Građanima Srbije je u proseku potrebno 14,7 mesečnih plata za kupovinu polovnog automobila srednje kategorrije, a po ovom merilu na kontinentu je lošija situacija samo u Portugaliji (22,4 mesečne plate) i Rumuniji (15,4 meseca), ukazuje analiza kompanije carVertical. Naravno, ova investicija u stvari po pravilu traje znatno duže, jer je malo verovatno da pojedinci za novo prevozno sredstvo izdvajaju baš sve što zarade svakog meseca.
Istraživanje tržišta polovnih automobila, koje je obuhvatilo 23 od 44 evropske zemlje, pokazuje i da je Evropljanima u proseku potrebno skoro deset meseci rada za kupovinu prosečnog polovnog automobila.
Na drugom kraju lestvice nalaze se Finci, koji korišćeni automobil mogu da zarade za svega 2,7 meseci rada. Nemcima bi bilo potrebno tačno pola godine mesečnih prihoda, a Švajcarcima 6,1 mesec.
U zemljama koje okružuju Srbiju ljudi manje rade za automobil u Mađarskoj (11,2 meseca) i Hrvatskoj (11,7 meseci).
„Finansijski stručnjaci obično savetuju da nije pametno potrošiti više od pola godišnje plate za auto. Ipak, u većini ispitanih zemalja, kupci automobila se ne drže ovog pravila, već se opredeljuju za skuplje modele“, navodi se u saopštenju carVertical-a.
Prosečna plata u Srbiji iznosi 679 evra, a prema podacima sajta Polovni automobili, Srbi u proseku izdvoje 9.981 evro za polovni automobil.
Švajcarska je na vrhu liste s prosečnom cenom polovnog automobila od skoro 39.000 evra. Međutim, prosečna plata u Švajcarskoj je najviša među svim anketiranim zemljama i iznosi čak 6.377 evra.
Odmah iza njih su Austrijanci, koji za auto u proseku izdvoje 28.500 evra, a Portugalci nešto manje – 24.200 evra.
Iako se budžeti za automobile u Austriji i Portugaliji ne razlikuju mnogo, plate su potpuno druga priča: 2600 evra u Austriji i manje od 1100 evra u Portugaliji.
Najmanje novca za automobil potroši se u Ukrajini (skoro 5.000 evra), Letoniji – 7.500 evra i Finskoj (8.000 evra).
Ove zemlje se znatno razlikuju u po kupovnoj moći: dok je prosečna plata u Ukrajini 394 evra, u Letoniji iznosi 1.100 evra, a u Finskoj preko 2.900 evra.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Northvolt, švedski proizvođač baterija za električna vozila, saopštio je da je njihova američka podružnica podnela zahtev za bankrot, što se tumači kao novi udarac evropskim nadama da će smanjiti zavisnost ...
Jedna od gorućih tema ne samo u domaćoj već i u svetskoj javnosti jeste upotreba litijuma i litijum-jonskih baterija. Litijumske baterije su revolucionalizovale gotovo svaki aspekt naših života - pomoću njih...
Litijumske baterije su postale nezamenjiv deo naše svakodnevnice - ima ih u velikom broju uređajima i primenjuju se u gotovo svim sektorima. Kako je potražnja za litijumom postala sve veća, a resursa je sve ...
Amazon je pokrenuo novu platformu pod nazivom Haul, koja ograničava maksimalnu cenu proizvoda na 20 dolara (15,79 funti), s ciljem konkurisanja jeftinim trgovinskim gigantima poput Temu-a i Shein-a.Ovaj ...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok