Građanima Srbije je u proseku potrebno 14,7 mesečnih plata za kupovinu polovnog automobila srednje kategorrije, a po ovom merilu na kontinentu je lošija situacija samo u Portugaliji (22,4 mesečne plate) i Rumuniji (15,4 meseca), ukazuje analiza kompanije carVertical. Naravno, ova investicija u stvari po pravilu traje znatno duže, jer je malo verovatno da pojedinci za novo prevozno sredstvo izdvajaju baš sve što zarade svakog meseca.
Istraživanje tržišta polovnih automobila, koje je obuhvatilo 23 od 44 evropske zemlje, pokazuje i da je Evropljanima u proseku potrebno skoro deset meseci rada za kupovinu prosečnog polovnog automobila.
Na drugom kraju lestvice nalaze se Finci, koji korišćeni automobil mogu da zarade za svega 2,7 meseci rada. Nemcima bi bilo potrebno tačno pola godine mesečnih prihoda, a Švajcarcima 6,1 mesec.
U zemljama koje okružuju Srbiju ljudi manje rade za automobil u Mađarskoj (11,2 meseca) i Hrvatskoj (11,7 meseci).
„Finansijski stručnjaci obično savetuju da nije pametno potrošiti više od pola godišnje plate za auto. Ipak, u većini ispitanih zemalja, kupci automobila se ne drže ovog pravila, već se opredeljuju za skuplje modele“, navodi se u saopštenju carVertical-a.
Prosečna plata u Srbiji iznosi 679 evra, a prema podacima sajta Polovni automobili, Srbi u proseku izdvoje 9.981 evro za polovni automobil.
Švajcarska je na vrhu liste s prosečnom cenom polovnog automobila od skoro 39.000 evra. Međutim, prosečna plata u Švajcarskoj je najviša među svim anketiranim zemljama i iznosi čak 6.377 evra.
Odmah iza njih su Austrijanci, koji za auto u proseku izdvoje 28.500 evra, a Portugalci nešto manje – 24.200 evra.
Iako se budžeti za automobile u Austriji i Portugaliji ne razlikuju mnogo, plate su potpuno druga priča: 2600 evra u Austriji i manje od 1100 evra u Portugaliji.
Najmanje novca za automobil potroši se u Ukrajini (skoro 5.000 evra), Letoniji – 7.500 evra i Finskoj (8.000 evra).
Ove zemlje se znatno razlikuju u po kupovnoj moći: dok je prosečna plata u Ukrajini 394 evra, u Letoniji iznosi 1.100 evra, a u Finskoj preko 2.900 evra.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
U današnjem digitalnom svetu sigurnost naših telefona je postala jedna od glavnih tema o kojima moramo da razmišljamo. Vidimo da postoje mnoge opasne aplikacije na telefonu koje mogu predstavljati ozbiljnu o...
Microsoft istražuje da li je grupa povezana sa komanijom iz Kine, DeepSeek, nepropisno pribavila OpenAI podatke, prenosi Rojters.Microsoft i OpenAI ispituje da li je izlaz podataka iz tehnologije proizvo...
Poslednjih godina sve više slušamo o elektrovozilima (EV). Za njihovo postojanje neophodna je infrastruktura koja omogućava efikasno punjenje. Tu nastupaju punjači za elektrovozila – tehnologija koja je klju...
Kineski startup DeepSeek-ov AI Assistant (asistent) u ponedeljak je pretekao rivalski ChatGPT i postao najbolje ocenjena besplatna aplikacija dostupna u Apple-ovoj App Store (prodaja i preuzimanje aplikacija...
Studenti sa Studentskog trga pružili su podršku penzionerima koji imaju okupljanje na Trgu Republike, nakon čega su se uputili ka Ministarstvu prosvete. Tokom šetnje ka ministarstvu, u 11...
Nadstrešnica na Železničkoj stanici u Novom Sadu bi svakako pala i da je bilo upotrebne dozvole, jer tehnički prijem nije utvrdio bilo kakav nedostatak, navodi se u iskazu bivšeg ministra građevinarstva Gorana Vesića, ...
Danas će u Evropskom parlamentu u Briselu biti održana debata na kojoj će biti predstavljen dokumentarni film "Ne u mojoj zemlji: Litijumska dilema Srbije" (Not In My Country...
Nekoliko stotina ljudi okupilo se danas na protestu radnika Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP), koji se bore protiv ukidanja trolejbuskih linija u Beogradu, a u toj borbi podržali su ih i studenti....
Opšte je poznato da veštačka inteligencija uveliko obavlja zadatke koje su nekada obavljali ljudi. Ogroman napredak koji je tehnologija donela transformisao je svet, učinivši ga sve zavisnijim od nečega što je nekada delovalo kao naučna fantastika. Ovakav brzi...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok