Građanima Srbije je u proseku potrebno 14,7 mesečnih plata za kupovinu polovnog automobila srednje kategorrije, a po ovom merilu na kontinentu je lošija situacija samo u Portugaliji (22,4 mesečne plate) i Rumuniji (15,4 meseca), ukazuje analiza kompanije carVertical. Naravno, ova investicija u stvari po pravilu traje znatno duže, jer je malo verovatno da pojedinci za novo prevozno sredstvo izdvajaju baš sve što zarade svakog meseca.
Istraživanje tržišta polovnih automobila, koje je obuhvatilo 23 od 44 evropske zemlje, pokazuje i da je Evropljanima u proseku potrebno skoro deset meseci rada za kupovinu prosečnog polovnog automobila.
Na drugom kraju lestvice nalaze se Finci, koji korišćeni automobil mogu da zarade za svega 2,7 meseci rada. Nemcima bi bilo potrebno tačno pola godine mesečnih prihoda, a Švajcarcima 6,1 mesec.
U zemljama koje okružuju Srbiju ljudi manje rade za automobil u Mađarskoj (11,2 meseca) i Hrvatskoj (11,7 meseci).
„Finansijski stručnjaci obično savetuju da nije pametno potrošiti više od pola godišnje plate za auto. Ipak, u većini ispitanih zemalja, kupci automobila se ne drže ovog pravila, već se opredeljuju za skuplje modele“, navodi se u saopštenju carVertical-a.
Prosečna plata u Srbiji iznosi 679 evra, a prema podacima sajta Polovni automobili, Srbi u proseku izdvoje 9.981 evro za polovni automobil.
Švajcarska je na vrhu liste s prosečnom cenom polovnog automobila od skoro 39.000 evra. Međutim, prosečna plata u Švajcarskoj je najviša među svim anketiranim zemljama i iznosi čak 6.377 evra.
Odmah iza njih su Austrijanci, koji za auto u proseku izdvoje 28.500 evra, a Portugalci nešto manje – 24.200 evra.
Iako se budžeti za automobile u Austriji i Portugaliji ne razlikuju mnogo, plate su potpuno druga priča: 2600 evra u Austriji i manje od 1100 evra u Portugaliji.
Najmanje novca za automobil potroši se u Ukrajini (skoro 5.000 evra), Letoniji – 7.500 evra i Finskoj (8.000 evra).
Ove zemlje se znatno razlikuju u po kupovnoj moći: dok je prosečna plata u Ukrajini 394 evra, u Letoniji iznosi 1.100 evra, a u Finskoj preko 2.900 evra.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Dok se cene usluga i proizvoda na tržištu sve češće menjaju i po nekoliko puta godišnje uprkos važećim ugovornim obavezama, A1 Srbija svojim korisnicima pruža stabilnost i sigurnost. Svi novi i postojeći kor...
Podaci Narodne banke Srbije pokazuju da je tokom 2024. goddine obavljeno rekordnih 82,4 miliona internet kupovina u Srbiji, 225.000 svakog dana, što je povećanje od 39,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu. M...
Konkurs za podršku inovacijama - StarTech, u okviru kog će biti dodeljeno 500.000 dolara za inovacione projekte, otvoren je danas i traje do 15. maja.Predstavnik Nacionalne alijanse za lokalni i ekonomsk...
HERE Technologies, svetski lider u uslugama digitalnog mapiranja i lokacijskih servisa, od ovog proleća će mapirati delove Srbije visoko preciznom trodimenzionalnom (3D) tehnologijom kao deo napora da ponudi...
Dve godine su bile potrebne da bi se Pokret za narod i državu registrovao, skoro pa tačno toliko je prošlo od mitinga “Srbija nade” na kojem je najavljeno njegovo formiranje do “svesrpskog sabora” i p...
Na televiziji Informer je u ponedeljak emitovan snimak sa plenuma studenata na Medicinskom fakultetu na kojem navodno planiraju blokadu aerodroma Nikola Tesla i upad u kontrolu leta. Dragan J. Vučićević je ovo nazvao ...
Španski list "Periodiko" (El Periodico) piše da su studenti na čelu bune građana u Srbiji poručili predsedniku Aleksandru Vučiću, pošto je on predložio mandatara za vladu, da nastavljaju borbu protiv korupcije i bezakonja, jer traže ...
Kako se bliže uskršnji, ali i prvomajski praznici, građani Srbije imaće mini odmore, koje će mnogi želeti da iskoriste za putovanje, bilo negde u našoj zemlji ili u inostranstvu. Ali ono što treba imati na umu, j...
Kolumni nisam dao ime bez veze. Vaservaga je zgodna alatka jer se njom meri jesu li stvari pod konac.
Kad bi sve takve bile, onda nam vaservage ne bi trebale. Merenje društvenih i političkih prilika uglavnom pokaže iskošenost. Nekad vaservaga i ne treba - vidi se na kilometar....
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok