BOS PO TRNJU
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Osnivanje registra nije neuobičajena praksa u svetu, naprotiv. Međutim, funkcionisanje ovog registra u praksi, poštovanje pravila od strane trgovaca i doslednost državnih organa u sprovođenju javnih ovlašćenja u Republici Srbiji će se tek naći na ispitu
Dok se svest trgovaca i potrošača o međusobnim pravima i obavezama u međusobnim pravnim poslovima i dalje formira, u septembru smo dobili novi Zakon o zaštiti potrošača, koji je u primeni od 19. decembra. Pored nekoliko izmena i dopuna, među kojima je i dodatno regulisanje potrošačkih sporova, kao i vansudsko rešavanje istih, važna novina je i uvođenje registra „Ne zovi“, koji ima za cilj uspostavljanje većeg nivoa zaštite podataka o ličnosti potrošača. U pitanju je baza podataka građana koji su se izjasnili da ne žele da primaju pozive i poruke u svrhe promocije koja se od strane trgovaca obavlja telefonom.
Predmetnim registrom će upravljati RATEL, s tim što upis i ispis podataka potrošača u ovu bazu neće raditi ta agencija, već će taj deo usluge obavljati operator elektronskih komunikacija koji sa potrošačem ima zaključen ugovor o korišćenju javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga. Operatori neće biti ovlašćeni da naplaćuju ovu vrstu usluge.
Kada, dakle, potrošač istakne zahtev za upis u registar na unapred propisanom obrascu, operator je dužan da upiše njegove podatke u registar i to u roku od sedam dana od dana prijema zahteva potrošača.
Od podataka o ličnosti, registar će obrađivati ime i prezime potrošača, jedinstveni matični broj potrošača, broj telefona i datum upisa u registar, s tim što će javno biti dostupan samo datum upisa i broj telefona, bez otkrivanja identiteta njegovog korisnika.
Pravno dejstvo upisa u registar
Uvođenje predmetnog registra u naš pravni sistem otvara i pitanje dejstva upisa u isti prema ranije ili kasnije datom posebnom pristanku potrošača nekom trgovcu kojim se saglasio da ga ovaj može kontaktirati u svrhe promocije. Zakonodavac je to pitanje rešio odredbom da pristanak potrošača na obradu njegovih podataka u svrhe direktnog oglašavanja, koji je dat trgovcu prethodno ili nakon upisa u registar, važi do opoziva tog pristanka, nezavisno od upisa u registar. Dakle, potrošač nezavisno od upisa u registar može ostaviti na snazi ili opozvati prethodno datu saglasnost za prijem poziva ili poruka.
U pogledu registra i dejstva upisa u isti, zakonodavac razdvaja direktno oglašavanje putem telefonskog poziva i poruke od drugog vida elektronske komunikacija, poput imejla.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Prosečna marža u trgovinama na malo u Srbiji kreće se od oko 21-22 odsto do 31-32 odsto, ali je manja od one u Evropi. Maloprodaja nije kriva za visok rast cena u srpskim prodavnicama, a profiti trgovinskih ...
U proizvodnju struje u narednim decenijama moraće da se investira više desetina milijardi evra, jer Srbija više ne može dugoročno da se oslanja na nasleđene kapacitete iz socijalizma, sa izuzetkom hidrocentr...
Srbija mora da uskladi svoju unutrašnju i spoljnu politiku, odnosno da demokratski odluči o svom usmerenju ka velikim silama, glavna je poruka okruglog stola pod nazivom „Srbija između Istoka i Zapada“. Pone...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
MTS jos uvek na svom sajtu ne nudi aplikaciju za upis u registar „Ne zovi“. Nadlezno ministarstvo objavljuje netacne informacija na svom sajtu.