Izvršni direktor kompanije Google Sundar Pičai izjavio je da kompanija nema rešenje za problem koji se javlja kod AI Overviews, funkcije koja često daje potpuno netačne odgovore na pretrage. U intervjuu za The Verge, Pičai je priznao da su ove „halucinacije“ urođene velikim jezičkim modelima (LLM) koji pokreću AI Overviews i da ovaj problem još uvek nije rešen, prenosi Futurism.
Jedan od ekstremnih primera je situacija kada je AI Overviews predložio korišćenje lepka na pici kako sir ne bi spao.
Pičai je naglasio da, uprkos naporima inženjera da isprave greške, ovakvi propusti i dalje mogu da se dogode.
Pičai je pokušao da umanji značaj ovih grešaka, rekavši da, „iako sistem ponekad greši, ne bi trebalo potcenjivati njegovu korisnost“.
“Napredujemo u pogledu tačnosti iz godine u godinu… Svi radimo na tome da poboljšamo sistem, ali problem još nije rešen“, izjavio je Pičai.
Uprkos njegovom optimizmu, greške koje pravi AI Overviews izazvale su negodovanje brojnih korisnika. Mnogi su podelili različite primere netačnih informacija koje je funkcija generisala, što je dodatno narušilo reputaciju Google pretrage.
AI konsultant i SEO ekspert Britni Muler istakla je na društvenoj mreži X da korisnici imaju velika očekivanja od AI tehnologije, ali da često bivaju razočarani.
“Google igra riskantnu igru takmičeći se sa Perplexity i OpenAI, umesto da razvija AI za veće, vrednije upotrebe izvan pretrage“, napisala je Mulerova.
Katastrofalni propust Google Cloud-a: Obrisali sve podatke penzionog fonda