći: dok je prosečna plata u Ukrajini 394 evra, u Letoniji iznosi 1.100 evra, a u Finskoj preko 2.900 evra.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Konkurs za podršku inovacijama - StarTech, u okviru kog će biti dodeljeno 500.000 dolara za inovacione projekte, otvoren je danas i traje do 15. maja.Predstavnik Nacionalne alijanse za lokalni i ekonomsk...
HERE Technologies, svetski lider u uslugama digitalnog mapiranja i lokacijskih servisa, od ovog proleća će mapirati delove Srbije visoko preciznom trodimenzionalnom (3D) tehnologijom kao deo napora da ponudi...
Programiranje je postalo jedna od najtraženijih veština na tržištu rada. Od razvoja mobilnih aplikacija do analize podataka i upravljanja bazama, programeri su ključni pokretači inovacija u gotovo svim indus...
Još jedan dan ostao je do zatvaranja 56. Međunarodnog sajma automobila u Beogradu. Sajamska ponuda za Farizon električna komercijalna vozila traje do kraja Sajma, dok će za druge brendove trajati i nakon za...
Nedelju dana pre održavanja prvog skupa Vučićevog pokreta za narod i državu u Beogradu, u Agenciji za privredne registre upisana su dva novoosnovana udruženja koja imenima podsećaju na naziv budućeg pokreta preds...
Za šestoro uhapšenih aktivista iz Novog Sada, od kojih su petoro članovi Pokreta slobodnih građana, a jedan iz neformalne organizacije STAV, advokatima je trebalo čitave dve nedelje kako bi ostvarili ...
Da se dekanka Ekonomskog fakulteta u Beogradu Žaklina Stojanović nije u utorak pojavila u policiji, patrola bi je privela u Policijsku upravu za Grad Beograd, a razlog za toliku hitnost ni manje ni više je krivi...
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok